Muizengif
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Muizengif
gelukkig maar!
-
sella
Poe dat is schrikken, fijn dat je haar bij de daad betrapte, zo heb je toch behoorlijk veel opname kunnen stoppen.
Ik duim dat het met een sisser afloopt met die malle vreetschuur
Ik duim dat het met een sisser afloopt met die malle vreetschuur
pff.. dan slaat je hart echt een keer over als baasje!
Hopen dat het zo goed blijft gaan, gelukkig geen allerlei toestanden!
Hopen dat het zo goed blijft gaan, gelukkig geen allerlei toestanden!
-
Mariska en Ruby
- 1-ster

Jeetje zeg! Jij bent je vast echt rot geschrokken! Gelukkig is ze nu weer levendig! Heel veel sterkte!
Vandaag eindelijk haar ontlasting gezien. Er zat wel aardig wat tarwe/haver in (het gif was muizentarwe/haver -ik weet het verschil niet zo). Ze heeft dus niet alles uitgespuugd. Maar ze lijkt heel gezond. Goede eetlust (zoals altijd) en actief. We zullen maar hopen dat het gif dat ze uiteindelijk toch binnen heeft gehouden geen schade zal aanrichten/heeft aangericht.
Dan is er toch een deel door de darmen gegaan, hopelijk was 't maar heel miniem.
Ik duim verder.
Ik duim verder.
-
sella
Dat is jammer dat er in de maag is achtergebleven.
Wat ik altijd begrepen heb van de rattenbestrijder toen we nog buiten woonden, dat we bij vermoeden van opvreten van het portie gif door hond of katten dat we meteen voor vit k naar de da moesten.
Heeft ze nu wel een k injectie gehad?
Wat ik altijd begrepen heb van de rattenbestrijder toen we nog buiten woonden, dat we bij vermoeden van opvreten van het portie gif door hond of katten dat we meteen voor vit k naar de da moesten.
Heeft ze nu wel een k injectie gehad?
Ze heeft vitaminen K gehad. Ik heb ook een flesje met K gekocht (voor pas geboren baby's). Ik houd de baby dosering maar aan. Teveel schijnt geen kwaad te kunnen, maar ik ben liever voorzichtig. Vandaag weer normale ontlasting en nog steeds levendig, dus waarschijnlijk loopt het met een sisser af, maar de schik zit er wel in.
He getver Lida, dit zijn dingen die je al baasje niet mee wil maken.
Hopelijk blijft de "lekkerbek" vrij van allerlei nare klachten.
Sterkte.....
Gr. Jose
Hopelijk blijft de "lekkerbek" vrij van allerlei nare klachten.
Sterkte.....
Gr. Jose
Lida, ik lees je bericht net.
Wat een schrik.
Een aantal maanden geleden heeft een smous bij onze reddingshondentraining rattengif gegeten.
En zij heeft toen 4 weken vit. K geslikt op advies van de dierenarts.
Het gaat prima met het hondje.
Ik hoop dat het voor jouw Whisky ook goed afloopt.
Wat een schrik.
Een aantal maanden geleden heeft een smous bij onze reddingshondentraining rattengif gegeten.
En zij heeft toen 4 weken vit. K geslikt op advies van de dierenarts.
Het gaat prima met het hondje.
Ik hoop dat het voor jouw Whisky ook goed afloopt.
Ik voel me een oude overdreven overbezorgde muts. Er is echt niets aan Whisky te merken, maar wat zal ik blij zijn als we een maand verder zijn. Ik moet me beheersen om haar niet een overdosis vit K te geven. Ze snurkt altijd als ze slaapt, maar nu denk ik dat ze het benauwd heeft en als ze toevallig niet snurkt denk ik dat ze dood is. Waarom zijn die stomme beesten toch zo belangrijk voor ons. Ik heb hoe dan ook een troost: ze voelt zich absoluut niet ziek. Ik moet er niet aan denken om het beest te zien lijden, maar daar is absoluut geen sprake van. Integendeel, uit angst dat ze weer naar (verkeerd) eten gaat zoeken krijgt ze nu extra veel eten en dat bevalt haar best. Ook niet goed, maar liever een wat te dikke hond dan een dooie. Ik moet eerst van de schrik bekomen en zekerheid hebben dat ze het redt.
Bij de smous was het al 3 uur nadat ze gif had gegeten dat er een dierenarts bij was.
Haar mazzel was dat het heel oud gif was en verhard was en daarom lang duurde voordat het oploste in het lichaam.
Jij was er super snel bij.
De eerste dagen zijn het kritisch.
Het lijkt me dat jullie die nu gehad hebben.
Het rattengif dat de smous had gegeten bevatte Bromadiolon dat het bloedstollingsmechanisme afremt.
Om dat effect tegen te gaan wordt vit. K toegedient en moet langere tijd ingenomen worden.
Weet je wat het muizengif bevatte dat Whisy heeft gegeten?
Haar mazzel was dat het heel oud gif was en verhard was en daarom lang duurde voordat het oploste in het lichaam.
Jij was er super snel bij.
De eerste dagen zijn het kritisch.
Het lijkt me dat jullie die nu gehad hebben.
Het rattengif dat de smous had gegeten bevatte Bromadiolon dat het bloedstollingsmechanisme afremt.
Om dat effect tegen te gaan wordt vit. K toegedient en moet langere tijd ingenomen worden.
Weet je wat het muizengif bevatte dat Whisy heeft gegeten?
Het bevatte Difethialon, dat heeft volgens mij dezelfde werking. De da vond vit k niet zo noodzakelijk. Op mijn verzoek wel toegediend, maar geen vervolg kuur gegeven. Ik heb zelf vit k bij de apotheek gehaald. Het gif dat ze had gegeten was ook oud, zeker 4 jaar, maar misschien wel 6 jaar. Maar het gaat nog steeds goed met haar dus ik probeer wat rustiger te gaan ademhalen.
Weer een dag verder dat het dus goed gaat.
Lijkt me inderdaad dat je rustiger kan ademhalen.
Lijkt me inderdaad dat je rustiger kan ademhalen.