Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Jeuk.

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Konijn vanaf 1 september. 7 weken later begonnen met eend.

Nee, ook nergens anders gewandeld.
Het is wel lang geleden dat ik hem gewassen heb. Normaal deed ik dat echt nooit, maar toen met die rare plekken kon ik niet anders.
De huid voelt ook heel anders aan dan voorheen. Op de borst is het gewoon zoals altijd, daar glanst het ook.
Op de rug (waar die kale plek is geweest) is het net donshaar. Het voelt heel zacht en vettig. En daar is het dus ook dof.
Misschien gewoon nog herstel-proces?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hope krijgt nu al weer een tijdje alleen eend en konijn. Zijn vacht wordt niet beter.
Hij krijgt olie bij, heeft er geen jeuk oid van gekregen.

Wat is nu wijsheid om te doen? Zijn huid is vet, grijs en schilferig.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik weet het niet zo goed.

wat denk je zelf, is het een terugslag, een reactie? of iets anders? misschien dat hij toch sneller last heeft van de tekorten die een eliminiatiedieet met zich meebrengen?

wat voorn olie geef je?

wassen helpt wellicht wel, misschien moet je hem, als het geen reactie is, een beetje helpen...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er iets anders aan de hand is dan voedsel allergie.
Het lijtk wel alsof Hope reageert op iet wat hij langer dan een x aantal periode krijgt, of gewoon weg zeer ZEER sterk reageert op een verandering.

Ik zou eens naar een goede homeopaat gaan. Wellicht bioresinantie overwegen? Is er al een allergie test gedaan?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

wat er nu met Hope is, dat is niet wat zijn eerste klachten waren, toch?

Reus kreeg in de eerste maanden van het elimineren ook allerlei vage klachtjes er bij. nu denk ik dat dat een soort super-ontgiften was. de holistisch DA waar we komen heeft dat ondersteund met chinese kruiden.  en ik ben al vrij snel de Doils olie gaan geven. als ik die nu een paar dagen niet geef, is Reus gelijk vettig en dof.

homeopaat wat nadia zegt, of een holistisch DA, ik vrees ook dat je dit met alleen elimineren niet gaat oplossen. Maar er zijn een heleboel andere middelen en mogelijkheden!!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nee, het is niet wat het eerst was. Dit zijn andere klachten.
De jeuk is weer weg, dat zal toch van dat konijnenvoer zijn gekomen.
Hij blijft alleen dof, en zijn vacht voelt vet.

Wassen kan ik wel doen, maar hij slaapt op een koude plaats, dus ik weet niet of het handig is.
En eigenlijk had ik gehoopt dat het niet meer nodig was. Vroeger waste ik hem 1 keer in een jaar.

Ik geef hem omega 3,6,9 olie van primeval. Die hebben wij hier staan voor de paarden, en bij de paarden ben ik er altijd onwijs tevreden over.
Hij krijgt het pas een dag of 3, dus misschien is het ook nog te vroeg om er iets van te zeggen.

Een holistisch da. Tja, misschien moet het toch maar eens.
Hoewel ik ook hier gehoopt had, dat het niet nodig zou zijn.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joep zijn vacht is ook wat vettig sinds een paar dagen, niet zo erg als bij Hope als ik dat zo lees. Maar dus ook niet zo op en top als de eerste weken na de start van het eliminatie dieet (wij zitten nu op 5 weken geloof ik, vanaf 13 okt in iedergeval)

Ik merk wel dat er veel gebeurd in zijn lijf, soms is hij ineens weer heel speels en echt heel erg blij, nu is hij weer 2 ochtenden achter elkaar misselijk geweest met overgeven, en hij is behoorlijk afgevallen. Plekken heeft hij weer bij gekregen, maar het leek erop dat ze minder werden, en hij jeukt er niet aan.
Kortom, er gebeurd echt heel veel. Ik heb al begrepen dat elimineren veel geduld in houdt. Je volgende diersoort is vis denk ik he? Is het niet verstandig om deze dan toch toe te gaan voegen, nu hij jeukvrij is? Vis doet ook goede dingen voor de vacht (al krijgt hij die olieen nu ook via de primeval denk ik)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Misschien is het toch een tekort.
Hij krijgt nu al vrij lang eend en konijn (vanaf september).

Nu ik hem zo zie, kan ik me niet voorstellen dat hij niet tegen paard kan. Hij is namelijk niet verbeterd, nu ik ermee ben gestopt.
Misschien is het toch een overweging om hem nu even vis bij te geven, en daarna te kijken of paard goed blijft gaan. Dan heb ik 4 diersoorten, misschien is dat gezonder.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Je zou het kunnen proberen om een nieuw menu van 4 diersoorten te voeren.
Iets in mij zegt om dan juist weer 4 nieuwe te nemen, maar kan dat niet onderbouwen.

Wat betreft die omega olie. Ik weet dat een hond een van de omega's (3/6/9) niet te veel mag hebben. Ik weet niet meer welke dat was. :( Lizzy weet dat wel, misschien kijkt ze hier nog even.
DewiSam
3-sterren
3-sterren

Bericht door DewiSam »

Dat is omega 6, dat zit al voldoende in vlees (ik weet niet precies in welke soorten) en het kan bij een teveel juist ontstekingsbevorderend werken.
Omega 9 doet niet veel meen ik voor een hond, dus ik zou het alleen op omega drie houden ;)
BarfBull
3-sterren
3-sterren

Bericht door BarfBull »

Ik heb geen tijd om alle reacties door te lezen, dus misschien is dit al eerder geopperd.... Zou het geen seborrhoe kunnen zijn? Daarbij is ook sprake van een schilferige huid en een overtollige talgproductie.

http://www.yahwoof.com/seborrhoe.html

Edit: Ik zie nu dat hier onderscheid wordt gemaakt tussen droge en vettige seborrhoe  :-\  Toch doet het totaalbeeld me wel denken aan Hope's klachten.
Hoe dan ook, ik zou ermee naar een DA gaan.
Laatst gewijzigd door BarfBull op do 24 nov 2011, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook  eens kritisch kijken naar de omega-olie.
Het is toch je bedoeling om zijn omega 3 daarmee op te hogen? Dat werkt wel enkel in relatie tot de omega 6.  In gekweekt vlees zit te veel omega 6 tov de omega 3.  En dat zou zo wat gelijk moeten uitkomen of zelfs meer omega 3. Daartoe kan je vis (bevat veel meer omega 3) of dus een speciale olie geven. Maar die olie moet dan wel veel meer omega 3 dan 6 bevatten, anders helpt het niets, of zelfs achteruit.
Ik weet niet of je dit allemaal duidelijk wist, vandaar...

Verder hoop ik dat je eruit komt!  :( Ik volg Hope mee omdat jij ook net begonnen bent als ik pas op BP kwam, en dan ga je automatisch wat meer volgen om ook te begrijpen hoe alles in zijn werk gaat. Maar ik vind het heel spijtig dat de problemen niet gewoon over gaan.
Hopelijk vind je snel de oorzaak en kan je verder zonder problemen tot hij een compleet menu heeft. Dan zit de druk er toch weer een heel stuk af.
Met compleet menu bedoel ik dan 4 diersoorten plus een soort vis.  Dan zal hij al geen tekorten meer krijgen.

Veel succes hoor!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Pfff, moeilijk hoor!

Zou het niet een late reactie kunnen zijn op de eend?
Maar ja, nu ga ik gokken natuurlijk, en ik weet niet of dat handig is.

Stel nu, dat ik eens een paar weken konijn en paard voer, en de eend is even weg laat?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Hope zijn manier op te reageren op eten, is jeuk, toch? hij at de konijnenbrokjes --> jeuk.

ik denk dus niet dat de toestand van nu een reactie is op wat hij nu eet. ik denk dat er een paar opties zijn

- hij is aan het ontgiften.
- hij heeft nu al last van het feit dat hij te weinig variatie heeft. ook dan is er iets aan de hand, want volgens mij zou een hond daar toch wel een tijdje tegen moeten kunnen.
- er is nog iets aan de hand. Zoiets als dat Reus 'te warm' is, bijvoorbeeld.

ik zou zelf nu niet verder gaan zitten te experimenteren, maar op zoek naar een holistisch DA. als het moeilijk is om daar heen te gaan, kan er misschien via de mail of telefoon al iets bereikt worden. misschien heeft Hope een beetje hulp bij het ontgiften nodig. of is hij op een of andere manier uit balans en kan daar met kruiden/accupuntuur/oid iets aan gedaan worden. dit hoeft je elimineren niet in de weg te staan, daar kan en moet je gewoon mee door blijven gaan. ik denk namelijk dat je een reactie op een diersoort wel merkt door de effecten van die behandelingen heen, want die genezen geen allergieën, ook niet tijdelijk.

ondertussen zou ik stoppen met de olie die je nu geeft. en in plaats daarvan een olie speciaal voor honden gaan geven, Doils, bijvoorbeeld.

zou je aan willen raden om voor je zelf even op een rijtje te zetten wat er nu aan de hand is. hoe lang je al doet wat je doet, wanneer er dingen veranderd zijn, wanneer je wat bent gaan geven. even alles duidelijk voor je zien. op basis daarvan nu beslissen wat je wilt gaan doen.

het nog even aankijken?
behandeling zoeken voor de toestand van nu en ondertussen door gaan met elimineren?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

De olie die hij krijgt is speciaal voor honden.
Het is een uitgebalanceerde omega 3-6-9 olie, gebaseerd op de natuurlijke behoeften van de hond en in de juiste verhouding (aldus de verpakking, aldus de dierenarts).
Maar ik ben natuurlijk geen expert.

Geen idee wat ik nu wil. De dierenarts is niet voor vers, dus ik moet op zoek naar een andere.
Alternatieve geneeswijzen zijn voor ons geen optie.

Hij heeft geen jeuk inderdaad, dus we beslissen komende week wat we gaan doen.

Bedankt weer voor het mee-denken!

Plaats reactie