Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Toch weer een ontlasting vraag

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hope"]
De ontlasting is weer op orde, de schilfers zijn helemaal weg.
Hij glanst al een spiegel, hij heeft de energie van een jonge pup.
Zijn streefgewicht is gehaald, hij ziet er gewoon echt top-fit uit. Mensen in het park zeggen het ook, dat het zo'n verschil is.
Ze vragen zelfs wat ik hem voer, wat dan meestal een hele leuke (niet te winnen) discussie wordt.
Met soms ook hele, hele wijze adviezen als: 'je moet hem iedere dag 4 eierkoeken geven, dat is zó gezond!'  ;D
Maar Hope en ik weten wel beter. Wij gaan maandag beginnen met de 3e diersoort, paard. Vandaag even een nieuwe berekening maken, want als ik hem nu op 2,5 % laat staan wordt hij nog te dik. Dus wil ik over gaan naar 2%, ook omdat ik nu best behoorlijk wat eend voer en dat toch al wat vetter is van zichzelf.
Elimineren wordt steeds leuker zo.
[/quote]

Goed zeg! Nou, hier blijkt maar weer dat de aanhouder wint. Goed gedaan!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Hey super zeg!  :D
Wat fijn om te lezen dat het goed gaat!!!

Gisteren kreeg ik ook weer van die leuke vragen toen ik vertelde over Barf. De mooiste was, "Is dat wel uitgebalanceerd dan? In brokken zit toch alles wat ze nodig hebben?"  :-X :-X :-X
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Super  ;) ;)  Fijn dat het zo goed gaat !
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Kan hij niet tegen paard?

Bericht door Hope »

Hope wordt dof. Met een beetje een witte uitslag.
Hij heeft geen jeuk, wel af en toe ineens heel veel schilfers.

Wat zal ik doen, nog even doorgaan met paard? Hij krijgt het nu vanaf maandag...
Ik ben wel bang, dat hij wat konijnenbrokjes heeft gepikt. Ik zag hem namelijk plat op zijn buik onder het konijnenhok liggen, en kan me niet voorstellen waarom hij dat, als er geen eten was, zou doen. Het kan dus ook van het graan in die brokjes komen, al kunnen het er nooit veel geweest zijn.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

oei, vervelend.

Hope had nog nooit eerder paard gegeten, toch?

zelf zou ik denk ik doorgaan met paard voeren, en het nog even langer aan kijken. dat hij nu reageert op de konijnenbrokjes is waarschijnlijker dan het paard, schat ik. 

mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, dan zou je het paard weer even weg moeten laten totdat deze reactie voorbij is + een paar dagen extra, en dan weer opnieuw paard toevoegen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hij heeft in zijn eerste barf-menu een aantal weken paard gehad.

Toch heeft hij nog altijd geen jeuk, dus last lijk hij er niet van te hebben.
Zal ik gewoon deze week nog eens doorgaan? Tenzij het erger wordt natuurlijk, dan niet.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou zowiezo dan wel langer dan 2 weken blijven voeren.  Om zeker te weten of het nu het paard was of niet.

En zorgen dat hij niet onder het konijnenhok kan.  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Persoonlijk zou ik stoppen met paard.
"gehoefde" dieren zijn vaak een grote trigger voor allergieën. Nu vind ik persoonlijk de 2 weken wat je hebt aangehouden voor eend erg kort. Je hebt zo veel problemen gehad met de konijn en ontlasting, ik zou als ik jou was nog een weekje of 3 4 doorgaan met alleen konijn/eend en daarna pas een ander diersoort bijvoegen. ivm zijn schilfers en ontlasting zou mijn keus uitgaan naar een visje. Een panharing, sardines of zalm.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Nadia"]
Persoonlijk zou ik stoppen met paard.
"gehoefde" dieren zijn vaak een grote trigger voor allergieën. Nu vind ik persoonlijk de 2 weken wat je hebt aangehouden voor eend erg kort. Je hebt zo veel problemen gehad met de konijn en ontlasting, ik zou als ik jou was nog een weekje of 3 4 doorgaan met alleen konijn/eend en daarna pas een ander diersoort bijvoegen. ivm zijn schilfers en ontlasting zou mijn keus uitgaan naar een visje. Een panharing, sardines of zalm.
[/quote]

Hij deed het goed op de eend, de problemen met de ontlasting zijn een vlees-bot verhaal. Nu ik weet welke percentage's ik aan moet houden, gaat het goed.
Of ik moet stoppen of niet weet ik nog altijd niet. Hij is dof, zijn schilfers zijn terug maar minder hevig dan een dag of 2 geleden. Hij is ook in de rui, of dat denk ik dan toch, ik moet weer flink stofzuigen in huis. Maar hij voelt zich goed. Geen jeuk, lekker fit.
Zelf ben ik, al weet ik niet eens zo waarom, niet zo'n voorstander van weken lang zo eenzijdig voeren. Ik heb een aantal verhalen gelezen van honden die juist daar van achteruit gingen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

uiteindelijk moet jijzelf kijken wat het best is voor jou hond. ik zou zelf toch die konijnenbrokjes verdenken, en nog even doorgaan met paard. mocht het nou met een week ofzo (zonder dat hij andere dingen vreet) niet beter gaan, zou ik met paard stoppen. dan wachten tot hij weer helemaal in goede conditie is, plus een week, dan weer een nieuwe diersoort.

succes!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik had begrepen ja dat het lastig was met het bot.
De kans dat het de konijnenbrokjes was is aannemelijk groter dan de kans dat het paard is. maargoed, zeker weten doe je het nooit. Even zo doorvoeren en hopen dat het overgaat.

Toch, zou ik er nogsteeds voor kiezen om langer dan 2 weken het nieuwe diersoort te voeren. Gewoon om 100% zeker te zijn dat hij er niet slecht op reageerd.
Hope heeft waarschijnlijk een tekort aan vetten/omega's . Ik zou er dan zelf voor kiezen voor OF een visje erbij te voeren OF wild. Je voert nu geen wild, dus geen menu dat rijk is aan omega vetten. Mijn keuze zou zijn geweest om ipv. paard, haas te voeren, of de vis. Verder kun je nog denken aan fazant, kwartel, patrijs. Evt parelhoen (ik weet nooit zo goed of dat nu onder wild kan vallen ja of nee).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dat is wel een interessante gedachte, nadia.
Het is nog altijd moeilijk eigenlijk. Het is gewoon allemaal 'net niet'.
Hij is dof geworden, maar de schilfers lijken weg te trekken. Lastig.

Laat ik voor nu nog maar even een paar dagen doorgaan met paard. Mocht het niet wegtrekken stop ik en ga ik weer even over op eend en konijn.
Trekt het wel weg ga ik door, en neem ik een aantal weken extra om zeker te weten dat het goed blijft gaan.
Dan eventueel als nieuwe stap vis introduceren.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Lijkt me een prima plan :)
En ondertussen even het konijnenhok afzetten??
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

@nadia: waarom denk je dat Hope een te kort aan vetten/omega's heeft? door de doffe vacht en schilfers? dat kan toch ook 'gewoon' de manier zijn waarop Hope reageert op iets waar hij niet tegen kan?

@Hope: vis als 4e diersoort kan denk ik prima, je zou echter ook kunnen overwegen om er Doils Skin olie (of een andere goede olie) bij te gaan geven. daar haalt Hope waarschijnlijk meer uit dan een paar maaltjes vis per week. als hij echt een te kort aan die omega's heeft, dan heeft hij meer nodig dan dat. Wellicht heeft Hope dan (eigenlijk Reus ook denk ik) een menu nodig van heel veel diersoorten die rijk zijn aan de juiste vetten, eigenlijk alleen maar wild (hond is immers ook niet bedoelt voor productie-vlees) en vette vis, maarja, das niet helemaal haalbaar.
Reus krijgt die olie ook, eigenlijk ook mee begonnen toen hij een tijdje schilfers had. hoewel dat bij hem waarschijnlijk van het super-ontgiften was, helpt de olie hem wel. Laatst een dikke week niet gegeven, deels om uit te proberen, deels omdat het maatspuitje stuk was, en meneer had met een paar dagen een doffe, vies vettige stinkende vacht. weer gaan geven, weekje later was het weer in orde.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Tuurlijk kan dat ook 'gewoon' zijn manier zijn. Echter is het menu mager aan vetten/omega's. Dus ik zou ik daar sowieso naar kijken, ookal heeft ie geen schilders. De visolie oid zal hem alleen maar ten goede komen. Het menu is gewoon schaars aan goede vetten. Tuurlijk is dat onoverkomelijk met een eliminatiemenu, maar ik zou er persoonlijk zo snel mogelijk voor zorgen om veel wild te voeren. Dan loop je ook niet zo tegen het feit van de tekorten aan. Een wild-dier bevat immers veeeel mee voedingswaarde dan bioindustrie dier. Baasje van Hope was al bang voor tekorten, dus zou dit voor mij een logische stap zijn.

Ik hou zelf niet zo van suplementeren, liefst haal ik alles 'gewoon' uit de voeding. Een suplement heeft idd wel een veel hogere concentratie dan een paar keer per week vis (zelf dacht ik in dit geval aan 3x in de week een onderdeel, dus of bot, of spiervlees). Sups vind ik vaak onnodig duur, nu kan ik het baasje van Hope niet in de beurs kijken, maar volgens mij hebben ze al flinke uitgaves gehad met hun paardje, dus zou mijn voorkeur zijn naar de gewone vis. Olie bijvoeren kan altijd nog, ik zou het ook zeer zeker niet weglaten als blijkt dat Hope er behoefte aan heeft.

Plaats reactie