neeeeeeeeeeee ik voer al jaren consequent barfvoeding
Alleen mijn oudje staat deels op kvv
Blik en brokken heb ik niet in huis hoor, wel zometeen weer lekkere kalkoendrumsticks voor de tokkies
Parelridder schreef:
Iedereen mag natuurlijk van mening/inzicht veranderen. De meesten hier hebben eerder brok of blik gevoerd, stonden daar toen ook achter en denken er desondanks nu anders over...
Ik ben wel heel benieuwd - als het klopt dat Barf nu over gestapt is op brok en blik - wat daarvoor de reden is. Ik kan mij niet voor stellen dat een tevreden (biologische) vers voerder zonder sterk argument op zeker moment brokken verkiest.
Je mag altijd van mening veranderen, dat is mijn punt ook niet maar dat je duidelijk schrijft dat het je eigenlijk niet interesseert vind ik dan wel weer kwalijk, je maakt je dus niet druk om het welzijn van je honden terwijl je hier een heel lulverhaal ophangt over biologisch voeren omdat het diervriendelijk is en veel beter 8)
Misschien heb je hier wat aan..helaas is het in Zwitserland,dus ver weg..
Maar dit zijn mensen die er ook met hart en ziel mee bezig zijn iedereen over te laten stappen
op vers vlees voor honden,en met een beetje geluk zelfs bio vlees!
Oh dit vind ik wel heel typisch, eerst zo hoog opgeven dat alles biologisch moet want die arme zielige bio-industrie diertjes en dan ineens letterlijk aldi meuk gaan voeren....nee dat zal biologisch zijn
Jee, wat zit daar een onwetendheid zeg qua voeding..
Mijn hond deed het slechter op vlees, hij werd er suffer van.. Euhh ja?? misschien moet de hond even leren om zijn energie uit vlees te halen, ipv. uit de goedkope granen uit brok. En zo nog wel 10 van die dingen.. Pfff..
Nadia schreef:
Jee, wat zit daar een onwetendheid zeg qua voeding..
Mijn hond deed het slechter op vlees, hij werd er suffer van.. Euhh ja?? misschien moet de hond even leren om zijn energie uit vlees te halen, ipv. uit de goedkope granen uit brok. En zo nog wel 10 van die dingen.. Pfff..
De leukste is een vrouw die de hond Whiskas voert
En je moet afwisselen want dat is goed voor de darmen, beetje brok, beetje blik, beetje diner
Maar geen Pedigree hoor, daar krijgen ze veel ontlasting van...duh!
monenzli schreef:
Misschien heb je hier wat aan..helaas is het in Zwitserland,dus ver weg..
Maar dit zijn mensen die er ook met hart en ziel mee bezig zijn iedereen over te laten stappen
op vers vlees voor honden,en met een beetje geluk zelfs bio vlees!
Oef, dat wordt 'm niet, vrees ik: 7 € voor 500 gram runderblokjes... 9 € voor een kilo biorunderpens... En ik dacht dat Duitsland z'n barfers een poot uitrukte!
Parelridder schreef:
Iedereen mag natuurlijk van mening/inzicht veranderen. De meesten hier hebben eerder brok of blik gevoerd, stonden daar toen ook achter en denken er desondanks nu anders over...
Ik ben wel heel benieuwd - als het klopt dat Barf nu over gestapt is op brok en blik - wat daarvoor de reden is. Ik kan mij niet voor stellen dat een tevreden (biologische) vers voerder zonder sterk argument op zeker moment brokken verkiest.
Wat bij mij dan de vraag oproept, hoeveel barfers zijn weer overgestapt op brok en blik ?
Ik denk zomaar heel weinig 8)
Ik vind het spijtig dat die het niet komen zeggen.
Ik zou er wel graag een realistisch beeld van hebben...
Dit is de tweede persoon waar ik het van hoor. De eerste is nog steeds overtuigd dat vers beter is, maar haar katten deden het er gewoon niet zo goed op (vooral meer spugen dan nu, zelfs na maanden enkel vers te krijgen). Wel erg spijtig want eentje is blaasgruispatient, waardoor ze ook in de eerste plaats bij vers terechtkwam.
pearlsofpassion schreef:
Ik vind het spijtig dat die het niet komen zeggen.
Ik zou er wel graag een realistisch beeld van hebben...
Dit is de tweede persoon waar ik het van hoor. De eerste is nog steeds overtuigd dat vers beter is, maar haar katten deden het er gewoon niet zo goed op (vooral meer spugen dan nu, zelfs na maanden enkel vers te krijgen). Wel erg spijtig want eentje is blaasgruispatient, waardoor ze ook in de eerste plaats bij vers terechtkwam.
Barf schreef:
Wat bij mij dan de vraag oproept, hoeveel barfers zijn weer overgestapt op brok en blik ?
Ik denk zomaar heel weinig 8)
Ik ken er helaas best wel wat. Maar voor het grootste deel daarvan gold dat vers voer niet bracht waar ze op hoopten (nee, een huidprobleem is niet met 4 weken vers voeren weg) en dan is het vaak toch lastiger en duurder dan brok en was de stap terug toch best vlot gemaakt.
Waarom niet ? Ik maak toch zelf uit wat ik voer al stort de hele wereld over me heen maar als ik ervan
overtuigd ben dat ik naar beste mogelijkheden mijn honden brokken voer en ze doen het daar goed op
durf ik dat hier best te melden
Als een ander denkt dat brok het allerbeste voer is kan ik proberen uit te leggen waarom dat niet zo is
maar het blijft eenieders vrije keuze
Maar ik vind voeding heel belangrijk dus geen brok hier, net zo belangrijk vind ik beweging en zorgen voor
geestelijk evenwicht van je hond
Maar wat ik daar las verklaard denk ik wel de problemen die ik met mijn da ervaarde.
Als mensen een beetje brok, met wat lamshart, stukje pens en wat blikvoer "versvoeren" durven te noemen snap ik dat da's niet staan te springen op versvoerders.
Ik heb tegenwoordig iig een uitgeprint menu op zak...voor het geval dat
ja hoor, dat durf ik wel, ik dus!
1 hond van mij eet brokken om de doodeenvoudige reden dat ie er anders nu niet meer zou zijn...
heb liever een hond op brok dan helemaal geen hond!
hij krijgt 200 gr brokken en 100gr pens(enige waar ie tegen kan)
de andere 2 barfen er lustig op los!