Angelique schreef:
Wat een ranzig ding Die liet ik weghalen, maar wel onder plaatselijke verdoving. Even een "gek" vinden die het doet
even min of meer of topic: mij valt op dat in de diergeneeskunde heel weinig wordt gewerkt met plaatselijke verdoving. Jammer vind ik dat. Zeker als het dier rustig is en de ingreep oppervlakkig is het zo veel fijner en vaak veiliger. Ik heb onder plaatseijke verdoving bij een hond bij een gewone tandarts eens twee kiezen laten trekken(die hond was een keer bijna in de narcose gebleven dus dat was geen optie meer ook geen gasnarcos e.d.).
Dit ging super, hond was wel heel braaf en begreep dat ze stil moest zitten en mij moest vertrouwen.
evds schreef:
even min of meer of topic: mij valt op dat in de diergeneeskunde heel weinig wordt gewerkt met plaatselijke verdoving. Jammer vind ik dat. Zeker als het dier rustig is en de ingreep oppervlakkig is het zo veel fijner en vaak veiliger. Ik heb onder plaatseijke verdoving bij een hond bij een gewone tandarts eens twee kiezen laten trekken(die hond was een keer bijna in de narcose gebleven dus dat was geen optie meer ook geen gasnarcos e.d.).
Dit ging super, hond was wel heel braaf en begreep dat ze stil moest zitten en mij moest vertrouwen.
dit doen ze id niet onder plaatselijke verdoving..
zo'n ding schijnt ook best wel diep te kunnen zitten..
vanaalst schreef:
dit doen ze id niet onder plaatselijke verdoving..
zo'n ding schijnt ook best wel diep te kunnen zitten..
Ik je hond (wie van de drie eigenlijk) gevoelig voor narcorse? En weet je voor welk middel hij gevoelig is? Ketamine is vaak de boosdoener voor border collies. Ik heb laatst met dwan voor gasnarcose(weet eigenllijk niet precies welk gas ga ik nog eens navragen) gekozen. Dat ging prima. Alleen van het kleine beetje ketamine dat hij kreeg om snel weg te zijn ging ie helemaal door het lint met epileptisch aanvallen en al. Arme knul !
Wat is het nu?
Ik las ergens (snel, snel) iets over een fistel?
Mijn teefje had namelijk een tijd geleden een fistel, en onze da verwees ons toen door naar de homeopaat. Met homeopatische middelen is de fistel uiteindelijk geheel verdwenen. Was wel een langdurige kwestie overigens, maar binnen vrij korte tijd oogde de plek heel rustig en dat bleef zo tot het moment dat er niets meer te zien was.
evds schreef:
Ik je hond (wie van de drie eigenlijk) gevoelig voor narcorse? En weet je voor welk middel hij gevoelig is? Ketamine is vaak de boosdoener voor border collies. Ik heb laatst met dwan voor gasnarcose(weet eigenllijk niet precies welk gas ga ik nog eens navragen) gekozen. Dat ging prima. Alleen van het kleine beetje ketamine dat hij kreeg om snel weg te zijn ging ie helemaal door het lint met epileptisch aanvallen en al. Arme knul !
vince is er erg gevoelig voor...maar het is zimba die die wratten heeft..
zal dat maandag ook allemaal eens navragen..
Volgens mij is het gewoon talg hoor.
Ik ken ze van Robbie.
Zo'n soort ding heeft een DA al een keer onder plaatselijke verdoving bij hem weg gehaald.
Ik mocht er gewoon bij blijven.
(en toen ging ik bijna van mijn stokje en dat terwijl ik de meest bloederige operaties op tv kan zien)
dat denk ik ook, maar wil het wel weg hebben, het kreng groeit en vermeerderd zich
hier doen ze het niet onder plaatselijke verdoving, heb ook andere daarover gehoord dat ze het niet doen...
het is altijd anders als het van jezelf is! 8)
op tv staat het veel verder bij je vandaan..