hoeveel bot per week
Moderator: Lizzy
Re: hoeveel bot per week
ok.
dan kom je dus aan een vleesbot percentage van 40%.
ga je dit als volledig voer geven, of ga je er nog iets bij voeren?
weet je ook de orgaan/spiervlees percentage's die meneer herby er voor je in gaat stoppen?
dan kom je dus aan een vleesbot percentage van 40%.
ga je dit als volledig voer geven, of ga je er nog iets bij voeren?
weet je ook de orgaan/spiervlees percentage's die meneer herby er voor je in gaat stoppen?
Huh, dit snap ik niet hoor.
Hij stopt er 20 procent kaalbot in dat is dus 200 gram bot op 1 kilo, hoe kom jij nu dan aan die 40 procent??
Hij stopt er 20 procent kaalbot in dat is dus 200 gram bot op 1 kilo, hoe kom jij nu dan aan die 40 procent??
- pearlsofpassion
- Moderator
Vleesbot! 
Vleesbot is 50% vlees, 50% bot. Dus dubbel zo zwaar als kaal bot omdat er ook nog eens evenveel vlees rond het kaal bot komt te hangen. (om het even plastisch voor te stellen.
)
Vleesbot is 50% vlees, 50% bot. Dus dubbel zo zwaar als kaal bot omdat er ook nog eens evenveel vlees rond het kaal bot komt te hangen. (om het even plastisch voor te stellen.
Vraag nog even voor de zekerheid naar de organen die erin gaan!
Ja inderdaad ik zie het nu ook.
Dus nu op deze manier moet de verhouding wel goed zijn lijkt mij.
We proberen het maar gewoon.
@ Nicole als orgaan wordt er pens gebruikt
Dus nu op deze manier moet de verhouding wel goed zijn lijkt mij.
We proberen het maar gewoon.
@ Nicole als orgaan wordt er pens gebruikt
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja, dat vreesde ik al.
Pens is als orgaan niet voldoende.
Minstens 7% van een menu moet uit ander orgaan bestaan: minstens hart, lever en nier.
Dat is echt heel belangrijk.
Dus als die niet in voldoende mate in de vleesmix zitten, zal je ze moeten toevoegen. Ofwel los, ofwel in een orgaanmix.
Hier is een voorbeeld van iemand die deels met de mixen van herby werkt. Misschien ben je daar wat mee. Hij voegt ook orgaan apart toe.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1933194
Pens is als orgaan niet voldoende.
Minstens 7% van een menu moet uit ander orgaan bestaan: minstens hart, lever en nier.
Dat is echt heel belangrijk.
Dus als die niet in voldoende mate in de vleesmix zitten, zal je ze moeten toevoegen. Ofwel los, ofwel in een orgaanmix.
Hier is een voorbeeld van iemand die deels met de mixen van herby werkt. Misschien ben je daar wat mee. Hij voegt ook orgaan apart toe.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1933194
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 20 dec 2011, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik het dus goed begrijp,
Mijn hond krijgt 1.100 gram per dag. ervan uitgegaan dat de verhouding vlees bot nu klopt ( 40 procent)
Nu klopt het orgaan dus niet meer en je zegt 7 procent.
Zou ik mijn hond nu dus 1020 mix geven ( die met 40 procent vleesbot) en ik zou er dan 80 gram ( is dan iets meer dan 7 procent) orgaanmix bij doen, dan moet het dus kloppen
Mijn hond krijgt 1.100 gram per dag. ervan uitgegaan dat de verhouding vlees bot nu klopt ( 40 procent)
Zou ik mijn hond nu dus 1020 mix geven ( die met 40 procent vleesbot) en ik zou er dan 80 gram ( is dan iets meer dan 7 procent) orgaanmix bij doen, dan moet het dus kloppen
dat ligt er aan hoeveel pens er in zit.Qyra schreef: Als ik het dus goed begrijp,
uiteindelijk moet het ongeveer neer komen op
40% vleesbot
30% spiervlees
20% orgaanvlees waarvan de helft pens en de andere helft hart/lever/nier
10% overig (vis, eitje, groente)
maar als Herby die mix toch speciaal voor jou gaat draaien, dan kan je toch ook vragen om deze verhoudingen aan te houden?
- pearlsofpassion
- Moderator
Qyra, heb jij de beginnersdocumentatie in de bib al eens gelezen? En de barf-percentage's bekeken?
Ik zou je dat ten stelligste aanraden, zodat je weet waar je mee bezig bent. Anders kan je onmogelijk op een goede en verantwoorde manier zelf samenstellen. Want dat is wat je aan het doen bent met deze mixen en met mixen is het nog lastiger dan als je het gewoon zelf doet, het is enkel voorgemalen, maar je weet niet precies wat erin zit.
Je moet je ofwel goed inlezen, zodat je weet wat er allemaal in je menu hoort en in welke verhoudingen, ofwel kvv geven.
Ja, een goed menu bestaat uit 40-50% vleesbot, 15-20% orgaan waarvan de helft pens (dus minstens zo'n 7% van het totaal hart, lever en nier) en de rest spiervlees en eventueel wat groenten en extra's.
Maar ik zou je aanraden je in te lezen. Zeker als je vleesbot wil gaan voeren, moet je weten wat kan en wat niet en waar je op moet letten.
Ik zou je dat ten stelligste aanraden, zodat je weet waar je mee bezig bent. Anders kan je onmogelijk op een goede en verantwoorde manier zelf samenstellen. Want dat is wat je aan het doen bent met deze mixen en met mixen is het nog lastiger dan als je het gewoon zelf doet, het is enkel voorgemalen, maar je weet niet precies wat erin zit.
Je moet je ofwel goed inlezen, zodat je weet wat er allemaal in je menu hoort en in welke verhoudingen, ofwel kvv geven.
Ja, een goed menu bestaat uit 40-50% vleesbot, 15-20% orgaan waarvan de helft pens (dus minstens zo'n 7% van het totaal hart, lever en nier) en de rest spiervlees en eventueel wat groenten en extra's.
Maar ik zou je aanraden je in te lezen. Zeker als je vleesbot wil gaan voeren, moet je weten wat kan en wat niet en waar je op moet letten.
Oke jullie hebben gelijk ik ga dat maar eens doen.
Als ik mij menu voor de honden dan op deze manier laat samenstellen
15 procent kaal bot
70 procent spiervlees
8 procent pens
7 procent hart/lever/nier
Is dit dan de juiste menu???
15 procent kaal bot
70 procent spiervlees
8 procent pens
7 procent hart/lever/nier
Is dit dan de juiste menu???
15 % kaalbot geeft 30% vleesbot. ik weet niet de precieze argumenten qua hoeveelheden calcium enzo, maar het lijkt mij te weinig.
als je toch al zo aan het rekenen bent,
waarom ga je niet helemaal zelf samenstellen, echt barfen? dat is echt een stuk minder ingewikkeld dan wat je nu probeert. (nog los van gezonder, beter, zekerder, etc.)
als je toch al zo aan het rekenen bent,
waarom ga je niet helemaal zelf samenstellen, echt barfen? dat is echt een stuk minder ingewikkeld dan wat je nu probeert. (nog los van gezonder, beter, zekerder, etc.)
Dat wil ik wel, maar ik heb hier 7 honden en dan wordt het gedoe nog groter
Ik heb liever een kvv die helemaal is samen gesteld, dat werkt voor mij het makkelijkste
Ik heb liever een kvv die helemaal is samen gesteld, dat werkt voor mij het makkelijkste
maar dan zit je dus wel aan de zelfde percentage's vast voor al je 7 honden?Qyra schreef: Dat wil ik wel, maar ik heb hier 7 honden en dan wordt het gedoe nog groter
Ja dat klopt maar het maakt toch niet uit of een hond 10 kilo of 40 kilo weegt, de percentages blijven toch gelijk??
Laatst gewijzigd door Qyra op di 20 dec 2011, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.