leverontsteking - tumor update 05-07-14

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Na maagtorsie nu leverontsteking

choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

[quote="Eef+doggies"]
Bedankt voor de duimen  :-*

Er was helaas niet eerder plek in Utrecht en dat was volgens de da ook de enige en beste plek waar we terecht zouden kunnen...

@Choopy: dat zijn positieve berichten  :) Wat vond jij van het leverbiopt? Hebben ze tegen jou nog iets gezegd over dat het erg gevaarlijk is?
[/quote]

Bij mij hebben ze hier totaal niks over gezegd. Was zelfs een beetje verbaasd dat hier in jouw topic te lezen.
Bij Djilly werd het wel in  combinatie met de echo gedaan, zodat de DA de naald goed kon volgen.
sella

Bericht door sella »

Zou in ieder geval mariadistel haar niet kunnen ondersteunen? Ik vindt het bizar lang duren naar Utrecht.
Ik zou vragen of er echt geen tweedelijns kliniek is die haar ook op de echo kan zetten en een biopt nemen.
Ik zou overigens en en doen, holistische dierenarts zijn/haar ondersteuning vragen en verders gaan met de diagnose.

Sterkte.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Jee, wat een naar bericht.
Wat vreselijk dat je zo lang moet wachten.
Ik weet dat ze in de Wagerenk (Paul Mandigers) ook leverbiopten doen.
Ben ik namelijk geweest met de hond van de moeder van een vriendin van mij.
Gewoon waar je bij bent met behulp van een echo.

Sterkte voor jullie!!
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

ach meis, wat een ellende voor jullie meisje
ik ga heel hard duimen, en aan jullie denken. :-*
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik heb een mailtje van de assistente dat de da gisteren geen tijd had voor mijn mail, als het goed is hoor ik vandaag meer.
sella schreef: Zou in ieder geval mariadistel haar niet kunnen ondersteunen? Ik vindt het bizar lang duren naar Utrecht.
Ik zou vragen of er echt geen tweedelijns kliniek is die haar ook op de echo kan zetten en een biopt nemen.
Ik zou overigens en en doen, holistische dierenarts zijn/haar ondersteuning vragen en verders gaan met de diagnose.

Sterkte.
Ja, mariadistel staat inderdaad in de planning, ga ik morgen halen bij de reformwinkel. Bij de drogist hadden ze het niet.
Dankje  :-*
Ik weet dat ze in de Wagerenk (Paul Mandigers) ook leverbiopten doen.
Ben ik namelijk geweest met de hond van de moeder van een vriendin van mij.
Gewoon waar je bij bent met behulp van een echo.
Is dat dezelfde Mandigers als die een hepatitis onderzoek bij dobermanns heeft gedaan?
Ga ik uitzoeken. Bedankt voor de tip!

Edit: ik heb het al gevonden, het is inderdaad dezelfde persoon. Deze kliniek spreekt me veel meer aan.
Als het leverbiopt dan toch moet, dan liever daar.

Ging dat leverbiopt onder narcose of plaatstelijke verdoving?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 12 okt 2011, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Is dat dezelfde Mandigers als die een hepatitis onderzoek bij dobermanns heeft gedaan?
Ga ik uitzoeken. Bedankt voor de tip!

Edit: ik heb het al gevonden, het is inderdaad dezelfde persoon. Deze kliniek spreekt me veel meer aan.
Als het leverbiopt dan toch moet, dan liever daar.

Ging dat leverbiopt onder narcose of plaatstelijke verdoving?
Heb geen idee of hij dat onderzoek heeft gedaan bij de dobers, maar het zou me idd niets verbazen, want hij doet heel veel onderzoek  ;)

Ja, heb ook hele goede ervaringen met Paul, heeft ook twee van mijn Belgjes onder behandeling gehad, die helaas maagkanker hadden.
Het biopt werd onder plaatselijke verdoving gedaan.
Succes en hopelijk kunnen ze snel wat voor jullie doen.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

De da heeft gebeld, er is geen andere optie dan het leverbiopt. Ik had ons meisje graag ontzien, maar het lijkt erop dat we geen keus hebben.
Ze gaf aan dat er inderdaad altijd een kans is dat een groter bloedvat geraakt wordt en je hond doodbloed  :-X

Ik heb haar gevraagd een afspraak bij de wagenrenk te maken, maar helaas kunnen we daar de eerste drie weken niet terecht.
Blijft alleen utrecht over, omdat ze verder nergens bloedstollingsonderzoek kunnen doen en dat moet voorafgaand aan het biopt.
Daar kunnen we dus ook niet eerder dan volgende week donderdag terecht.

Ik wil morgenochtend de wagenrenk nog bellen en vragen of ze ons willen inplannen als er iemand afzegt...
Geen idee of dat een optie is, maar ik wil het toch proberen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh bah meis, wat een rot nieuws :'(

Ik hoop dat je er nog tussen gepropt kan worden in de Wagenrenk. Dat is een fijne kliniek. Ik ga duimen voor je!!!!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik snap er niets van, als ik het nummer op de site van de wagenrenk bel, dan krijg ik 'dit nummer is niet in gebruik'  ???
Ik kan ook geen ander telefoonnummer vinden dat het doet...
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik had een mail gestuurd naar de wagenrenk maar bij opnieuw proberen werkte het telefoonnummer ook weer dus ik heb ze kunnen bereiken.

Ze zitten deze week zo vol dat ze blij zijn als er iemand uit zou vallen en dus ook daarvoor geen nieuwe afspraak maken... Jammer maar helaas.
En volgende week is er geen internist en radioloog aanwezig.
Maar de vriendelijkheid van de medewerkers  bij deze kliniek is wel bevestigd. Dat weet ik dan in ieder geval voor de toekomst.

Oftewel: volgende week naar utrecht is onze enige optie.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Succes en sterkte. En die Mariadistel kan altijd, dus zodra je die hebt er mee beginnen!
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Sterkte! En inderdaad mariadistel. Mijn Tilly en Nina krijgen dat ook. Nina, omdat ze een tumor aan de lever heeft. Voorlopig leeft ze daar al 2 jaar mee.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Jammer dat je toch niet eerder terecht kon in de wagenrenk  :-\
Sterkte voor nu  :-*
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bedankt voor jullie reacties weer  :-*

We zijn inmiddels met mariadistel begonnen! En met zink, want dat zou de opname van koper belemmeren.

@Ine: geef jij dan al twee jaar lang mariadistel? Ik heb nog nergens kunnen vinden hoe lang het gegeven mag worden. Hoeveel geef jij per dag?
Maar het is in ieder geval geweldig - en voor ons ook hoopgevend - dat Nina er al twee jaar mee leeft! Want een tumor is inderdaad volgens de da bij Jiffie ook nog een mogelijkheid.

In ieder geval proberen we zoveel mogelijk van elkaar te genieten. Het is sowieso heerlijk om te zien hoe gelukkig jiffie en stippie samen zijn. Jiffie probeert altijd heel subtiel steeds dichterbij haar te kruipen totdat ze met haar hoofd tegen haar aan ligt, ze zijn net een verliefd stelletje  :smitten:
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Eef+doggies schreef: Bedankt voor jullie reacties weer  :-*

We zijn inmiddels met mariadistel begonnen! En met zink, want dat zou de opname van koper belemmeren.

@Ine: geef jij dan al twee jaar lang mariadistel? Ik heb nog nergens kunnen vinden hoe lang het gegeven mag worden. Hoeveel geef jij per dag?
Maar het is in ieder geval geweldig - en voor ons ook hoopgevend - dat Nina er al twee jaar mee leeft! Want een tumor is inderdaad volgens de da bij yindra ook nog een mogelijkheid.

In ieder geval proberen we zoveel mogelijk van elkaar te genieten. Het is sowieso heerlijk om te zien hoe gelukkig yindra en xindy samen zijn. Yindra probeert altijd heel subtiel steeds dichterbij haar te kruipen totdat ze met haar hoofd tegen haar aan ligt, ze zijn net een verliefd stelletje  :smitten:
Djilly krijgt het nu al 2 1/2 jaar, 1 capsule per dag door haar eten.

Plaats reactie