Ik kom even een poot geven.....
Moderator: eelke
-
sella
Re: Ik kom even een poot geven.....
Welkom, er zijn wel dierenwinkels die carnibest verkopen, ook zijn er winkels die meerdere merken verkopen.
Ik zie bij de welkoop prins kvv liggen in de vriezer.
Ik stel zelf samen, en snuffel daar weleens als ik aan het lege vriezer syndroom lijdt in afwachting van een levering
Ik zie bij de welkoop prins kvv liggen in de vriezer.
Ik stel zelf samen, en snuffel daar weleens als ik aan het lege vriezer syndroom lijdt in afwachting van een levering
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Oh oh oh oh wat zit ik nog met een hoop vragen zeg 
Vandaag toch geen tijd gehad om naar de dieren winkel te rijden dus morgen maar opnieuw proberen. Ik was eigenlijk van plan om zondag helemaal over te gaan op kkv maar dat hangt er dus nog even om. Dan maandag maar is mijn halve vrije dag. Als ik alles in huis heb ga ik het dierenasiel hier maar blij maken met de brokken die ik nog over heb.
Nu heb ik ook nog allerlijk koekjes en trainingssnoepjes in huis. Kan ik die wel gewoon blijven geven? Ik weet dat hij ook kleine stukjes kaas mag hebben, maar is er ook nog iets anders wat ik als beloning en gewoon extra tussendoortjes kan geven? Ik neem aan dat de vleeswaren die wij op brood nemen veel te zout is om een plakje te geven.....
Oo
Vandaag toch geen tijd gehad om naar de dieren winkel te rijden dus morgen maar opnieuw proberen. Ik was eigenlijk van plan om zondag helemaal over te gaan op kkv maar dat hangt er dus nog even om. Dan maandag maar is mijn halve vrije dag. Als ik alles in huis heb ga ik het dierenasiel hier maar blij maken met de brokken die ik nog over heb.
Nu heb ik ook nog allerlijk koekjes en trainingssnoepjes in huis. Kan ik die wel gewoon blijven geven? Ik weet dat hij ook kleine stukjes kaas mag hebben, maar is er ook nog iets anders wat ik als beloning en gewoon extra tussendoortjes kan geven? Ik neem aan dat de vleeswaren die wij op brood nemen veel te zout is om een plakje te geven.....
Oo
haha geeft niks hoor, daar is het forum voor!
in principe kan je naast kvv best gewone hondensnoepjes enzo blijven geven. maarja, als je toch al zo gezond bezig bent met vers voeren, dan is het natuurlijk het mooiste als je er ook met de tussendoortjes en beloningen op let.
er zijn een heleboel gedroogde snackjes, snoepjes, pezen, oren, staafjes, etc. te krijgen. hap slik weg dingetjes om mee te trainen, maar ook dingen om wat langer mee zoet te zijn. Bij de gewone dierenwinkel ligt daar behoorlijk wat van in het schap. let er op dat het er geen toevoegingen in zitten.
het allerleukste (en gezondste) is echter zelf snackjes maken. heel simpel, met een droogoventje (of in je gewone oven, als die kan werken met het deurtje open). neem vlees of orgaan (maakt niet uit wat, mager vlees droogt het beste), snij het in stukjes of repen, dagje in de droger, voila, verantwoorde en lekkere snackjes waar je hond waarschijnlijk alles wel voor wilt doen!
daarnaast kan je ook best wat groente in kleine stukjes geven. mijn Reus is bijvoorbeeld gek op wortel en komkommer, maar andere honden vinden groenten heel erg bah.
hartstikke goed dat je je brokken naar het asiel gaat doen! daar zullen ze hartstikke blij mee zijn!!
in principe kan je naast kvv best gewone hondensnoepjes enzo blijven geven. maarja, als je toch al zo gezond bezig bent met vers voeren, dan is het natuurlijk het mooiste als je er ook met de tussendoortjes en beloningen op let.
er zijn een heleboel gedroogde snackjes, snoepjes, pezen, oren, staafjes, etc. te krijgen. hap slik weg dingetjes om mee te trainen, maar ook dingen om wat langer mee zoet te zijn. Bij de gewone dierenwinkel ligt daar behoorlijk wat van in het schap. let er op dat het er geen toevoegingen in zitten.
het allerleukste (en gezondste) is echter zelf snackjes maken. heel simpel, met een droogoventje (of in je gewone oven, als die kan werken met het deurtje open). neem vlees of orgaan (maakt niet uit wat, mager vlees droogt het beste), snij het in stukjes of repen, dagje in de droger, voila, verantwoorde en lekkere snackjes waar je hond waarschijnlijk alles wel voor wilt doen!
daarnaast kan je ook best wat groente in kleine stukjes geven. mijn Reus is bijvoorbeeld gek op wortel en komkommer, maar andere honden vinden groenten heel erg bah.
hartstikke goed dat je je brokken naar het asiel gaat doen! daar zullen ze hartstikke blij mee zijn!!
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Dank je wel nienk voor je snelle ractie weer 
Het dierenasiel is hier bijna om de hoek en het is natuurlijk schitterend wat ze daar doen.
Nog even terugkomend op dat drogen in de oven....hoelang en op hoeveel graden dan? Je schrijft "dagje in de oven" maar moet dat dan zo lang? en hoelang kan ik dan zoiets bewaren? (pffff word moe van mezelf maar ja ben Blondt he
)
Aangezien ik morgen vroeg toch nog even naar de supermakt moet kan ik gelijk ff wat groene dingetjes inslaan, en wie weet ga ik zelf ook nog gezonder eten hahahaha.
Ik heb net nog even het een en ander gelezen over welk kkv ik moet gaan nemen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik ga voor Carnibest. Dat is verkrijgbaar bij mijn dierenwinkel waar ik nu regelmatig ga komen en is (net als wij) een gewone zelfstandige ondernemer met hart voor zijn zaak.
Het dierenasiel is hier bijna om de hoek en het is natuurlijk schitterend wat ze daar doen.
Nog even terugkomend op dat drogen in de oven....hoelang en op hoeveel graden dan? Je schrijft "dagje in de oven" maar moet dat dan zo lang? en hoelang kan ik dan zoiets bewaren? (pffff word moe van mezelf maar ja ben Blondt he
Aangezien ik morgen vroeg toch nog even naar de supermakt moet kan ik gelijk ff wat groene dingetjes inslaan, en wie weet ga ik zelf ook nog gezonder eten hahahaha.
Ik heb net nog even het een en ander gelezen over welk kkv ik moet gaan nemen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik ga voor Carnibest. Dat is verkrijgbaar bij mijn dierenwinkel waar ik nu regelmatig ga komen en is (net als wij) een gewone zelfstandige ondernemer met hart voor zijn zaak.
Drogen in de oven heb ik nooit gedaan, wellicht dat je daar via de zoekfunctie meer over kan vinden. het moet vrij laag, en dan best heel lang. ik heb zelf een heel simpel droogmachientjes, deze: http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr4 ... 82562.html
daar gaat best veel in, en die draait dan bij elkaar een uur of 20. ik bewaar dan een portie voor een paar dagen buiten de koelkast, de voorraad in de koelkast en dingen die vrij vet zijn in de vriezer. dat gaat prima!
als je dierenwinkel meerdere merken verkoopt, kan je die ook rustig afwisselen hoor, dat is zelfs erg goed.
zoek even op welke groente een hond wel en niet mag hebben, voor de zekerheid.
daar gaat best veel in, en die draait dan bij elkaar een uur of 20. ik bewaar dan een portie voor een paar dagen buiten de koelkast, de voorraad in de koelkast en dingen die vrij vet zijn in de vriezer. dat gaat prima!
als je dierenwinkel meerdere merken verkoopt, kan je die ook rustig afwisselen hoor, dat is zelfs erg goed.
zoek even op welke groente een hond wel en niet mag hebben, voor de zekerheid.
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Tjonge jonge, wat is die bak nu snel leeg zeg. 
Als er brokken inlagen was tie wel ff bezig maar nu is het hap hap hap en weg......
Als je de hoeveelheid ziet (100 gr per keer en dat 3x per dag) denk ik echt "heb je hier wel genoeg aan" Nu weet ik wel dat een brok meer volume heeft en dat hij daar echt op moet knauwen, dus dat het langer duurt.
Hij vindt het iig echt ontzettend lekker.
Als er brokken inlagen was tie wel ff bezig maar nu is het hap hap hap en weg......
Als je de hoeveelheid ziet (100 gr per keer en dat 3x per dag) denk ik echt "heb je hier wel genoeg aan" Nu weet ik wel dat een brok meer volume heeft en dat hij daar echt op moet knauwen, dus dat het langer duurt.
Hij vindt het iig echt ontzettend lekker.
Oh, mij lijkt 300 gr per dag niet echt veel. Ik weet het niet hoor want je hond is nog een puppy. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel ik Bandit vroeger gaf. Een puppy mag iig meer hebben in verhouding als een volwassen hond. Hoewel dat voor Bandit nooit geteld heeft.
Hij is 25 kg en krijgt 1kg per dag. Dan is het nog een mooie slanke, niet te magere, hond.
Dus je moet op gevoel voeren. De ene hond heeft meer nodig dan de ander.
Wel fijn dat hij zo goed vers eet.
Hij is 25 kg en krijgt 1kg per dag. Dan is het nog een mooie slanke, niet te magere, hond.
Dus je moet op gevoel voeren. De ene hond heeft meer nodig dan de ander.
Wel fijn dat hij zo goed vers eet.
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

sluit ik me bij aan 300 gram vind ik ook niet veel.
hoe oud is bruut nu?
roef at rond de 600 - 800 gram toen hij rond de 15 weken was.
maar ik voerde hem op het oog,dus te mager iets er bij en te mollig iets er af.
hoe oud is bruut nu?
roef at rond de 600 - 800 gram toen hij rond de 15 weken was.
maar ik voerde hem op het oog,dus te mager iets er bij en te mollig iets er af.
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Bruut is nu 12 weken en 7 kilo. Hij is niet echt een grote hond hoor en ik moet zeggen dat ik het ook wel erg weinig vind.
Ik ga zo boodschappen doen en dan even langs de slager. Kan ik nu ook al eens een kippennek of eendennek geven aan Bruut?
Ik ga zo boodschappen doen en dan even langs de slager. Kan ik nu ook al eens een kippennek of eendennek geven aan Bruut?
Laatst gewijzigd door Gonnie op ma 21 nov 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="buuf58"]
Bruut is nu 12 weken en 7 kilo. Hij is niet echt een grote hond hoor en ik moet zeggen dat ik het ook wel erg weinig vind.
[/quote]
Ik heb even snel de rekenhulp gedaan en kom op 420 gram per dag.
Dit is de link van de rekenhulp ik heb hem bij mijn favorieten gezet daar ik steeds weer moest zoeken.
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp
Ben ik ervan uitgegaan dat barf of kvv niet scheelt. Maar eigenlijk weet ik dat niet precies. Bij mijn pup reken ik hetzelfde maar die barf meer.
Kippenek zal best goed gaan evt eerst een x platslaan (heb ik nooit gedaan)
[/quote]
Ik heb even snel de rekenhulp gedaan en kom op 420 gram per dag.
Dit is de link van de rekenhulp ik heb hem bij mijn favorieten gezet daar ik steeds weer moest zoeken.
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp
Ben ik ervan uitgegaan dat barf of kvv niet scheelt. Maar eigenlijk weet ik dat niet precies. Bij mijn pup reken ik hetzelfde maar die barf meer.
Kippenek zal best goed gaan evt eerst een x platslaan (heb ik nooit gedaan)
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
Bedankt Thea,
Ik heb er net ook een berekening tegeaan gegooid daar en na ff zoeken
kwam ik eruit.
Ik ga nu naar de 140 per dag en verder gewoon lekker 1 x gedroogde kippenvleugeltjes en beloningskoekjes tussen door, dan zal het wel goed komen denk ik.
Ik merkte wel aan hem dat hij vandaag veel meer in de keuken kwam zitten als ik daar bezig ben dan anders.
Of dat nou "honger" is of gewoon omdat hij dan denkt, mmmmmmlekker weer eten, dat zal ik morgen wel merken als hij meer krijgt.
Ik ga nu naar de 140 per dag en verder gewoon lekker 1 x gedroogde kippenvleugeltjes en beloningskoekjes tussen door, dan zal het wel goed komen denk ik.
Ik merkte wel aan hem dat hij vandaag veel meer in de keuken kwam zitten als ik daar bezig ben dan anders.
Of dat nou "honger" is of gewoon omdat hij dan denkt, mmmmmmlekker weer eten, dat zal ik morgen wel merken als hij meer krijgt.
hoe verteert je hondje de kvv op dit moment? gewoon helemaal netjes, of is de ontlasting misschien nog een beetje wisselvallig? ik zou zelf (maar ik heb geen ervaring met pupjes) een kippennekje gaan proberen als de kvv helemaal wordt verwerkt zoals het hoort. nekje eerste paar keer een beetje platmeppen, afhankelijk van hoe goed hij koud kan je dat aan de hand van hoe nekje verteerd wordt steeds minder gaan doen. het is de bedoeling dat je geen stukjes bot in de ontlasting terug vindt. eendennekken zijn volgens mij wat harder (maar ik heb nooit kippennek in huis gehad) dan kippennek, en sowieso groter. als de kippennek goed gaat, kan je prima een eendennek proberen, heeft hij ook wat meer te kluiven aan!
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
De ontlasting ziet er mooi uit. gewone drol (wat een taal zeg rond etenstijd
) toen straks een soort sliertje maar dat was eenmalig. Ik hou het verder deze week in de gaten en ga morgen gewoon eerst eens informeren of de poelier hier mij kippennekken kan leveren.
[quote="buuf58"]
Bedankt Thea,
kwam ik eruit.
denk dat je 140 verkeerd heb getypt anders zou die wel erg weinig krijgen.
En gedroogde kippennek bevat volgens mij minder voedingswaarde.
Bency (mijn pup kreeg 2 weken een paar keer kippenek en toen eendenek en kipperug. Nu eet hij al fazantkarkas en patrijs. eerst kauwde hij de nekken heel goed en lang nu is het hap,kauw slik. Maar ontlasting ziet er goed uit. Dus zal het wel goed verteerd worden
[/quote]
Bedankt Thea,
denk dat je 140 verkeerd heb getypt anders zou die wel erg weinig krijgen.
En gedroogde kippennek bevat volgens mij minder voedingswaarde.
Bency (mijn pup kreeg 2 weken een paar keer kippenek en toen eendenek en kipperug. Nu eet hij al fazantkarkas en patrijs. eerst kauwde hij de nekken heel goed en lang nu is het hap,kauw slik. Maar ontlasting ziet er goed uit. Dus zal het wel goed verteerd worden
[/quote]
- Gonnie
- 4-sterren

- Contacteer:
[quote="buuf58"]
Bedankt Thea,
kwam ik eruit.
Ik bedoel ook 140 gram per keer (hij eet 3x per dag)
( en ik heb nog niet eens een wijntje op 
[/quote]
Bedankt Thea,
Ik bedoel ook 140 gram per keer (hij eet 3x per dag)
[/quote]