1 grote homp paardenvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: 1 grote homp paardenvlees

Lonaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lonaa »

Marlies schreef: Hahaha, dat klinkt heel erg bekend! Ik heb tot dusver geportioneerd in de schuur, maar nu het weer kouder wordt gaat het denk ik wel erg lang duren voordat alles genoeg ontdooid is om te portioneren  ::)

Nog leuker trouwens.... 40 kilo paard netjes in zakjes van 1 kilo verwerken.
En nu zitten diezelfde 40 zakjes van 1 kilo weer helemaal aan elkaar gevroren in de vriezer  :'(
Dan zijn je zakjes klam geworden voordat je het i nde vriezer deed. :P Doordat het bijv. nog verder ontdooit heeft voordat het in de vriezer kwam, of doordat er vleesvocht aan de buitenkant zat.

Gewoon even uit je handen laten pleuren, is hier de beste oplossing tegen aan elkaar gevroren zakjes.  8)
El budha
5-sterren
5-sterren

Bericht door El budha »

Uit je handen laten vallen is een hele goede methode (die hier met regelmaat wordt toegepast :biggrin2:) om de zakjes weer los te krijgen....
Wat ook helpt is als je de pakketjes gaat invriezen is tussen de lagen pakketjes een karton te stoppen. Zo blijft er niets aan elkaar plakken.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

En dikke zakjes, die dunne zakjes plakken zowiezo sneller aan elkaar.

Ik had ook een leuke stunt  :-\ Een paar maand geleden was er veel vlees binnen gekomen.
Normaal vries ik dat in in de mandjes en dan in de vriezer, zodat ze niet aan de vriezer of elkaar plakken.
Nu had ik niet genoeg plek, ach zo erin kan ook wel.
Nu heb ik 2 lagen (lees 12kg ofzo) pens vastgevroren zitten aan de vriezer  :-X
Bikken gaat niet zonde van de vriezer, dus dan maar ontdooien voordat de winter er is, joeppie....
Marlies
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Ja dat probleem heb ik dus ook... Dat het aan elkaar zit is nog niet zo erg, de valmethode wordt hier ook regelmatig succesvol toegepast  :biggrin2:

Maar het zit dus ook aan alle kanten vast aan de vriezer, en dat is minder  :'(
Vrees dat ik hier dus ook alles verder op moet maken en dan in geheel stekker eruit... Zucht.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Je hoeft de vriezer niet helemaal te ontdooien. Vanzelfsprekend heb ook ik dit probleem wel eens. Als ik de vriezer 2 uurtjes uitzet kan ik de vastgevroren zakken er meestal wel uitkrijgen. Dan zet ik de vriezer weer aan, leg een droge vuilniszak op de bodem en dan kan het spul er weer in.
Marlies
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Bedankt, zal het binnenkort eens gaan proberen :biggrin2:

Plaats reactie