Pfftt.. wordt een beetje gek van de DA's hier !

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Pfftt.. wordt een beetje gek van de DA's hier !

qlimax1
1-ster
1-ster

Bericht door qlimax1 »

Als zelfwerkende ass. zou ik het waarderen als dit tegen mij gezegd zou worden. Uiteraard op een normale manier.  En niet doen alsof brok vergif is oid en doen alsof alle mensen die brokken voeren nog net geen dierenmishandelaars zijn (dat stoort mij hier wel eens op het forum) maar doe het volwassen, en kom met goede argumenten. Stel bijv voor om iets achter te laten met info over versvlees, zodat ze er daar ook meer over weten, en andere eigenaren kunnen informeren.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Fijn dat jij er dan als assistente wel voor open wilt staan , daar zouden er naar mijn idee meer van mogen zijn .  ;)

Verder denk ik wel dat menig lid hier op dit forum erg goed naar zijn /haar hond kijkt , en als een hond het dan erg goed doet op rauw dat men zijn /haar ervaringen hierover graag kenbaar maakt ...... op een forum zoals Barfplaats , maar ook op consult bij de dierenarts .

En dan snijd het mes aan twee kanten naar mijn idee , wanneer je dan als dierenarts ook ziet dat een hond echt opknapt op rauw voer ..... dan mag de zak met dieetbrokken toch best achterwege blijven ?

Ik snap enerzijds ook wel dat niet elke dierenarts de tijd heeft om zich naast zijn drukke werkzaamheden ook nog eens te verdiepen in (andere ) voeding .
Maar vergelijk het eens met bv een moeder op het consultatiebureau , de moeder kent haar kind als beste . En daar mag de dokter haar best serieus in nemen .
En zo is het naar mijn idee met onze huisdieren ook , wij als eigenaar kennen ze zelf als beste , en dan is het luisteren naar elkaar , en respect hebben voor elkaars mening .

Verder denk ik dat je je mening t.av brokken voeren is dieren mishandelen wel wat bij mag stellen . Omdat veel leden op dit forum toch echt serieuze dierenliefhebbers zijn .  ;)
qlimax1
1-ster
1-ster

Bericht door qlimax1 »

@ Smulpaap, ik snap dat iedereen hier dierenliefhebber is, begrijp me absoluut niet verkeerd daarin, zo bedoelde ik dat absoluut niet! Maar als ik sommige reacties hier lees van mensen...dat gaat me echt een klein beetje te ver.
Iedereen heeft hier het beste voor met zijn/haar hond/kat denk ik dan. Of deze nou brokken voert of niet, en deze persoon komt hier dan ook niet voor niets, en wil wat verbeteren ;)

En inderdaad, als een hond het goed doet op vers vlees, waarom dan willen omschakelen? geef ik je helemaal gelijk in. Je wil niet weten wat voor discussie ik met mijn baas heb gehad over het feit dat ik mijn hond kvv ging voeren ;) Toen ik met argumenten kwam, en stukken van barfplaats e.d begon ze het beter te begrijpen. En nu adviseert ze mensen ook gewoon over te gaan op kvv. (barf is nog nét even een stap teveel, maar wie weet komt dat nog)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nou ja , dan staat jouw baas er in elk geval open voor . En dat is alleen maar fijn toch ?  ;)

Ik kan je nog wel een voorbeeld geven waarop ik even kwaad en verdrietig werd , ik kwam eens een eigenaar tegen die een Westie had gehad , we raakten aan de praat . Eigenaar was nog verdrietig omdat zijn Westie pas was overleden , het beestje was slechts 3 jaar oud geworden . Ontzettend allergisch , en drie jaar lang een strippenkaart bij de d.a
Maar deze d.a had de eigenaar bv nooit doorgestuurd , eigenaar wist niet beter dan dat een d.a gewoon alles wel zou weten , en vertrouwde dus blind op de d.a
Kijk en dan denk ik dus ..... waarom zo,n eigenaar niet eens doorsturen als je het als behandelend d.a zelf niet meer weet ....... Waarom bv niet eens doorsturen naar een holistisch d.a of homeophatisch d.a ? Ik denk dat menig d.a toch wel weet dat dergelijke d.a er ook zijn ? En als je dan hoort dat zo,n diertje uiteindelijk maar het laatste spuitje heeft gehad  :'( :'( Omdat het stakkertje jankte van jeuk , pijn en ellende ..... Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat een andere d.a het diertje wel had kunnen genezen hoor , maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel ? Er zijn nu eenmaal eigenaren die nog steeds helemaal blind varen op wat de d.a zegt , en men weet niet beter ...... en dan is het naar mijn idee een taak van een d.a om mensen wel voor te lichten en hun eigen ego eens opzij te zetten , en eens open te staan voor (misschien wel )  een geneeswijze en /of voeding die wel aanslaat
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik was de discussie beu, en niet alleen de discussie maar als mijn katten of hond ziek waren kreeg ik een advies 'koop die of die brok maar' en als ik dan aangaf geen brok te willen maar een advies wat ik moest veranderen kreeg ik een blik van 'meisje toch'... >:(
Na de zoveelste keer dat ik dit hoorde ben ik er weggegaan. Nu heb ik er 1 10 km verderop waar ik met de bus heen moet, lastig...ja maar voor een goede da heb ik het wel over.
Deze strooit niet zomaar met ab en verkoopt zelf CB, zieke dieren krijgen een gedegen advies op basis van wat de baas wil voeren, brokkenbazen krijgen vaak ook een versadvies...daar doe ik graag wat moeite voor.

Dus als je je ergert, gewoon overstappen  ;)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

qlimax1 schreef: Als zelfwerkende ass. zou ik het waarderen als dit tegen mij gezegd zou worden. Uiteraard op een normale manier.  En niet doen alsof brok vergif is oid en doen alsof alle mensen die brokken voeren nog net geen dierenmishandelaars zijn (dat stoort mij hier wel eens op het forum) maar doe het volwassen, en kom met goede argumenten. Stel bijv voor om iets achter te laten met info over versvlees, zodat ze er daar ook meer over weten, en andere eigenaren kunnen informeren.

Uh, sorry maar ik ga helemaal niet met argumenten aankomen bij zo'n assistente. Ik zou het woord brok niet eens in mijn mond nemen, laat staan proberen om mijn overtuiging aangaande vers vlees te verduidelijken. Net of je je moet verdedigen zeg! Ik geloof dat het 'normale' inmiddels wel geprobeerd is door TS, nu is het tijd dat de dierenartsen/assistentes wat respect gaan tonen.

Ik zou gewoon zeggen dat als ze in die computer kan noteren dat je vers voert, dat ze dan ook wel kan neerzetten dat je er geen discussies over wenst te voeren. Zo simpel is het, en als ze blijven mekkeren zou ik een andere dierenarts zoeken en ze ook duidelijk melden waarom je dat doet. 
qlimax1
1-ster
1-ster

Bericht door qlimax1 »

@ Smulpaap
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg :( 3 jaar pas. Zo sneu. Idd, sommige dierenartsen moeten hun ego eens aan de kant zetten! Helemaal mee eens hoor. Absoluut.

Maar ik doel bijv op de reactie van Alba. ''Ik zou het woord brok niet eens in mijn mond nemen,'' ''laat staan proberen om mijn overtuiging aangaande vers vlees te verduidelijken''. 
Maar dan wel pissig worden als de da of assistente weinig tot niets weten van versvlees/kvv voeren, en, misschien wel geeneens zo slecht bedoelt, over brokken begint als er iets met de hond aan de hand is (denk aan nierprobleem oid)

''Net of je je moet verdedigen zeg!''
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat je kan voorstellen om info achter te laten, aanraden om bijv alleen al eens op barfplaats.nl te kijken. Je hóeft niet te helpen natuurlijk, maar wordt dan ook niet pissig als een onwetende da of ass je toch een beetje vreemd aankijkt als je op zo'n manier over brokken doet.

Geloof me, er is bij da nog veel onwetendheid wat betreft vers vlees/kvv. Zolang daar ook geen (positieve) nascholing oid in wordt gegeven, met wetenschappelijke onderzoeken (want daar zitten de meeste da-en echt op te kijken) kun je ook niet van een da danwel ass verwachten dat deze alles maar moet weten.

Wij keken in het begin ook een beetje scheef naar mensen die vers vlees voerde, omdat er gewoon niks over bekend was. Simpel. Omdat mijn hond waanzinnig allergisch is, ben ik alles uit gaan zoeken, anders hadden we er nu nóg niets over geweten.

En respect gaat beide kanten op.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Niet iedereen heeft zin om te moeten onderwijzen en te moeten overtuigen. Ik in elk geval niet, en al helemaal niet bij de dierenarts waar ik voor andere zaken kom. TS zegt in haar begin post dat ze al meerdere keren heeft aangegeven dat ze niet wil discussiëren erover maar dat ze ook geen zin heeft om telkens erop aangesproken te worden.
Ik, en vele anderen met mij, voel me niet verplicht om anderen te gaan vertellen over vers.

Dat heeft dus niets te maken met 'pissig' zijn over dat de assistente niets over vers weet. Het maakt me niet uit wat ze wel of niet weet.
Dat is dus ook niet 'op zo'n manier over brokken' doen.
TS wil graag dat ze niet iedere keer weer aangesproken wordt over het versvoeren. Niet meer, niet minder.

Ik weet dat er veel onwetendheid is, maar ik voel me niet aangesproken om daar verandering in te brengen. Hoogstens als de assistente danwel dierenarts zelf aangeeft er meer over te willen weten. Maar je kunt niet van iedere versvoerder verwachten dat ze gaan lopen onderwijzen of prediken of overtuigen alleen maar omdat anderen er nog niet zoveel over weten.

TS WIL niet discussiëren of vertellen over barfplaats, en dus heeft de dierenartspraktijk dat maar te accepteren.
Martine-Tom

Alba schreef: Niet iedereen heeft zin om te moeten onderwijzen en te moeten overtuigen. Ik in elk geval niet, en al helemaal niet bij de dierenarts waar ik voor andere zaken kom. TS zegt in haar begin post dat ze al meerdere keren heeft aangegeven dat ze niet wil discussiëren erover maar dat ze ook geen zin heeft om telkens erop aangesproken te worden.
Ik, en vele anderen met mij, voel me niet verplicht om anderen te gaan vertellen over vers.

Dat heeft dus niets te maken met 'pissig' zijn over dat de assistente niets over vers weet. Het maakt me niet uit wat ze wel of niet weet.
Dat is dus ook niet 'op zo'n manier over brokken' doen.
TS wil graag dat ze niet iedere keer weer aangesproken wordt over het versvoeren. Niet meer, niet minder.

Ik weet dat er veel onwetendheid is, maar ik voel me niet aangesproken om daar verandering in te brengen. Hoogstens als de assistente danwel dierenarts zelf aangeeft er meer over te willen weten. Maar je kunt niet van iedere versvoerder verwachten dat ze gaan lopen onderwijzen of prediken of overtuigen alleen maar omdat anderen er nog niet zoveel over weten.

TS WIL niet discussiëren of vertellen over barfplaats, en dus heeft de dierenartspraktijk dat maar te accepteren.
Eens.

Ik wil van de da medisch advies, geen voedingsadvies.
En ik heb al helemaal geen zin om als mijn dier al ziek is ook nog eens mijn manier van voeren te moeten verdedigen danwel uitleggen. En dan denk ik heel gemeen, ik ben degene die jullie betaald dus mag ik ook eisen stellen, als daar niet aan voldaan word ga ik naar een ander, zo simpel is het.
En dat heb ik nu dus gedaan, ik breng geen honderden euro's naar een da om te horen dat ik onverantwoordelijk bezig ben en meewarig te worden bekeken als ik de brokken weiger.
Dus ga ik gewoon weg daar, en daar ben ik nog steeds heel blij om, ondanks dat het lastiger is, vorige da zat op 5 minuten lopen en mijn nieuwe 10km verderop maar ja je moet er wat voor over hebben zeggen ze dan  ;D
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

Alba schreef: Niet iedereen heeft zin om te moeten onderwijzen en te moeten overtuigen. Ik in elk geval niet, en al helemaal niet bij de dierenarts waar ik voor andere zaken kom. TS zegt in haar begin post dat ze al meerdere keren heeft aangegeven dat ze niet wil discussiëren erover maar dat ze ook geen zin heeft om telkens erop aangesproken te worden.

DANK U !! Dit is dus mijn punt ! Ik heb hier helemaal geen zin in !!
Ik kom daar omdat mijn dier een probleem heeft en wi DAAR een oplossing voor,
ligt die oplossing niet bij het voer dan heb ik geen zin om daar over te discussieren
en al helemaal niet als ik ook nog eens aangekeken wordt alsof ik naïef ben en niet
weet wat ik doe ! Ik vind dat ze het recht niet eens hebben over vers te beginnen
tenzij ze zelf dit goed hebben uitgezocht maar dit doen ze niet, ze er liever vanuit
dat andere DA's die dit wel hebben gedaan en iets misschien negatiefs hebben gevonden
meteen gelijk hebben zonder dit exact zelf uit te zoeken !!
Ik zou ze idd nog willen adviseren om op Barfplaats te kijken of het boek van Tannetje te lezen
maar doen ze dit niet dan is het voor mij basta en wil ik er niets meer over horen van ze !
qlimax1
1-ster
1-ster

Bericht door qlimax1 »

*Yvje* schreef: Ik zou ze idd nog willen adviseren om op Barfplaats te kijken of het boek van Tannetje te lezen
maar doen ze dit niet dan is het voor mij basta en wil ik er niets meer over horen van ze !
Kijk, dit vind ik al top! Doen ze hier idd niks mee, laat ze het vooral bekijken!

Ik bedoelde het verder ook in het algemeen. Niet direct op de TS, sorry voor de onduidelijkheid.

Verder snap ik dat de eigenaar wil dat er medisch naar het beestje gekeken wordt. Maar nogmaals, zolang er volop negatief wordt gedaan over vers vlees naar de DA toe, kun je niet verwachten dat elke dierenarts hier toch maar positief tegenover vers vlees moeten gaan staan. Want overal staan voors, maar ook zoveel tegens tegenover vers vlees.

Ook de DA heeft, als het goed is, het beste voor met het beestje. Dus ook als deze, ook al wil jij daar niets over horen, brokken adviseert en negatief tegenover vers vlees staat, omdat deze er weinig van weet.
En als het je idd niet bevalt, dan moet je vertrekken. En misschien ziet de DA je dan liever gaan dan komen. Communicatieproblemen tussen DA en eigenaar is gewoon niet fijn. Brengt de sfeer niet ten goede, en zal altijd eeuwige discussies opleveren, dan is het beter om verder te zoeken.
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

Hahah... eff dom vraagje misschien, ik vraag me dit hele topic al af wat TS inhoudt ?  ::)
Martine-Tom

*Yvje* schreef: Hahah... eff dom vraagje misschien, ik vraag me dit hele topic al af wat TS inhoudt ?  ::)
Topic Starter  ;)
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

Oow.. haha... dat ben ik dus !!!?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Ik kom sinds een jaartje voor de vaste dingen bij een holistisch DA, die zo ongeveer anti-brok is. Dus daar geen problemen.

maarja, enkele keer kom je toch bij een andere DA met spoeddingetjes, als er daar wat over gezegd wordt, dan leg ik rustig uit dat Reus allergisch is voor van alles en nog wat, dat hij sinds hij vers eet zichzelf niet meer tot bloedens toe stuk krabt en niet meer zowat iedere maand een maag/darm infectie of blaasontsteking heeft en dat hij over het algemeen gewoon beter in zijn velletje zit.

DA's weten gewoon niet beter vaak. ze worden er niet voor opgeleid, en kunnen geld verdienen aan brokjes. dus dan denken zij dat die brokjes het beste zijn, omdat de fabrikant dat zegt. in mijn ogen (hoewel dat een beetje goedgelovig is, dat weet ik) is het onwetendheid of onbeholpenheid, geen onwil. dus ik leg het gewoon uit en wie weet valt er dan een keer ergens een kwartje.  eigenlijk is het nog nooit gebeurd dat de DA of assistente mijn verhaal niet respecteerde. een enkele DA wil er dan wel meer van weten, en dan vertel ik even het standaard BARF praatje, heb ook wel eens mensen door verwezen naar hier. andere schrikken enorm, die denken oh nee, ze voert alleen maar kipfilet, en ja, nogal wiedes dat ze Reus dan liever op brokjes zien. dus ook dan leg ik het uit in plaats van het gesprek gelijk af te kappen of wijsneuzerig over de ingrediënten van brok te beginnen, ik denk dat je daar meer mee bereikt voor zowel je zelf en hond (op goede voet met je DA staan is gewoon wel gezond) als voor de kennis van die DA en dus ook andere dieren. betere wereld begint bij jezelf, dat idee.

maar ik kan me wel voorstellen dat je een beetje dol wordt als je iedere keer weer de confrontatie aan moet gaan. maar wat ik bedoel is dat het dus geen confrontatie hoeft te zijn, het kan ook gewoon een gesprek worden. ik geloof graag in de goedheid van de mens, dus ik denk echt dat zolang je met de goede intenties (iets uitleggen maar niet betweterig zijn) je mond open doet, de ander zal luisteren naar wat je zegt.

Plaats reactie