eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mirjansen schreef: Ik heb ze toch weer vlooienzooi moeten geven. Bij mijn Golden weer een vlooi gevonden.
Maar er is wel goed nieuws, hij heeft er niet zoeen erge jeuk van gekregen als de vorige keer.

Vraagje voor Hope en Nienk, waren jullie honden helemaal jeukvrij voordat je een ander diersoort ging toevoegen? Of hadden ze nog lichte jeuk.
Oftewel is er hier een 'criterium' voor?
Reus is gewoon een kriebelhondje, dus echt jeuk vrij is hij nooit. hij krijgt ook jeuk van stress, onzekerheid, natregenen, verkeerde dekens in de mand, etc. maar ik zie wel verschil tussen de jeuk van iets verkeerds eten (veel agresiever krabben, oren binnen een dag stuk, nek vuurrood, vacht op de flanken dun van krabben) en kriebel van bovengenoemde dingen. iets nieuws toevoegen doe ik dus als hij qua jeuk stabiel is. dat betekent in Reus zijn geval nog best veel gekrab e.d., maar zonder stukken oren of rode nek.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Onze Max heeft een vlooien-allergie, en had toen we dat ontdekten inderdaad ook de huid boven zijn staart en in zijn liezen kapot. Dat schijnen plekken te zijn waar vlooien graag bijten. Hij had echt plekken van 5 centimeter doorsnee, tot bloedens toe kapotgekrabt in 1 nacht... Dus zo veel last kunnen ze hebben van een vlooien-allergie!

Hoop dat je geen vlooien meer zult vinden  :)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik heb ook het idee dat hij jeuk krijgt door stress, maar ook door opwinding. Als ik 's ochtends beneden kom dan is hij echt door het dolle heen. Dan krabt hij ook meer.
Ik ben ook met hem bij Tannetje geweest en zij dacht dat hij misschien nog voor meer dingen allergisch is. Maar dat de voedselallergie nu de hoofdoorzaak is. En deze moet onder controle komen, dan kunnen we daarna nog gaan kijken waar hij nog meer allergisch voor is.

Bedankt voor jullie antwoorden.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Reus ook de opwinding hoor, als ik thuis kom. is het zegmaar kwispelkwispelkrabkwispelkrabkrabkrab. Zijn jeuk van stress en opwinding is een stuk minder  geworden nu ik er heel erg mee bezig ben hem zo rustig mogelijk te houden, zowel binnen als buiten met uit laten.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

weer even een up date. Het gaat heel erg goed met Freddy. De jeuk is denk ik voor 80 tot 90% minder!!!! Hij krijgt ook weer haar terug op zijn buik. Dat is natuurlijk wel erg prettig voor de winter, want hij vind het wel lekker om in de sneeuw te liggen.

Hij heeft nu 6 weken konijn gehad, dus morgen krijgt hij er een nieuw diersoort bij. Ik heb gekozen voor Hertenvlees. Dit is een diersoort dat hij ook nog niet gehad heeft, dus dat zou goed moeten gaan. Ik wil voor safe gaan zodat ik zo snel mogelijk meerdere diersoorten heb. Dit is ook het advies van Tannetje Koning. Dus ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Ik heb het vlees wat gedroogd, want hij doet momenteel ook een beetje moeilijk met het konijnenvlees. En gedroogd eet hij de dingen wat makkelijker. Dus dan ga ik het elke keer weer wat korter drogen.
Maar eerst kijken hoe hij er op gaat reageren. 
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Het gaat heel goed met Freddy. Inmiddels zijn we begonnen met het derde diersoort, jippie.
Hertenvlees vind hij niet zo lekker, ik moet het eerst even drogen. Op zich geen probleem. De afgelopen dagen kalkoenvleesreepjes gegeven, nou die at hij met smaak op. En hij heeft niet meer jeuk gekregen. Ik vond het wel spannend, omdat het een gevolgte is. En ik dus denk dat hij allergisch is voor kip.
Al het goed blijft gaan wil ik over 2 weken eend erbij geven. Dan kan ik hem een tweede diersoort bot erbij geven. Dat lijkt me wel beter voor de afwisseling.

Inmiddels heeft hij weer haar op zijn buik en komt er ook meer haar op zijn rug.

O,ja enne mijn golden, pff die barst van de energie in het bos. Gaat weer als een gek rondjes rennen als we een andere hond tegen komen. Hij leek een beetje een oude zak het laatste jaar, maar op Barf doet hij het super.
Erg leuk om te zien hoe goed ze het erop doen.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

nou wat goed om te horen zeg!!

aangezien die kalkoen toch een best groot risico is, zou je misschien even wat langer dan 2 weken er mee door kunnen gaan. gewoon voor de zekerheid.

wat leuk ook dat je golden zo helemaal opgebloeid is, wat eten al niet kan doen hè!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat goed en leuk om te horen! Ga zo door zou ik zeggen!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

tot nu toe heeft hij helemaal geen reactie op de kalkoen, dus het ziet er goed uit. Ik heb hem nu 4 dagen achter elkaar kalkoen gegeven.

Als mijn Golden te druk doet, dan zeg ik voor de grap tegen hem, ophouden anders krijg je weer brok. Zo ook een keer tijdens de hondentraining, toen lag hij op zijn rug in het gras te rollen. Ik zag andere mensen mij heel raar aankijken, hahaha. Soms is het ook wel vervelend hoor, dat hij meer energie heeft. Ik heb namelijk last van mijn knie en hij gaat is het bos rond rennen. Ik geloof wel dat hij mij ontwijkt, maar mijn Berner vertrouw ik er niet op. Hij daagt nou ook heel vaak mijn Berner uit om te spelen in het bos, dan hou ik maar even afstand. Is wel een leuk gezicht, dan beuken ze tegen elkaar op. En rollen over elkaar heen en rennen achter elkaar aan. Dan kan ik huis natuurlijk niet zo wild.

Ja, wat eten wel niet kan doen. Ik kreeg pas ook een compliment dat mijn Berner er zo goed uit ziet, dus dat is mooi.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

mirjansen schreef: .........De afgelopen dagen kalkoenvleesreepjes gegeven, nou die at hij met smaak op. En hij heeft niet meer jeuk gekregen. Ik vond het wel spannend, omdat het een gevolgte is. En ik dus denk dat hij allergisch is voor kip.
Al het goed blijft gaan wil ik over 2 weken eend erbij geven. Dan kan ik hem een tweede diersoort bot erbij geven. Dat lijkt me wel beter voor de afwisseling..........
Fijn dat hij goed reageert op de kalkoen! Oh ja:kalkoen en eend zijn dan wel vogels maar een heel andere diersoort, dus als hij daadwerkelijk allergisch is voor kip hoeft hij dat niet persé voor andere vogels te zijn.
Mijn poezedame verdraagt geen rund maar heeft met andere hoefdieren geen probleem.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Klopt het hoeft niet. Maar het wel is wel de reden geweest waarom ik als eerste diersoort heb gekozen voor konijn en niet voor eend. Omdat het risico toch groter is dat hij reageerd op eend dan op konijn. Dus in overleg met Tannetje Koning hebben we voor konijn gekozen.

Zo heeft hij ook 2 keer antivlooien middel gekregen. De eerste keer gigantische reactie en de tweede keer bijna niet. Misschien dat het de 2e keer minder was omdat hij al een paar weken op dieet was en zijn huid rustiger was.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Nou meneertje heeft weer behoorlijke jeuk. Alleen weet ik niet zeker waarvan. Hij krijgt nu 2 weken kalkoen. Maar mijn Golden heeft ook jeuk, het lijkt wel of ze toch weer last van vlooien hebben. Alleen kan ik ze niet bij hun vinden. Aangezien mijn golden ook jeuk heeft, heb ik ze toch weer anti vlooienmiddel gegegeven. Hier ben ik niet echt blij mee.

Maar goed ik ga het kalkoenvlees sowieso nog 1 week langer geven en kijken hoe het dan gaat. Helaas heb ik niet meer zoveel kalkoenvlees.
Ik heb wel kalkoennekken. Heeft kalkoennek een groter risico. Ik dacht dat ik eens gelezen heb dat dat kan omdat er dan nog graan in de nek zit???? weet iemand dat. Als hij wel kalkoennek kan eten, dan kan ik het geven van kalkoen nog langer uitproberen.
MJoze
3-sterren
3-sterren

Bericht door MJoze »

De kippen en eendennekkenn bestaan gewoon uit bot en spiervlees: de slokdarm en krop zitten daar niet meer aan vast. Volgens mij kunnen ze daar dus ook geen graan van binnen krijgen.

Groetjes, MJ
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik heb zelf ook nooit graan gezien bij een kalkoennek. Wel vervelend dat het nu weer slechter gaat. Hoe lang had je die kalkoen nu gegeven?
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Hij krijgt nu 2 weken kalkoen. En na 1 week is de jeuk begonnen. Hij begint nou ook te krabben bij zijn oksels bij zijn voorpoten, weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Daar is het ook begonnen met de jeuk. En hij bijt weer boven zijn staart. Maar ik wacht het nog even af, omdat ik hem nu ook behandeld heb met anti vlooienspul.
Wel lastig hoor. Het ging net zo goed.

Oke, dus het is wat betreft de graan veilig om kalkoennek te geven. Ik heb namelijk ook het vermoeden dat hij niet tegen graan kan, maar dat weet ik niet zeker.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op za 03 dec 2011, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie