Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? elimineren/toch weer plekken

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

kiezebrink mix bedoel je? wanneer ben je die gaan geven of ga je die de hele tijd al? dat die plekken toch weer terug komen... ik vind het maar gek...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Sinds een week of twee, drie denk ik. Ik denk dat ik die maar ff van het menu schrap weer... wel jammer, want die tinlo is zo duur... maar heb nu ook karkas besteld, en hartjes, dus dat kan ik dan in het weekend ook eens geven. Joep eet momenteel voor 3 euro per dag aan kvv...  :( niet zo heel erg voor even, maar ik hoop wel dat het wat opleverd... de snacks die ik droog komen er ook nog bij kwa kosten natuurlijk :)

Vanaf wanneer kan het ook van iets anders zijn? Want vlooien, huismijt etc kan ook nog natuurlijk. Moet wel zeggen dat ik de afgelopen week echt amper tijd gehad heb om regelmatig te poetsen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oke, hij heeft wel plekken, maar vandaag zagen die er dus weer wel rustiger uit... er zitten korstjes op, die er voor een groot gedeelte al weer afvallen, en de huid eronder ziet er niet rood en geirriteerd meer uit. Jeuken doet hij er ook niet aan (al jeukt het wel als ik er aan zit, maar das logisch, dat zal bij bijna elk wondje/korstje ook wel zo zijn)
Het lijkt dus al weer te gaan genezen.

Heb ook mijn vriend op zijn 'donder' gegeven, hij voert savonds, en ik kwam er achter dag hij dus regelmatig naar boven loopt dan om nieuw vlees uit de vriezer te pakken, terwijl de honden eten. Das niet handig, want in betrap Joep er regelmatig op dat hij een stuk vlees wat Gijs geknoeit heeft, wil pakken.

Kiezebrink gaan we maar weer ff niet geven, hopelijk brengt dat verbetering. Zo veel hebben we ook niet meer liggen. Straks krijgen ze voor het eerst karkas :)

Ach, als het nu weer rustig blijft zouden we over 2 weken aan konijn mogen beginnen, als is het misschien handiger om nog een weekje te wachten als zijn huid nog onrustig zou zijn..

Ik vind het zelf echt best spannend hoor, dit elimineren...
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ooh kijk, nou dan zou ik bijna denken dat ie per ongeluk iets verkeerds heeft gegeten en dat het daar nu van komt!!

maarja, dat weet je nooit zeker.

ik zou zelf, aangezien het je eerste diersoort is (toch?) de hond minimaal anderhalf a twee weken klachten vrij willen hebben. dus ook geen genezende korstjes of wat dan ook, maar helemaal goed.

misschien kan je op die korstjes wat honingzalf smeren? geneest het mooier en sneller van. ik gebruik zelf  honingzalf of de zalf van Vet Gold Cream, dat vind ik beter werken dan gewone honingzalf.
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Met ingehouden adem heb ik dit topic door zitten lezen... het is alsof ik in mijn dagboek zit te lezen wat ik bijhield voor Boris.  :'(
Ons verhaal staat overigens ook op de site van Carnibest. Ik wens je ongelofelijk veel uithoudingsvermogen toe. Verder helaas geen tips, behalve dan misschien dat het gebruik van Prednoral de zaak op de lange duur eerder slechter dan beter maakt. Maar ik lees dat je daar ook al mee gestopt bent?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, de prednoral zijn we binnen een week mee gestopt toen, Joep moest er erg veel van plassen! Hij had toen ook wel hele grote plekken hoor, die groter werden doordat het zo jeukte en hij daardoor weer ging likken. Dus er moest wel even iets gebeuren om dat stop te zetten.

Op de site van carnibest? Dan neem ik aan dat jij dat gaan geven bent? Welke versie dan? En heb jij ook aan elimineren gedaan? En hoe gaat het nu bij jullie en met Boris?
Ik ben begonnen met de carnibest eend, maar daar zat dus ook rijst in, want weer niet zo goed is. Ik geef nu aan kvv tinlo barfmenu eend.
Bedankt voor het uithoudingsvermogen, dat is dus blijkbaar wel nodig...  :)

Nienk, is de eerst diersoort ja. Het liefste heb ik hem ook helemaal rustig inderdaad.

Joep heeft vandaag voor het eerst eend karkas gegeten, deed ie super!  8)
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Ja, wij hebben hem dat ongeveer een jaar gegeven. De gewone versie van Carnibest. Als je kijkt bij gebruikerservaringen en dan onder Huidklachten, staat zo'n beetje onderaan Boris (08-10). Helaas hebben wij uiteindelijk de strijd toch nog verloren.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Poeh ja, ik heb het gelezen zeg, heftig! Ben je uiteindelijk echt de strijd verloren doordat hij zo veel last had?
En vind je het dan niet een klein beetje krom zoals het nu op de site staat? Lijkt net of carnibest hem gered heeft.

Gelukkig is het met Joep niet zo erg.
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Ja, ik heb er wel over nagedacht om hem eraf te laten halen, maar doe dat bewust niet, omdat ik er wel degelijk van overtuigt ben dat hij/wij door KVV (in dit geval dan dus Carnibest) toch nog een van de mooiste jaren van zijn leven heeft mogen beleven. Daar ben ik absoluut van overtuigt. Dat het uiteindelijk toch nog misging (en hoè) heeft minder met Carnibest maar meer met falen van dierenarts en mijzelf te maken. Het verhaal zoals het daar staat, zijn niet 100% mijn woorden, maar wel 98%. Ik vond het goed zo. Ik denk er mensen mee te kunnen helpen. (Weet je dat nav dat stukje ik zelfs gebeld en gemaild ben van over het hele land? Bizar vond ik dat!) Ik ben ervan overtuigt dat als je er op tijd bij bent (edit: met goede voeding dus) en geen meer-kwaad-dan-goed-doende-medicijnen geeft de kans dat het goed komt heel groot zal zijn.
Laatst gewijzigd door @nouk op zo 13 nov 2011, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dat denk ik ook wel ja. Bij Joep is het ook allemaal nog niet zo heftig, zijn we vrij snel begonnen met elimineren, en hij krijgt ook al bijna zijn hele leven kvv (oke, hij wordt pas 2 in december hoor)

Heftig hoor, van Boris! Ik ben wel erg blij met barfplaats, daar lezen meer mensen mee, zodat ik goed voorbereid naar een dierenarts zou kunnen gaan. Ik vind het heel prettig hier, al die meningen. Typte ik een paar weken terug nog haast beledigd dat ik hele konijnen zou moeten gaan voeren terwijl ik alleen nog maar kvv gegeven had, heb ik gisteren al wel een eend karkas in tweeen staan hakken  8)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ssssshht. zachtjes zeggen, maar het lijkt erop dat de plekken echt genezen. Alleen aan 1 kant nog een beetje rood, de rest is rustig, zonder korstjes. Zou wel fijn zijn, dan kunnen we tenminste in december konijn erbij gaan geven.

Zijn vacht is wel wat vettig, vooral op zijn kop en nek.
Joep verteert alleen nog niet alles perfect, vanmorgen heeft hij een botje mee uitgekotst.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ok heel zachtjes dan: wat goed dat de plekken lijken te genezen!!

de vettige vacht zou best een teken van ontgiften kunnen zijn, dat er stoffen via zijn huid naar buiten worden gewerkt.

botje uit spugen kan gebeuren. hoe is zijn ontlasting, daar geen botjes in? kauwt hij wel goed?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zijn ontlasting is erg droog he, volgens mij heb je dat topic wel gezien?
Maar daar zie ik geen botjes in, maar ik peuter het ook niet helemaal uit elkaar.

Kauwen doet hij naar mijn idee goed, naar mijn idee dus, want ik weet natuurlijk ook niet hoe het echt hoort :P maar ik hoor van alles kraken.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ja dat van de droge ontlasting wist ik, maar zolang daar geen stukjes bot in zitten wordt dat dus wel ok verwerkt door zijn buik.

het spugen na het eten kan af en toe gebeuren, honden hebben tot heel ver in hun buik beheersing, dus als iets niet helemaal lekker in de maag  ligt, dan kunnen ze dat op spugen, om het dan daarna meestal nog een keer te proberen. net als dat zogende teefjes voedsel op kunnen geven voor hun pupjes.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja hoor, plekken erbij. En de plek die er zat geneest aan de ene kant, maar gaat aan de andere kant gewoon verder waardoor deze groter is geworden.

Joep heeft er nog geen 'last' van, tenminste, ik zie hem er niet aan jeuken. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit prettig voelt. Wat een gedoe zeg, dit. Kan het nog de vlooien zijn? Het is nu 6 weken geleden dat hij ontvlooit is. Maar dan zou hij al binnen 3 a 4 weken weer last hebben.

Hij heeft ook een hele dikke plek net naast zijn balzak... arm joch.

Wat nu?

Plaats reactie