Heb het net nog eens doorgelezen maar het is toch een beetje te overdreven... ga voor de banoffee taart en dan de fudge van Theo voor bij de koffie
Update: banoffee pie!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Hmmmm tja zo na het eten he... tegen 22.00 denk ik
Lekker zwaar op de maag voor het slapen gaan... 
Heb het net nog eens doorgelezen maar het is toch een beetje te overdreven... ga voor de banoffee taart en dan de fudge van Theo voor bij de koffie
- Pauline
- 5-sterren

Re: BP weet raad: taart met blikje(s) gecondenseerde melk
Nou ik heb deze dus gisteren gemaakt! Was ik er maar nooit aan begonnen!Mevroi Kruim schreef: Die van Connie is taart-zonder-bakken, en de gecondenseerde melk (die met suiker) wordt ook niet verhit.
Recept, uit het hoofd:
verkruimel ong. 3/4 pak digestive biscuits en voeg een paar eetlepels gesmolten boter toe. Goed roeren en op de bodem van een springvorm in een laag uitdrukken. In de koelkast.
Meng 1 blik gecondenseerde melk met suiker en 1 pakje roomkaas (zonder kruiden!) met de mixer door elkaar en voeg 1/4 l geklopte slagroom zonder suiker toe, met een spatel. Rasp de schil van 1 citroen en roer door het mengsel, pers 2 citroenen uit. Zet de springvorm met de bodem klaar. Schep met de spatel snel de citroensap door het mengsel en giet het geheel op de koekjesbodem. Het wordt nl snel stijf. Mooi glad maken van boven en in de koelkast verder op laten stijven. Naar wens versieren met toefjes slagroom, glitter, zilverpilletjes, olijke teksten in chocoladecouverture en wat dies meer zij.
Bij deze hoef je dus niet die blikjes eerst te laten koken?Pauline schreef: Nou ik heb deze dus gisteren gemaakt! Was ik er maar nooit aan begonnen!![]()
Wat ontzettend lekker!!!!
![]()
Ik ga hem ook maar eens maken!
Pauline schreef: Nou ik heb deze dus gisteren gemaakt! Was ik er maar nooit aan begonnen!![]()
Wat ontzettend lekker!!!!
![]()
Moeten wij niet nog een koffie-date plannen Plien??
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
Ik heb 'm dinsdag gemaakt voor de lesklanten als viering van de laatste les plus diploma. Dit is een groep met moeilijke honden en heel hard werkende bazen dus ik vond het zeer verdiend, niet te geloven hoe die honden vooruit gegaan zijn!
Er waren 2 klanten en 1 instructeur met van die 'mwah ... citroen .... niet echt mijn favoriet'-hoofden. Die vervolgens alle 3 een groot stuk naar binnen schransten en hun bordje aflikten

Tis een half uurtje werk plus ff in de koelkast, dus lekker makkelijk, je hoeft er idd niks voor te koken of te bakken. En ik maak de bodem met Country Cookies van AH, vind ik erg goed passen, nootjes met citroen.
Er waren 2 klanten en 1 instructeur met van die 'mwah ... citroen .... niet echt mijn favoriet'-hoofden. Die vervolgens alle 3 een groot stuk naar binnen schransten en hun bordje aflikten
Tis een half uurtje werk plus ff in de koelkast, dus lekker makkelijk, je hoeft er idd niks voor te koken of te bakken. En ik maak de bodem met Country Cookies van AH, vind ik erg goed passen, nootjes met citroen.
Klein foutje in recept, verkeerde gewicht boter.
Het moet zijn:
Je kunt ook chocolade fudge maken met blikje gecondenseerde melk.
Chocolade fudge:
30 gram ongezouten room boter
350 gram goede pure chocolade..minimaal 70%
1 blikje (397gram) gecondenseerde melk
150 gram ongezouten en gepelde pistache noten
snuifje zout
Boter, chocolade en gecondenseerde melk samen in pan. Als chocolade en boter gesmolten zijn noten erdoor roeren.
Daarna in bakblik af laten koelen (bakpapier in blik doen) en na afkoeling in blokjes snijden.
Het moet zijn:
Je kunt ook chocolade fudge maken met blikje gecondenseerde melk.
Chocolade fudge:
30 gram ongezouten room boter
350 gram goede pure chocolade..minimaal 70%
1 blikje (397gram) gecondenseerde melk
150 gram ongezouten en gepelde pistache noten
snuifje zout
Boter, chocolade en gecondenseerde melk samen in pan. Als chocolade en boter gesmolten zijn noten erdoor roeren.
Daarna in bakblik af laten koelen (bakpapier in blik doen) en na afkoeling in blokjes snijden.
- Pauline
- 5-sterren

Ik heb bastogne koeken als bodem gebruikt, vind ik zo lekker.....
En zijn er ook hongerige vreemdelingen welkom ??Angelique schreef: En hoe laat denk jij dat toetjes buffet te gaan serveren?
Op 1 pak bastogne koeken, hoeveel roomboter doen jullie er dan doorheen?
- Pauline
- 5-sterren

Heb ik gegokt Rianne..., denk zo'n 75 gram.Rianne145 schreef: Op 1 pak bastogne koeken, hoeveel roomboter doen jullie er dan doorheen?
Vraagje..kun je ipv roomkaas ook mascarpone en/of ricotta gebruiken en bastogne koeken ipv digestive biscuits?Mevroi Kruim schreef: Die van Connie is taart-zonder-bakken, en de gecondenseerde melk (die met suiker) wordt ook niet verhit.
Recept, uit het hoofd:
verkruimel ong. 3/4 pak digestive biscuits en voeg een paar eetlepels gesmolten boter toe. Goed roeren en op de bodem van een springvorm in een laag uitdrukken. In de koelkast.
Meng 1 blik gecondenseerde melk met suiker en 1 pakje roomkaas (zonder kruiden!) met de mixer door elkaar en voeg 1/4 l geklopte slagroom zonder suiker toe, met een spatel. Rasp de schil van 1 citroen en roer door het mengsel, pers 2 citroenen uit. Zet de springvorm met de bodem klaar. Schep met de spatel snel de citroensap door het mengsel en giet het geheel op de koekjesbodem. Het wordt nl snel stijf. Mooi glad maken van boven en in de koelkast verder op laten stijven. Naar wens versieren met toefjes slagroom, glitter, zilverpilletjes, olijke teksten in chocoladecouverture en wat dies meer zij.
- Pauline
- 5-sterren

Ja!TMG1961 schreef: Vraagje..kun je ipv roomkaas ook mascarpone en/of ricotta gebruiken en bastogne koeken ipv digestive biscuits?
Dank je..dan heb ik zondag wat te doenPauline schreef: Ja!![]()
En ik wilde het weer eens niet weten.....

Ik had vanmorgen mijn blikje melk in de pan op het vuur gezet, braaf laag gezet, naar Leiden geweest voor serious Request, en toen kwam ik thuis.....het is nu 5 uur later......blikje stond heel zacht te pruttelen en onder water, maar vrees dat dit 'm niet gaat worden en ik overnieuw moet beginnen
Tsjaaaa, best suf van mij!
Gr. Jose
Gr. Jose