KVV/Barf

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: KVV/Barf

*poes*
1-ster
1-ster

Bericht door *poes* »

Ja, hopelijk is Beau ook zo'n enthousiaste barfer!  :)

Morgen worden de vleesjes gebracht  :)
Ik ben alvast aan het rekenen geslagen.
Beau weegt ongeveer 4kg en zou dus 120 gram per dag moeten krijgen, maar omdat hij best wel aan de dunne kant is, jong (1 jaar en 3 mnd) is en heel actief is wil ik 150 gram per dag gaan geven. Ik wil beginnen met 5 dagen barf en 2 dagen KVV. Dus dat is 5x150= 750 gram per week
Ik hou dan de percentages van Voer Natuurlijk aan:
30% vlees/bot = 225 gram
55% vlees = 412,5 gram
15% orgaanvlees (waarvan 5% lever) en dan 5% hart en 5% nier = 37,5 gram lever, 37,5 gram hart en 37,5 gram nier

ma: 112,5 gram kippennekken en 37,5 gram kippenhart
di: 150 gram runderspiervlees
wo: 112,5 gram kippennekken en 37,5 gram konijnennier
do: 150 gram runderspiervlees
vr: 112,5 gram runderspiervlees, 37,5 gram kippenlever
za: 150 gram Tinlo/Haaksbarf/Kiezebrink zalmmix
zo: 150 gram Tinlo/Haaksbarf/Kiezebrink zalmmix

Wat denken jullie? Tips zijn welkom!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Om te beginnen met barf kun je het zo doen. Maar voor de langere termijn zijn dit wel erg weinig diersoorten, en dan ook de twee (rund en kip) die het meest in de kvv zitten. Dus als hij het leuk vindt, het barfe.n, dan ging ik op zoek naar leuke andere soorten als kwartel, konijn, haas, eend, parelhoen ...
*Flip*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Flip* »

de colruyt in Merelbeke heeft kwartels, parelhoen, duiven en soms konijn in de diepvries. nu het wild seizoen begonnen is zou je er ook wel haas & hert kunnen krijgen. Kippenmaagjes kan je in Belgische supermarkten ook wel vinden, deze hebben volgens mij niet veel voedingswaarde, maar zijn wel taai en dus goed voor de tanden. Het is dan natuurlijk wel duurder, omdat het voor menselijke consumptie is. Ik haal zelf duif vd colruyt, want andere duiven lust Flip niet, katten :D en Parelhoen, zelf eet ik de poten en de rest is voor Flip.
Je kan ze prima op maat knippen met een snoeischaar en in porties invriezen.

WB de hoeveelheid, sommige katten hebben veel meer of juist minder nodig dan de richtlijn die we hier geven. Gewoon zelf in de gaten houden of ze niet te dik/te slank worden.

Plaats reactie