Update: banoffee pie!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Joh troost je, ik heb er gisteren 1 gemaakt enne, die taart is niet te vreten gewoon!
- Angelique
- 5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Scherrupnelb schreef: een ban .................. mmmm das een stukje van banoffee.......... doe maar!
Hier is die al op helaas
Ik ga 'm ook maken... 
bodem staat in de koelkast, blikjes staan te koken.... benieuwd hoe het gaat lopen 
stuur hem even op naar mij voor een second opinionLizzy schreef: Niemand gelooft me![]()
Hier staan de blikjes ook te pruttelen. Bodem staat al in de koelkast.
Hoe lang duurt het voor de blikjes afgekoeld zijn?
geen idee..kwestie van af en toe eens voelen, maar mijn gevoel zegt dat het best een tijdje kan durenHitam schreef: Hier staan de blikjes ook te pruttelen. Bodem staat al in de koelkast.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Tot je ze met je blote hand vast kan pakken.Hitam schreef: Hier staan de blikjes ook te pruttelen. Bodem staat al in de koelkast.
Geen idee eigenlijk, zal een half uurtje zijn ofzo? Anders even buiten zetten als het sneller moet.
Zit ik me al een paar dagen in te houden om niks te maken. Kijk toevallig (nou ja, toevallig?) in de kast bij de blikjes, staat er toch een blikje gecondenseerde melk met suiker.
Nu alleen even kiezen welk recept ik ga maken. Ze zijn allemaal lekker!
Nee, ik ben van de Evidence Based. Eerst zelf proeven, dan gelovenLizzy schreef: Niemand gelooft me![]()
Je kunt ook chocolade fudge maken met blikje gecondenseerde melk.tristan schreef: Tot je ze met je blote hand vast kan pakken.![]()
Geen idee eigenlijk, zal een half uurtje zijn ofzo? Anders even buiten zetten als het sneller moet.
Zit ik me al een paar dagen in te houden om niks te maken. Kijk toevallig (nou ja, toevallig?) in de kast bij de blikjes, staat er toch een blikje gecondenseerde melk met suiker.
Nu alleen even kiezen welk recept ik ga maken. Ze zijn allemaal lekker!
Chocolade fudge:
50 gram ongezouten boter
350 gram goede pure chocolade
1 blikje (397gram) gecondenseerde melk
150 gram ongezouten en gepelde pistache noten
snuifje zout
Alles samen in pan laten smelten. Als alles gesmolten is noten erdoor roeren.
Daarna in bakblik af laten koelen (bakpapier in blik doen) en na afkoeling in blokjes snijden
- Angelique
- 5-sterren

Jij was op dieet zei je...en ook al trubbels met je tandarts, dus naaaah, geen banoffeepie voor Theo, wij letten wel op jouw welzijnTMG1961 schreef: stuur hem even op naar mij voor een second opinion![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja fijn, nu kan ik helemaal niet meer kiezen.TMG1961 schreef: Je kunt ook chocolade fudge maken met blikje gecondenseerde melk.
Chocolade fudge:
50 gram ongezouten boter
350 gram goede pure chocolade
1 blikje (397gram) gecondenseerde melk
150 gram ongezouten en gepelde pistache noten
snuifje zout
Alles samen in pan laten smelten. Als alles gesmolten is noten erdoor roeren.
Daarna in bakblik af laten koelen (bakpapier in blik doen) en na afkoeling in blokjes snijden
Zal dochter eens polsen, die moet tenslotte het merendeel opeten.
Dan ben ik gerustAngelique schreef: Jij was op dieet zei je...en ook al trubbels met je tandarts, dus naaaah, geen banoffeepie voor Theo, wij letten wel op jouw welzijn![]()
- Angelique
- 5-sterren

Ik zou de 0900-ZEGELOVENMENIET lijn bellenLizzy schreef: Niemand gelooft me![]()