DRINGEND RAAD AUB!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: DRINGEND RAAD AUB!

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Die leverproblemen zullen ongetwijfeld samenhangen met het medicijngebruik, die hebben nu eenmaal een vervelende bijwerking op de lever. Ik zou geen kvv geven op basis van rund. Ook zit er doorgaans teveel (rood) orgaanvlees in een kvv voor een hond die het al aan de lever heeft. Leverklachten geven vlagen van misselijkheid en dat zijn de momenten waarop er gras gegeten wordt en/of eten geweigerd wordt.
Ik zou 'm vers voeren (natuurlijk) en daarbij rood vlees vermijden, zo ook zoveel mogelijk het gebruik van rood orgaanvlees (hart/lever/nier). Je kan die organen wel geven, maar dan echt niet meer dan zo'n 10% en dat verspreid geven om de lever te ontzien. snoepjes van lever zou ik dan ook niet geven, hoe klein ook.
Dan blijft vaak gevogelte over en pens, groenten zijn ook goed, zeker omdat diezelfde medicijnen een honger veroorzaken. Daarmee maak je helaas geen complete maaltijd en zal het noodzakelijk zijn om er een vitaminecomplex bij te geven. Gevogelte kan die niet tegen?  Rauw of uit brok, want daar zit wel verschil in en er is ook Carnibest gegeven met goede resultaten zie ik en daar zit ook altijd kip in. Nou ja, anders in konijn misschien ook nog een optie.
Granen/pasta/rijst e.d. zou ik i.v.m. een mogelijke allergie helemaal achterwege laten.
SueZen
1-ster
1-ster

Bericht door SueZen »

:(Ik ben nu echt helemaal het noorden kwijt. Het erge is dat ik ziek ben en niet veel energie om alles uit te zoeke; is geen excuus hoor. Wil onze zen het beste geven maar zo te zien is dan farmfood niet goed? Zou toch rood vlees zijn? Kan ergens wel kloppen wat je schrijft ivm snacks van rund. Heb rundslever gedroogd en in kleine stukjes gedaan, die heeft hij gekregen en als ik heel goed nadenk zijn zijn problemen dan pas echt goed begonnen.

Ik heb ook maar beperkte ruimte voor opslag van voeding voor hem, kleine vriezer en Kermt is nu ook niet zo dichtbij. Maar de shaweca petfood die samenstelling lijkt mij wel interessant voor zijn allergieën. Enne ja, zen kan absoluut geen kip in welke samenstelling ook verdragen: direct diarree.

Deze nacht ventje moeten opstaan:  beetje platte stoelgang en hij was ook misselijk. Pfff..... weet het echt niet meer! Zou zo terug overschakelen op brok :-[ maar toen was hij eigenlijk nog slechter met dik opgespikte buik.

Heb hier nog de runds compleet, pens en hart, groene pens en runds van farmfood liggen. En de ligth van carnibest: 3 kilo. Wat zouden jullie hiermee doen?
Kan niet te veel experimenteren maar wat geven nu????
Toch belleke doen naar Kermt of wat? Moet iets heel veilig zijn zodat ik geen problemen meer kan krijgen en hij rustig op effen kan komen; daarna kan ik nog altijd af en toe iets anders geven.
Wat denken jullie?

Al die gedroogde leverstukjes van rund maar wegkieperen?
Hoe lang blijft dat eigenlijk goed?

Inni,denk dat ik toch eens afspraak ga maken met holistische dierenarts in Berlaar. Mag ik vragen wat hij hij vraagt voor raadpleging? Ben echt al veel geld kwijt met zen, als hij dan geholpen is dan ben ik blij maar anders denk ik dat er hier mss iemand zeurt. Helpt hij ook goed op weg met voeding?

Groetjes
Suezen
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik zou dat eten wat je nu nog hebt aanbieden via het vraag&aanbod topic en niet meer aan je hond geven.

wat kan je verder krijgen bij jou in de buurt aan merken/smaken? iets zonder kip, rund en graan.

beterschap voor jou zelf en Zen natuurlijk!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

SueZen schreef: :(Ik ben nu echt helemaal het noorden kwijt. Het erge is dat ik ziek ben en niet veel energie om alles uit te zoeke; is geen excuus hoor. Wil onze zen het beste geven maar zo te zien is dan farmfood niet goed? Zou toch rood vlees zijn? Kan ergens wel kloppen wat je schrijft ivm snacks van rund. Heb rundslever gedroogd en in kleine stukjes gedaan, die heeft hij gekregen en als ik heel goed nadenk zijn zijn problemen dan pas echt goed begonnen.

Een niet goed werkende lever kan slecht tegen lever, dus ik zou die snacks niet meer geven. Nu niet en later ook niet, want de lever van jouw hond is sowieso door de medicatie al structureel over belast.

Ik heb ook maar beperkte ruimte voor opslag van voeding voor hem, kleine vriezer en Kermt is nu ook niet zo dichtbij. Maar de shaweca petfood die samenstelling lijkt mij wel interessant voor zijn allergieën. Enne ja, zen kan absoluut geen kip in welke samenstelling ook verdragen: direct diarree.

Die ken ik niet, dus kan ik daar niet veel op zeggen. :-\

Deze nacht ventje moeten opstaan:  beetje platte stoelgang en hij was ook misselijk. Pfff..... weet het echt niet meer! Zou zo terug overschakelen op brok :-[ maar toen was hij eigenlijk nog slechter met dik opgespikte buik.

Dan is brok in ieder geval geen optie

Heb hier nog de runds compleet, pens en hart, groene pens en runds van farmfood liggen. En de ligth van carnibest: 3 kilo. Wat zouden jullie hiermee doen?

Cb light is veel pens, groente en geen kip, dus die zou ik er voorlopig even bijhouden. Ik weet niet of dat van Farmfood ook alleen pens is, want dat zou je dan wel kunnen geven.

Kan niet te veel experimenteren maar wat geven nu????

Van het rijtje hierboven zou ik de cb light geven. En inderdaad, niet teveel wisselen, anders kom je er nooit achter hoe of weaar het wel goed op gaat.

Toch belleke doen naar Kermt of wat? Moet iets heel veilig zijn zodat ik geen problemen meer kan krijgen en hij rustig op effen kan komen; daarna kan ik nog altijd af en toe iets anders geven.
Wat denken jullie?

Geen idee, wat is/doet Kermt?

Al die gedroogde leverstukjes van rund maar wegkieperen?

Ja, in ieder geval niet meer aan je hond geven

Hoe lang blijft dat eigenlijk goed?

Als het echt goed droog is wel een aantal maanden. Je kan ze ook weer in de vriezer gooien, dan blijven ze nog langer goed.

Inni,denk dat ik toch eens afspraak ga maken met holistische dierenarts in Berlaar. Mag ik vragen wat hij hij vraagt voor raadpleging? Ben echt al veel geld kwijt met zen, als hij dan geholpen is dan ben ik blij maar anders denk ik dat er hier mss iemand zeurt. Helpt hij ook goed op weg met voeding?

Geen idee, ik ken de persoon niet. Misschien dat iemand anders je daar iets over kan vertellen :)

Groetjes
Suezen
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik denk dat ik de eerste keer iets van 75 à 80 euro betaalde (ik weet 't echt niet meer) 't is wel elke keer mét medicijnen en dat loopt dan wel op, de laatste keer (drie weken geleden) was 't 59euro. Goedkoop is 't niet maar 't juiste voer zoeken, elke keer weer die ellende van een ziek dier, alweer hals over kop naar een DA moeten en eigenlijk geen stap verder raken is ook niet goedkoop  ;). Deze da heeft ook alleen Carnibest in z'n praktijk.
Mothers Pride heeft veel verschillende merken, dat is een kweker--verkooppunt van kvv.
Nu moet ik nog 's alles terug gaan lezen, maar hoe zit 't met lamsvlees, verdraagt hij dat??
Laatst gewijzigd door inni op vr 09 dec 2011, 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Volgens mij is lam bij lever problemen ook 'rood vlees'. Zie in de Barfplaats bieb het menu voor bij leverziektes. Daar staat o.a.:
Ze raden gemiddelde hoeveelheden eiwit aan die van hoge kwaliteit zijn: huttekase/cottage cheese (hetzelfde), ricotta, eieren, yoghurt zijn van hoge kwaliteit en produceren minder ammoniak als vlees. Ze raden verder witte vis aan (kabeljauw, wijting, etc). En verder mag kip, kalkoen, zonder vel. Dit maakt gemiddeld ammoniak aan.

Rood vlees produceert het meest ammoniak en moet daarom vermeden worden. Dit geldt ook voor orgaanvlees.
Ik denk dat lam, geit, paard, rund allemaal aan te merken is als rood vlees. Dit staat op Internet:
Het is niet alleen rundvlees. Ook varkensvlees, kalfsvlees en lamsvlees vallen eronder. Het is een Engelse term waarmee alle vlees wordt bedoeld behalve kip, kalkoen en ander gevogelte, dat wordt aangeduid als wit vlees.
Micha7
2-sterren
2-sterren

Bericht door Micha7 »

Sorry, misschien niet echt on topic, maar hoe was je ervaring met de dierenartse in Rotselaar? Een aanrader?
Hopelijk vind je gauw de geschikte oplossing voor Zen, in ieder geval, hier draaien de duimen!!
SueZen
1-ster
1-ster

Bericht door SueZen »

Hallo hier zijn we weer met nieuws.. :)

Zijn niet naar dierenarts van rotselaar geweest maar naar Berlaar.

Is heel erg meegevallen.
Onze zen zijn lever is dus helemaal niet goed.  Volgens hem zou dit al van puppy zijn maar met die medicatie sterk verergerd. Van 2008 gardinal en medicatie voor allergie.

Nu moeten we de allergie spuitjes stopzetetten, onderdrukt, en het is nu een goede tijdstip: de winter dus minder allergie en dan zien hoe het evolueert.
Zijn gardinal voor epileptie nu 14 dgn 1/4 ipv 1/2 (was goed dat ik daar al vanaf genomen had).
Zijn epilepsie heeft volgens hem dus ook met lever te maken en voeding.
Had alle data bij van de aanvallen en het is id zo dta hij de eerste 3 maanden beterschap had met gardinal en daarna terugviel op de frequenties van daarvoor.
Nu is het 2 m geleden, dus al langer.
Hij kan natuurlijk niet voorspellen hoe het gaat lopen maar volgens hem moeten we dus stapje voor stapje kijken hoe we komen zonder medicatie en dan aanpassen als nodig is.

Met de carnibest was ik goed bezig, stoelgang nu goed, heel af en toe platjes maar geen echte diarree meer.
Het met kokend water overgieten was goed en moet ik stillekes afbouwen en zien hoe hij het dan verdraagt.

Binnen 14 dagen terugkomen en mag zen helemaal stoppen met gardinal en krijgt hij acapuntuur.
Heeft ook gelules gekregen voor de lever te ondersteunen en druppeltjes voor de werking te stimuleren oip maat.

Pff.... ben dus heel blij dat we nu raad krijgen en ondersteuning. En ook de bevestiging dat mijn gevoelens klopte dat we niet goed bezig waren met zen. O0 O0 O0

Jullie zijn uit de grond van mijn hart heel erg bedankt voor jullie raad, wist het even niet en dan begin je te twijfelen.
Die heftige diarree was id samenloop van omstandigheid: heel slechte lever, te snelle overgang.

Groetjes
Suezen
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Fijn dat 't is meegevallen, hopelijk gaat 't goed de komende weken, ik duim alvast.  Over twee weken terug??? als ik er ooit een hond Zen tegenkom weet ik wie 't is  ;)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hoe gaat 't met Zen??

Plaats reactie