vlooien
Moderator: Lizzy
-
bernerfan
- 3-sterren

- Contacteer:
Re:vlooien
???bedoel je de link die ik er heb neergezet?? heb je quicktime op je pc?
Hij heeft ook even tijd nodig om te laden Domenica
-
Lupa
er komt bij me een witte veld met en hele kleine vakkje helemaal bovenaan aan de linkerkant
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 08 okt 2004, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geef ook niets tegen vlooien. Mijn katten zijn 14 en 15 jaar oud en die hebben nooit vlooien. En mocht ik er eentje zien, dan behandel ik ze ertegen. Bij tommie na de nestvlooien nooit meer een vlo gezien.
Sandra
Sandra
-
Pattie
- 2-sterren

- Contacteer:
bernerfan schreef: http://www.hondkopen.nl/film/goeie%20vlooienband.mpeg
nou zoo erg heeft vast niemand ze gehad![]()
![]()
Ik vind hier ook nooit een vlo.
Dus behandel ze ook nooit!
Dus behandel ze ook nooit!
Dos heeft dus laatst een paar vlooien gehad ( waren er niet eens veel ) en die vonden de katten ook lekker, dus heb ik ze met advantage behandeld ( pipet in de nek ) aangezien Eidos niet tegen frontline kan, en ik dat puur vergif vind. Niet dat advantage zo goed is ( moet toch ook vergif zijn, om de vlooien te doden ) maar het geeft op mijn dieren in ieder geval geen nare reacties. Verder doe ik eigenlijk niks om vlooien te bestrijden. Als het echt nodig is ( zoals laatst ) behandel ik ze en verder niet.
Laatst gewijzigd door Eidos op di 30 nov 2004, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind hier nooit een vlo, maar wat ik wel doe als we een paar dagen weggaan.
Dan spuiten we wel het hele huis (voor de zekerheid)
Ik wil niet voor een onaangename verassing komen te staan als we weer thuiskomen

Dan spuiten we wel het hele huis (voor de zekerheid)
Ik wil niet voor een onaangename verassing komen te staan als we weer thuiskomen
Hier ook nooit vlooien gezien.
Gif gebruik ik sowieso niet!
Gif gebruik ik sowieso niet!
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Gebruik je dit elke maand of minder?Nitus schreef: Ik gebruik Frontline pipetten op de hond
minder, behalve in het tekenseizoen, dan ongeveer om de 6 weken, dat ligt een beetje de hoeveelheid teken die ik vind (Frontline claimt een werking tegen teken van 1 maand). Maar tegen vlooien werkt Frontline 3 maanden, maar nu gebruik ik het even niet want momenteel heeft Gitte geen last van vlooien, en teken ben ik ook al een hele tijd niet tegen gekomen. Ik ga het pas gebruiken als ik daadwerkelijk last van beestjes krijg.JaDi74 schreef: Gebruik je dit elke maand of minder?
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Wij gebruiken het nu dus om de 4 weken maar ik vind het eigenlijk een beetje veel. Alleen uit voorzorg
, daarom vraag ik me af hoe we dit ander kunnen doen?
Jacqueline
Jacqueline
Ik zou het zeker minder vaak gaan geven. Als Cujo niet allergisch op vlooienbeten reageert kun je het rustig om de 3 maanden geven (volgens Frontline de max. beschermingsduur), tenzij er een vlooienplaag bij jou in de buurt of in huis heerst, maar altijd 1x per maand vind ik teveel, het is tenslotte wél gif wat je op je hond doet.JaDi74 schreef: Wij gebruiken het nu dus om de 4 weken maar ik vind het eigenlijk een beetje veel. Alleen uit voorzorg, daarom vraag ik me af hoe we dit ander kunnen doen?
Jacqueline
-
Jacqueline74
- 5-sterren

En hoe zit het dan met teken?Nitus schreef: Ik zou het zeker minder vaak gaan geven. Als Cujo niet allergisch op vlooienbeten reageert kun je het rustig om de 3 maanden geven (volgens Frontline de max. beschermingsduur), tenzij er een vlooienplaag bij jou in de buurt of in huis heerst, maar altijd 1x per maand vind ik teveel, het is tenslotte wél gif wat je op je hond doet.
- Binno
- 5-sterren

- Contacteer:
Het "tekenseizoen" loopt ongeveer van april tot oktober, maar vooral in het voorjaar en in het najaar zijn ze het aktiefst.
Je hebt trouwens het voordeel dat Cujo een WITTE herder is, kan je makkelijker controleren op vlooien en teken.
Als je hem nu wil behandelen met Frontline, zou ik het toch ook niet alle maanden geven.
Je hebt trouwens het voordeel dat Cujo een WITTE herder is, kan je makkelijker controleren op vlooien en teken.
Als je hem nu wil behandelen met Frontline, zou ik het toch ook niet alle maanden geven.