nieuwe samenstelling Glucosamine Totaal?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: nieuwe samenstelling Glucosamine Totaal?

choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Senta schreef: Heb je een link voor me? (Want ik heb namelijk al de goedkoopste was ik in de veronderstelling :biggrin2:)
http://www.hondensnacks.com/index.php?r ... uct_id=283
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Dan ga ik jullie ontmoeten de 14e.  :biggrin2:

Choopy; ik koop liever een pot van 500 gram het gaat hier hard zat.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Senta schreef: Dan ga ik jullie ontmoeten de 14e.  :biggrin2:

Choopy; ik koop liever een pot van 500 gram het gaat hier hard zat.

Dat ken ik, met 2 honden dagelijks gaat het hier ook wel hard.

http://www.hondensnacks.com/index.php?r ... uct_id=284
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Dankjewel zie dat ze geen verzendkosten rekenen boven de €40.- ;)

Toch ben ik nog goedkoper uit via Agradi, omdat ik bestel via Moneymiljonairs, en daar ook weer een paar euro korting voor krijg.
Flying Missy
1-ster
1-ster

Bericht door Flying Missy »

toscak schreef: Ik heb me ook opgegeven  :)
Leuk! Lijkt me ook een intressant onderwerp.  :)
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb mijn pot binnen ga morgen beginnen met Deja, zal mij benieuwen.
bochegi
1-ster
1-ster

Bericht door bochegi »

De vorm waarin vit. C wordt aangeleverd maakt natuurlijk niet uit. Het lichaam is in staat om iedere vorm van vit. C te herkennen.
Ofschoon vitamine c in chemische vorm (ascorbine zuur) slechter wordt opgenomen wil dit niet zeggen dat het niet wordt herkend.
Dr. Don Lawson,: hiervan is bekend dat 80% door de nieren wordt afgevoerd binnen de 2 uren. Dit wil zeggen dat het lichaam niet de nodige tijd krijgt om chemische vitamine C op te nemen. Wanneer de hond echter een natuurlijke voeding krijgt met dagelijks verse groenten, wat rauwe geraspte wortelen of de genoemde aalbessen, kan hij de aanwezige natuurlijke vitamine C opnemen en verbruiken tot het vormen van het juiste collageen. Het lichaam reduceerd dan wel de eigen aanmaak, maar de vitamine C uit de genoemde aalbessen wordt dus beter opgenomen.Vitamine C wordt boven in het maagdarmkanaal opgenomen in het bloed. De Acerola bes uit Brazilië kan de grootste hoeveelheid vit. C leveren.

Bij stress zal de hond vervolgens meer vitamine C gaan aanmaken.

Om de enzym aanmaak niet te verstoren is het dus van belang om niet continu Vit. C aan de hond te verstrekken, maar dit met tussenpoze te gaan doen, zodat de enzym aanmaak kan blijven voortbestaan. De enzymactiviteit gaat namelijk achteruit bij het extra toedienen van Vit. C.
Het kan dus geen kwaad om tijdelijk een hoge dosis vit. C te verstrekken, kleine hoeveelheden hebben weinig effect. Zolang het maar tijdelijk is. Bij langdurige toediening van Vit.C stopt de enzymaanmaak en komt dus weer heel traag op gang en in sommige gevallen is aangetoond dat de enzymaanmaak geheel is verdwenen. Het advies is dan ook om het tijdsbestek op max. 6 weken te houden en niet langer!

Onderzoekers van Wageningen Universiteit hebben met collega's van de Rijksuniversiteit Groningen en de Universiteit van Pavia (I) het mechanisme ontrafeld dat een rol speelt bij de natuurlijke aanmaak van vitamine C. Daarin verspert een moleculaire poortwachter de toegang tot het reactiecentrum van een cruciaal enzym. Het artikel waarin het team zijn vondst meldt is door het Journal of Biological Chemistry uitgeroepen tot Paper of the Week, een eer die slechts één op de honderd artikelen ten deel valt. De biologische aanmaak van vitamine C in planten, schimmels en veel dieren is een ingewikkeld proces waarbij enzymen zijn betrokken. Een grote groep van deze reactieversnellers hebben zuurstof nodig om goed te kunnen functioneren. In planten vervult een vervangende stof, cytochroom C, de functie van zuurstof. Cytochroom C of zuurstof zorgt ervoor dat in het actiecentrum van het enzym de hulpstof flavine na reactie weer in de oorspronkelijke staat wordt teruggebracht. Door die opknapbeurt is het enzym klaar voor een nieuwe reactie. Het onderzoeksteam vroeg zich af waarom de ene groep enzymen met zuurstof reageert en de andere, nauw verwante groep niet.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft.
Het kan dus geen kwaad om tijdelijk te supplementeren met Vit. C afkomstig uit aalbessen (prima vorm). Maar dit heeft geen enkel effect op een veranderende enzymaanmaak, was dat maar waar!!
Flying Missy
1-ster
1-ster

Bovenstaande studie ging over honden neem ik aan, niet mensen? :)
bochegi
1-ster
1-ster

Bericht door bochegi »

Het bovenstaande onderzoek van Dr Lawson gaat uiteraard over honden. Mensen zijn niet in staat om vitamine C zelf aan te maken.

Het onderzoek van Wageningen is wat algemener en gaat over de enzym werking (dus ook niet bij mensen aanwezig) bij olifanten, planten en honden o.a. wel.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

As Zaterdag is de lezing over artrose bij Any Animal,
wie heeft zich allemaal aangemeld?
Ik kom samen met mijn vriend plus een stel buren.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik kom zaterdag ook met Margot (Jonomo). Ik zie jullie daar dan wel.
Flying Missy
1-ster
1-ster

Ik ga ook.  :) Ben erg benieuwd, nooit te oud om wat te leren immers.  8)
Zev
4-sterren
4-sterren

Bericht door Zev »

zal morgen even kijken of er nog plek is voor de lezing... lekker op tijd maar topic gemist  ;)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Zev schreef: zal morgen even kijken of er nog plek is voor de lezing... lekker op tijd maar topic gemist  ;)
Zit vol maar de ervaring is dat er altijd mensen zijn die zich op zaterdag nog afmelden.
Je zou even voor vijf uur zaterdag kunnen bellen of er afmeldingen zijn.

Plaats reactie