Update: banoffee pie!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Pauline
- 5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Ik zou 3,5 uur doen, dat lees ik ook overal. En dat van die slagroom.... tja.... Blikjes kun je in ieder geval voorbereiden! 
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
ik kook ze altijd maar 3 uur, heb 2.5 ook gedaan maar dan is het echt te slap.
Belangrijk is dat ze echt onder water blijven staan...
Belangrijk is dat ze echt onder water blijven staan...
Nou, lekker weer! Als een kip zonder kop zonder lijstje door de AH en wat ben ik vergeten

BLIKJE GECONDENSEERDE MELK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou ik ga echt niet weer een half uur de auto in naar de supermarkt. Maar wel zonde van die bananen die wij nooit eten.
BLIKJE GECONDENSEERDE MELK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je zou ook echte karamelsaus kunnen maken zoals ik in dit draadje eerder heb beschreven. Doe er dan op het laatst niet teveel slagroom bij en hou de saus dus dikker. Dit smaakt iets anders, maar lijkt er wel wat op. Als je suiker gaat karameliseren, vooral niet te hoog vuur en niet tussendoor proeven. Gebrande suiker is echt loeiheet en dan verbrand je echt heel naar je mond.
- Angelique
- 5-sterren

Ik denk dat ik dat de volgende keer doe, want ik vind dat die toch wel wat caramelleriger mag. Deze is ook lekker hoor, maar ik ben bang dat die met echte caramel helemaal niet aan te dragen iskoekje schreef: Je zou ook echte karamelsaus kunnen maken zoals ik in dit draadje eerder heb beschreven. Doe er dan op het laatst niet teveel slagroom bij en hou de saus dus dikker. Dit smaakt iets anders, maar lijkt er wel wat op. Als je suiker gaat karameliseren, vooral niet te hoog vuur en niet tussendoor proeven. Gebrande suiker is echt loeiheet en dan verbrand je echt heel naar je mond.
@koekje
Hoeveel moet je dan van alles hebben als je caramel zalf maakt?
Hoeveel moet je dan van alles hebben als je caramel zalf maakt?
zitten jullie me hier helemaal lekker te maken.. 2 winkels in geweest om gecondenseerde melk te kopen, hebben ze niet
Ik weet dat ik ze bij de c1000 heb zien staan tijdje terug. Maar nu bij de Jumbo en bij de plus niet te vinden.
Waar o waar staan ze? Ik welk schap?
Volgende vraag: hoelang kun je zo'n blikje welke je gekookt hebt bewaren?
Ik weet dat ik ze bij de c1000 heb zien staan tijdje terug. Maar nu bij de Jumbo en bij de plus niet te vinden.
Kom maar op met de verhoudingen dan, doe ik toch nog een poging!koekje schreef: Je zou ook echte karamelsaus kunnen maken zoals ik in dit draadje eerder heb beschreven. Doe er dan op het laatst niet teveel slagroom bij en hou de saus dus dikker. Dit smaakt iets anders, maar lijkt er wel wat op. Als je suiker gaat karameliseren, vooral niet te hoog vuur en niet tussendoor proeven. Gebrande suiker is echt loeiheet en dan verbrand je echt heel naar je mond.
Bij ons staan ze bij de Indonesische spullen. Dus waar ook de kokosmelk staat.Nadia schreef: zitten jullie me hier helemaal lekker te maken.. 2 winkels in geweest om gecondenseerde melk te kopen, hebben ze niet![]()
Ik doe dat (en zo vaak maak ik ook weer geen karamelsaus) uit de, in mijn geval hele, losse pols. Ik zal zo eens zoeken of ik nog ergens een officieel recept heb.
Een blikje smaakt minder karamellerig omdat daar geen gebrande suiker in zit, en dus qua smaak geen maillard-reactie.
Een blikje smaakt minder karamellerig omdat daar geen gebrande suiker in zit, en dus qua smaak geen maillard-reactie.
AH heeft ze bij de Indonesische spullen staan of anders even bij de toko langsNadia schreef: zitten jullie me hier helemaal lekker te maken.. 2 winkels in geweest om gecondenseerde melk te kopen, hebben ze niet![]()
Ja, daar heb ik gezocht.. Niet gevonden.. zometeen schoonmoeder even bellen, die doen op donderdag altijd de boodschappen. Wellicht hebben ze het bij haar winkel wel..
OK, ik ga NU aan de slag. Maar in zo'n blikje zit normaal 400 gram gecondenseerde melk... Zal ik voor die caramel saus dan 400 gram suiker aanhouden?
- Angelique
- 5-sterren

Hier bij de JUmbo stonden ze bij de koffiemelk.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
bij onze AH staan ze ook bij de koffiemelk, bij Deen bij de indonesische spullen. Lekker verwarrend....Angelique schreef: Hier bij de JUmbo stonden ze bij de koffiemelk.