Castratie: reacties welkom!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Castratie: reacties welkom!

TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

@nouk schreef: Sterilon?!  :o Toch niet op een wond, hoop ik? Dat prikt als de hel... Betadine mag zeker, hoor, en dat prikt niet. Sterilon is echt niet geschikt voor wonden mi. Arm beest.  :-[
Ik gebruik het ook voor mezelf, vindt het amper prikken. Heb nooit aan Pixie gemerkt dat ze er iets van voelt, zelfs niet aan haar oor en daar is ze echt kleinzierig en jankt soms al als je er alleen maar aankomt.
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Nou, okee, misschien overdreef ik een beetje  ::), maar ik zou het niet gebruiken op een wond. Zeker niet als je er ook prikvrije Betadine op kunt doen.  :) (Wij gebruikten dat vroegâh als je net gaatjes in je oor had laten schieten. Ik ruik die geur nog steeds... het verkoelde wel lekker, dat wel).
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Hoe is het de afgelopen 2 dagen gegaan?
Stephanie777
3-sterren
3-sterren

Bericht door Stephanie777 »

Het gaat goed met hem theo! :) is weer helemaal de oude. Wond ziet er ook keurig uit. Zodra pixie van loopsheid af is, gaan we nog eens wandelen!
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Fijn dat het nu weer zo goed gaat.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Fijn dat het zo goed gaat met hem :) Pixie is aan het afbouwen..zit nu op dag 19 van de loopsheid. Ze speelt weer met haar kong dus einde loopsheid is nabij :)
Stephanie777
3-sterren
3-sterren

Ben er ook erg blij mee. Benieuwd of hij over een tijdje gedragsverandering laat zien! En of er eindelijk eens wat vet op z'n ribbetjes komt.... zelfs met ruim een kilo voer per dag, blijft hij een piano..

Nou Theo, dan zal ze haar sletterige gedrag langzaam wel achter zich hebben gelaten  ;) Stuur je pb met datumvoorstel voor wandeling!
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Komt wel goed met hem..maar het zal wel een tijdje duren voordat je wat ziet. Dat gaat volgens mij niet alla minuut
Esther11
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Esther11 »

Wat fijn dat alles goed is gegaan. Dat dikker worden kan nog wel duren want Cleo is nu bijna 1 jaar geleden geholpen en is nog een piano en die krijgt 1,5 kilo per dag.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Stephanie777 schreef: Ben er ook erg blij mee. Benieuwd of hij over een tijdje gedragsverandering laat zien! En of er eindelijk eens wat vet op z'n ribbetjes komt.... zelfs met ruim een kilo voer per dag, blijft hij een piano..

Nou Theo, dan zal ze haar sletterige gedrag langzaam wel achter zich hebben gelaten  ;) Stuur je pb met datumvoorstel voor wandeling!
Pixie sletterig? Hoe kom je er bij  :biggrin2:
Stephanie777
3-sterren
3-sterren

1,5 kilo!  :D Als die andere twee ook nog zo'n kilo per hond krijgen, zitten jullie dus op zo'n kleine 1300 kilo vlees per jaar! Wow..  ;D

De balzak is inmiddels uitgegroeid tot een groter formaat dan vóór de castratie! Vocht, vermoed ik. En hij is blauw. Het zal wel een bijbehorende reactie zijn op dat gewroet aan het weefsel tijdens de ingreep, maar toch voor de zekerheid even naar de DA morgen.
Esther11
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Esther11 »

Stephanie777 schreef: 1,5 kilo!  :D Als die andere twee ook nog zo'n kilo per hond krijgen, zitten jullie dus op zo'n kleine 1300 kilo vlees per jaar! Wow..  ;D

De balzak is inmiddels uitgegroeid tot een groter formaat dan vóór de castratie! Vocht, vermoed ik. En hij is blauw. Het zal wel een bijbehorende reactie zijn op dat gewroet aan het weefsel tijdens de ingreep, maar toch voor de zekerheid even naar de DA morgen.
Ze zitten alle 3 op 1,5 kilo per dag  :D ;)
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Oei, Stephanie, hoe gaat het nu met hem? Zwelling en blauw worden is toch niet helemaal de bedoeling, nee. Dat is dan inderdaad vocht oid. Ben je bij de DA langs gegaan? Wat zei die?
Stephanie777
3-sterren
3-sterren

@nouk schreef: Oei, Stephanie, hoe gaat het nu met hem? Zwelling en blauw worden is toch niet helemaal de bedoeling, nee. Dat is dan inderdaad vocht oid. Ben je bij de DA langs gegaan? Wat zei die?
Ben bij DA geweest en inderdaad vocht dat zich ophoopt in de lege holte. Niks ernstigs. Dat blauw hoort er ook bij. Ze heeft temp genomen, geen verhoging dus ze vermoedde geen ontsteking. Hij is verder ook levendig, eet/drinkt/plast/poept goed. Maar de balzak blijft gróóót! ;) Morgen een week geleden, woensdag op 10-dagen-controle. Ben benieuwd.
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Hmm, okee, nou gelukkig maar! Yoshi is donderdag gecastreerd en gister belden ze om te vragen hoe het ging, maar ze vroeg wel specifiek of het niet blauw geworden was. Dat is het dus niet, maar wel een rode veeg, soort van bloeduitstorting, als een soort schaafwond, zeg maar  :-\.

Vraag me overigens wel af wat er nou nog in dat zakje zit? Zou dat helemaal optrekken of blijft er wel iets van een zakje (gevuld met...?) over?

Plaats reactie