karnemelk
Moderator: Lizzy
Re: karnemelk
Kefir op waterbasis is beter voor je hond
Kun je dat tegenwoordig zonder suiker maken, waterkefir? Want voorheen (vroeger, zeg maar) moest daar zoveel suiker in, da's pas echt ongezond voor je hond.Aquillo schreef: Kefir op waterbasis is beter voor je hond
Volgens mij niet toch? Je hebt suiker nodig voor de gisting? je kunt er wel minder in doen en dan meer vruchten. Maar iets suiker moet er volgens mij altijd in. Of er moet al een nieuwe manier bedacht zijn waar ik nog geen weet van heb.
Ja, dat is wat ik ook dacht. En op rauwe honing groeit die handel voor geen meterNadia schreef: Volgens mij niet toch? Je hebt suiker nodig voor de gisting? je kunt er wel minder in doen en dan meer vruchten. Maar iets suiker moet er volgens mij altijd in. Of er moet al een nieuwe manier bedacht zijn waar ik nog geen weet van heb.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ik hoor ook veel dat mensen karnemelk geven om ervoor te zorgen dat hun hond geen teken krijgt. Is dit dan een fabeltje?
Hmmm, is het nu goed of niet goed ???
Ik had zelf ook al op verschillende websites gelezen dat het goed zou zijn tegen vlooien/teken en voor de maag en dat ze het ook gewoon heel lekker vinden...dus gaf ik ons Bella elke dag een potje natuuryoghurt als tussendoortje
Ze vindt het wel heel lekker hoor...en grappig als ze met haar snuit vol yoghurt komt aanlopen
Ik had zelf ook al op verschillende websites gelezen dat het goed zou zijn tegen vlooien/teken en voor de maag en dat ze het ook gewoon heel lekker vinden...dus gaf ik ons Bella elke dag een potje natuuryoghurt als tussendoortje
Ze vindt het wel heel lekker hoor...en grappig als ze met haar snuit vol yoghurt komt aanlopen
Ja.mirjansen schreef: Ik hoor ook veel dat mensen karnemelk geven om ervoor te zorgen dat hun hond geen teken krijgt. Is dit dan een fabeltje?
De waterkefir welke ik had moest ongeveer 3 eetlepels rietsuiker in..........aardig zoet. En als je het te lang laat staan gaat het alcohol% ook nog eens omhoogLizzy schreef: Kun je dat tegenwoordig zonder suiker maken, waterkefir? Want voorheen (vroeger, zeg maar) moest daar zoveel suiker in, da's pas echt ongezond voor je hond.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Dank je Lizzy.Lizzy schreef: Ja.
Je kunt ook heel gemakkelijk zelf yoghurt maken van melk en yoghurt. Als je het goed doet zit er geen lactose meer in volgens deze site.
http://www.scdiet.nl/recept.php?receptid=8
http://www.scdiet.nl/recept.php?receptid=8
Waar zit nu het meeste lactose in, in karnemelk of in (commerciële) yoghurt?
- pearlsofpassion
- Moderator
Karnemelk waarschijnlijk.
Die link om zelf yoghurt te maken lijkt me heel interessant, maar ik vraag me af: wordt de yoghurt dan niet heel erg zuur?
Die link om zelf yoghurt te maken lijkt me heel interessant, maar ik vraag me af: wordt de yoghurt dan niet heel erg zuur?
Ik geef wel eens een lepeltje magere kwark (zonder toevoegingen) bij het menu. Zit daar ook lactose in dan?
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ja.pearlsofpassion schreef: Karnemelk waarschijnlijk.
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

Af en toe krijgen ze hier ook biologische karnemelk, ongeveer een eetlepel.