drogen droger mijn eerste snackies op foto

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: drogen droger

tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

ik heb hem besteld
ik kan wel blijven aarzelen , maarals ik niet bestel kom ik er niet achter :D
misschien bevalt het wel :D
als niet , staat hij gauw op bp haha
ik heb de bomann besteld, ik ben benieuwd ;)
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Ik zal ook eens uitrekenen wat er in de droger gaat en weer uitkomt. Van sommmige dingen blijf er volgens mij wel meer over als 30%.
Daarbij hoe voller je de droger vult hoe goedkoper denk weer word. Ik denk namelijk dat je soms meer als 1 kilo tegelijk kan drogen.

Ik heb wel eens lamslong gedroogd had ik bij de islamiet hier in winkelcentrum gekocht anderhalve long 1,50 luchtpijp ook gedroogd en de long eerst ingevroren en toen hele dunne plakjes gesneden. Heerlijk vonden ze het.
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

dat was ik ook van plan , om het drogertje , wel helemaal vol te maken.
ik ga geen halfjes draaien , dat vind ik zonde van mijn stroom.
en aangezien ik hier al torenhoge rekeningen heb. hihi , wil ik niet nog hoger te komen zitten.
mja wat wil je met 2 volwassenen 4 kinders in huis en alle beestjes hihi , we moeten het toch warm hebben , en schoon, en en en en hihi :P
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Thea schreef: Ik zal ook eens uitrekenen wat er in de droger gaat en weer uitkomt. Van sommmige dingen blijf er volgens mij wel meer over als 30%.
Daarbij hoe voller je de droger vult hoe goedkoper denk weer word. Ik denk namelijk dat je soms meer als 1 kilo tegelijk kan drogen.

Ik heb wel eens lamslong gedroogd had ik bij de islamiet hier in winkelcentrum gekocht anderhalve long 1,50 luchtpijp ook gedroogd en de long eerst ingevroren en toen hele dunne plakjes gesneden. Heerlijk vonden ze het.
vlees bestaat voor 70 tot 80% uit water, er zal dus weinig zijn waar meer van overblijft.
Meestal past er inderdaad wel meer dan een kilo in, al zal dat vaak wel wat langer drogen. Maar een dubbele hoeveelheid is niet het dubbele aan droogtijd, dus daar haal je ook weer winst uit.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik droog eendenvoetjes en runderlippen. Van de voetjes krijg ik er zonder problemen 30-35 in en van de lippen zo rond de kilo, afhankelijk van hoe groot de stukken zijn. Droogtijd is voor de voetjes zo rond de 20-24 uur en voor de lippen een uur of 18. Kom met 1 lading voetjes 1 maand uit en lippen doe ik ongeveer 2-3 weken mee
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

Runderlippen droog ik ook en Astrid vindt ze super
Droog ook weleens  koolvis en dat is hier ook een topper(vriezer)
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

choopy schreef: Volgens mij ben je zo wel heel goedkoop uit. Denk dat hierbij de energiebelasting en btw niet bij in zit??
Hierbij een site met wat tarieven van dec 2011: http://www.woonenergie.nl/viewer/file.a ... einfoid=16
Dank je wel :)
Maar de berekening klopt, ik betaal gewoon een wat minder hoog tarief omdat ik deel neem aan een collectief ;)
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Hier vooral long, rundervlees, eendepootjes en vis of kip(filet in de aanbieding hihi)

Ze zijn er gek op, net weer in 1 bohmans 6 kilo(ongeveer denk ik) geitenlong en luchtpijp gedroogd. geen idee hoeveel ik over heb!!

Ik ben er blij mee dat ik zelf kan kiezen wat ik droog, hoeveel welk vlees ed.... zelfs betaal ik dan misschien liever meer maar weet ik zeker dat ik iets goeds geef. En als dan ook nog blijkt dat het goedkoper is: Ikke ERRUG blij ;)!!! ;)

(Oh ja, ik droog ook lang, 18-24 uur minimaal dan hoeft het niet in de vriezer)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik droog hier omdat ik een hond heb met een voedselallergie. Ik maak dus zelf zijn beloning en tussendoortjes. Ik heb er nu 1 kilo konijnenniertjes en 1 kilo konijnenlever in zitten, dus totaal 2 kilo en ik heb nog ruimte over. Het scheelt dus wel wat je erin hebt zitten.
Ik heb ook konijnenoortjes gedroogd en omdat die groot zijn kan er minder in. Ik deed dan vaak de ruimtes opvullen met orgaantjes.
Ik droog ook hertenvlees een paar uur. Mijn hond eet het niet helemaal rauw. Maar omdat hij er tegen kan moet hij het wel eten, anders ben ik nog een diersoort kwijt. Dus hij staat bij mij een paar keer per week aan. En ik ben er heel erg blij mee.
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

kun je ook in de oven drogen ?
ik heb een combi met hete lucht oven grill en dergelijke, als ik daar in wil drogen hoe wrm en met wat ? hetelucht of zo ?
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

kost veel meer qua stroom en je moet  de deur op een kier kunnen zetten en dan op zo'n 50 graden.
tycolaika
5-sterren
5-sterren

Bericht door tycolaika »

aaah , nee dat gaat  niet, als de deur open is , gaat die uit hihi draait die niet
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

tycolaika schreef: kun je ook in de oven drogen ?
ik heb een combi met hete lucht oven grill en dergelijke, als ik daar in wil drogen hoe wrm en met wat ? hetelucht of zo ?
dan kan je even goed je geld gewoon buiten gooien door de venster :)
Je moet je oven laten open staan (wat vele modellen niet kunnen)
En het verbruik ligt pokkehoog....
Ik droogde vroeger ook in men oven, maar ik merk dat wel aan mjn rekening dat ik dat nu niet meer doe!!!!
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Ik droog aardig wat spiervlees (lekker handig voor trainingen) en ook visjes.. Madame wilt ze niet vers eten ::)
Eendenvoetjes zijn hier heel erg goed gedroogd. Zeker een aanrader op te proberen.
Maar runderlippen wil ik ook nog een keer proberen!

Meeste waar botwerk inzit heb ik op shows in grote kilo zakken kunnen kopen tegen een goede prijs..
Scheelt ook weer :D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik vind hart super om te drogen  :) :)  ik gebruik een snijmachine om plakken van ongeveer 3-4 mm dik te snijden, dan droogt het in 12 uur kurkdroog, zodat ik het in een trommel kan bewaren. Voordat ik het in de trommel doe, ligt het gedroogde vlees nog wel een nachtje af te koelen in de keuken, zonder deksel dus  :)

Plaats reactie