bedankt voor de tips; die met de bakjes klaarzetten heb ik nog niet eerder gedaan en ga ik zeker proberen. Werkt misschien handiger als met zakjes. En voortaan de kip als eerste verdelen. Gisteren deed ik die als laatste zodat ik in de diepvrieszakjes moest proppen en aandouwen. Was niet zo handig.
M'n gezin lief aankijken gaat niet helpen denk ik. Die staan helemaal achter vers voeren, maar niet in het uitvoeren daarvan.
Natuurlijk blijf ik voorzichtig, maar de kip hou ik er toch in. Hoef daarvan ook nooit iets op te ruimen want dat doet Pablo zelf wel. Het rare is dat ik een gedroogde kippenek wel gewoon kan aanraken...
Pas dacht ik nog dat ik de kippesmaak best miste, en probeerde een keer kalkoen te eten. Dat kan dus helaas ook niet.
Waar de opbouw van een allergie mee eindigt, weet ik helaas al uit ervaring: pijnboompitten kan ik al 10 jaar niet hebben. Dus pluis ik m'n eten sowieso al helemaal uit als ik het niet zelf heb gemaakt. Heb ook altijd een epipen bij me.
Helaas op vakantie in Turkije: plakje cake bij de koffie... moest met een ambulance naar de intensive care. Pijnboompit hoort niet in cake, dus ik dacht dat dat veilig was. Had de kok 's middags 2 pitjes laten vallen (ergens... wist niet precies waarin). Nou had ik ze dus zo gevonden
Sindsdien ben ik dus echt super voorzichtig maar heb de laatste jaren gemerkt dat nu de kippen allergie eraan gaat komen.
Ben benieuwd of die 2 een relatie hebben... zou het aan het voedsel voor kippen liggen?
Nu ik weet dat ik van kip nog niet direct dood neerval (en ook m'n epipen altijd bij de hand heb voor het geval dat) ga ik de biokip ook nog es testen op m'n handen. Wie weet is dat anders.
Bedankt allemaal voor het meedenken. Bakjes in plaats van zakjes, en een tang om de karkassen op te pakken lijkt me best handig. Waarom ik daar zelf niet aan gedacht heb??? Er staat een pot met een tang op het aanrecht waar ik bezig was...