Ik kom even een poot geven.....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ik kom even een poot geven.....

Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Wat een warm welkom hier  :thumbup:

Ben net thuis van de winkel en heb smuldier pens/vlees compleet meegenomen. Ik moest nog even naar de supermarkt want ja, ook wij moeten eten natuurlijk en donderdag is ivm puppycursus en voetbaltraining van de mannen hier, altijd een makkelijke avond dus pizza..... en in het vriesvak zag ik smuldier liggen. Nu weet ik dat dat niet met echt bot is maar aangezien er niets anders lag en dit (althans hier) de enige complete was, dacht ik ik neem er maar nog eentje mee. Morgenavond maar eens verder kijken.

Pens/vlees was de enige complete. verder lag er ook kip, pens, rundvlees maar daar stond geen compleet op. Is het dan de bedoeling dat (als je die smaken koopt) je er dan zelf nog dingen aan moet toevoegen?

Iedereen eet smakelijk straks (en zeker onze kanjers  :dog:)
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Welkom hier, er bestaat ook vlees kompleet van smuldier hoor, die andere soorten is allemaal enkelvoudig dus niet compleet.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Bij de weg... :hi:
[quote="buuf58"]
Pens/vlees was de enige complete. verder lag er ook kip, pens, rundvlees maar daar stond geen compleet op. Is het dan de bedoeling dat (als je die smaken koopt) je er dan zelf nog dingen aan moet toevoegen?[/quote]
Nope, maar wel compleet door afwisselen van diersoorten (minimaal 5 diersoorten en vooral ook afwisselen met andere merken)
Qua smuldier enkelvoudig (waar dus alleen of kip, of rund, of pens in zit) heeft de kipversie alleen echt bot erin zitten, de rest calciumsupplementen.
Echte gemalen bot is beter voor opgroeiende pupppies/kittens....
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

[quote="Limpy"]
Bij de weg... :hi:Nope, maar wel compleet door afwisselen van diersoorten (minimaal 5 diersoorten en vooral ook afwisselen met andere merken)
Qua smuldier enkelvoudig (waar dus alleen of kip, of rund, of pens in zit) heeft de kipversie alleen echt bot erin zitten, de rest calciumsupplementen.
Echte gemalen bot is beter voor opgroeiende pupppies/kittens....
[/quote]

Dus als ik de ene dag kip geef en de andere rund ( als voorbeeld) dan is het goed?
Ik ga morgen wel kijken voor ander voeding waar wel echt bot inzit.....
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Kijk anders even op de site van smuldier wat er nou precies in zit qua calcium, supplementen e.d., ik gaf eigenlijk alleen af en toe de kipversie van smuldier naast andere merken kvv, maar bij andere merken kvv zonder supplementen werkt het wel zo: zijn compleet door minimaal 5 diersoorten af te wisselen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

die kvv's waar je minimaal 4 a 5 diersoorten van moet voeren, die zijn wel compleet als in dat ze allen vleesbot/orgaan/spiervlees bevatten. maar om te zorgen dat je hond optimaal alles binnenkrijgt, moet je verschillende soorten afwisselen.

de niet-compleet versie's van smuldier, zijn echt enkelvoudige producten. als in, er zit alleen gemalen kipkarkas in (de kip) of alleen vlees (de rundvlees). je kan daar best een menu mee maken (zoek maar eens, er zijn meerdere topics over  geweest), maar het lijkt mij erg ingewikkeld. persoonlijk zou ik je dus ook aanraden om een andere complete (per smaak, of door afwisseling) kvv te gaan voeren, en dan kan je smuldier er best af en toe een keertje bij/naast geven als dat zo uitkomt. (maar er zijn mensen die volledige smuldier voeren en daar prima tevreden over zijn)
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Ze kregen bij mij idd wel eens de smuldier kip als ze eens geen zin hadden om te knagen, rest v/d week werd er wel compleet gevoerd dus dank voor de aanvulling Nienke!
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Oh, wat een scheetje zeg. Oh, heb alleen de eerste pagina gelezen. :embarassed: Gaat alweer ergens anders over.
Laatst gewijzigd door pleuntje op vr 18 nov 2011, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ik lees het alweer....... :D
Het boodschappen doen gaat morgenavond heeeeel lang duren. Voordat ik al die verpakkingen heb gelezen hahahaha.
Ook kom ik tegen dat jullie de honden soms een ei geven. Is dit dan een rauw ei of gekookt? (Gebakken heb ik zelf al uitgesloten  ;))

Vanavond heeft meneer iig heerlijk gegeten. Ik had van de week een soort "worst" gehaald in de dierenwinkel en die netjes in kleinere stukken gemaakt. Aansluitend voor de 3e keer naar puppycursus. Blijft toch een feest hoor.
Aangezien er daar giga beloond wordt en ik toch wel helemaal wil gaan overstappen op kkv, heb ik ipv trainingskoekjes nu hele kleine blokjes kaas meegenomen.

Man, dat was me een feest. Toen de andere doorhadden wat ik in mijn zakje had zitten was ik bijna de trotse eigenaar geworden van nog eens 2 puppy's  :dog:

Gelukkig gaat het luisteren van Bruut heel goed. Thuis maken we de p&p rondjes al zonder riem en dat gaat als een speer. Ook als we naar het Amsterdamse bos gaan laten we hem lekker losrennen en luisterd hij al heel goed. En nu met die blokjes kaas in mijn zak is hij helemaal niet meer bij me weg te slaan..... :eat:
Laatst gewijzigd door Gonnie op do 17 nov 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

www.diervoeding.com

dat is de site van smuldier, kan je even lezen en de kleur van de pakjes onthouden welke je wilt hebben!
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

[quote="nienk"]
www.diervoeding.com

dat is de site van smuldier, kan je even lezen en de kleur van de pakjes onthouden welke je wilt hebben!

[/quote]

Dank je wel....ik gelijk zo nog ff snuffelen daar.
Heerlijk zo'n forum
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

haha ja ik heb hier ook zo veel geleerd, en nu is het leuk als ik dan weer andere mensen wat kan helpen!

bij de meeste dierenwinkels hebben ze tegenwoordig veel kvv in de vriezer, neem gewoon eens een rolletje van dit en een rolletje van dat, zou ik zeggen!
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ik ga zeker morgen nog even langs de dieren winkel ook.....mag wel een vrije dag indienen bij mijn man  ;D
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Fijn dat je af en toe nog even vrij krijgt. :biggrin2:
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ja die is niet zo moeilijk hoor  ;D

Zo weer een nieuwe dag en dus tijd voor nieuwe dingen. Gisteravond laat nog een beetje zitten surfen op het net en eens gekeken hoe het nu zit met die eieren.
Nou vanmorgen was het zover hoor.....Bruut een rauw ei gegeven en die ging er in als zoete koek. Eerst even ruiken en gelijk goed bevonden.

Nu ligt meneer heerlijk te spelen met een stuk touw en zo gaan we weer opweg naar de winkel. We hebben bruut gebombardeerd tot chef-werkplaats dus moeten we wel in de gaten houden of alles volgens plan verloopt daar.
Het is alleen zo jammer dat de mannen gek zijn op Bruut dus als tie binnenkomt wordt er maar bar weinig gewerkt    ;)

Plaats reactie