Update: banoffee pie!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

TMG1961
5-sterren
5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Bericht door TMG1961 »

Angelique schreef: Dan is het goed :biggrin2: maar wat loopt er dan, want de mascarpone is al stief van zichzelf en de melksmurrie zou toch ook redelijk dik uit het potje moeten komen.
Geen idee..heb het precies gedaan zoals uitgelegd maar het is dus absoluut niet stijf, lijkt meer op dikke vla, is slechts iets dikker geworden dan voordat citroensap erin ging. Hij stond vanaf 17.45 in de koelkast. Net uit de springvorm gehaald en alleen de bodem was opgesteven, de vulling was nog dik vloeibaar en liep dan ook van de bodem af. Absoluut geen succes dus :(

Enigste reden tot niet opstijven die ik me kan indenken is feit dat ik geen suiker maar honing gebruikt heb
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

TMG1961 schreef: Geen idee..heb het precies gedaan zoals uitgelegd maar het is dus absoluut niet stijf, lijkt meer op dikke vla, is slechts iets dikker geworden dan voordat citroensap erin ging. Hij stond vanaf 17.45 in de koelkast. Net uit de springvorm gehaald en alleen de bodem was opgesteven, de vulling was nog dik vloeibaar en liep dan ook van de bodem af. Absoluut geen succes dus :(

Enigste reden tot niet opstijven die ik me kan indenken is feit dat ik geen suiker maar honing gebruikt heb
Citroen...das een ander taartje dan, dan waar ik het over heb :-\
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

TMG1961 schreef: Klein foutje in recept, verkeerde gewicht boter.

Het moet zijn:

Je kunt ook chocolade fudge maken met blikje gecondenseerde melk.

Chocolade fudge:
30 gram ongezouten room boter
350 gram goede pure chocolade..minimaal 70%
1 blikje (397gram) gecondenseerde melk
150 gram ongezouten en gepelde pistache noten
snuifje zout

Boter, chocolade en gecondenseerde melk samen in pan. Als chocolade en boter gesmolten zijn noten erdoor roeren.
Daarna in bakblik af laten koelen (bakpapier in blik doen) en na afkoeling in blokjes snijden.

lijkt me toch wel lekker  :D

wat kan ik er meer aan ander soort noten door doen?
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

lauraV schreef:

lijkt me toch wel lekker  :D

wat kan ik er meer aan ander soort noten door doen?
Je kunt ook witte chocolade nemen en er pistache noten en gedroogde cranberries doorheen doen plus wat vanille

Je kunt walnoten of pecannoten nemen en volgens mij zelfs gemengde noten
Let er ook op dat de gecondenseerde melk met suiker is...weet niet zeker maar volgens mij krijg je hier alleen de gezoete versie
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

TMG1961 schreef: Geen idee..heb het precies gedaan zoals uitgelegd maar het is dus absoluut niet stijf, lijkt meer op dikke vla, is slechts iets dikker geworden dan voordat citroensap erin ging. Hij stond vanaf 17.45 in de koelkast. Net uit de springvorm gehaald en alleen de bodem was opgesteven, de vulling was nog dik vloeibaar en liep dan ook van de bodem af. Absoluut geen succes dus :(

Oh, jij had ricotta toch? En ja, honing is echt anders qua eigenschappen dan suiker. Met de gecondenseerde melk met suiker werkt het iig prima.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Mevroi Kruim schreef: Oh, jij had ricotta toch? En ja, honing is echt anders qua eigenschappen dan suiker. Met de gecondenseerde melk met suiker werkt het iig prima.
Had hem met mascarpone gemaakt. Zal zondag een nieuwe maken maar dan met suiker en roomkaas
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Maar de gecondenseerde melk heeft al suiker, ik heb geen extra suiker toegevoegd! En ik heb de roomkaas van de Aldi gebruikt en iets meer dan 200 gram, zo'n 300 gram. Dus totaal:

1 blikje gecondenseerde melk
300 gram roomkaas Aldi
250 ml slagroom
2 citroenen, volledig uitgeknepen (heb geen pers)

en dat is echt prima opgesteven.

@Lizzy en Lieke: ik zal nooit meer kijken terwijl het stijf wordt! :P :biggrin2:
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

morgen nieuwe ronde en nieuwe kansen  :biggrin2:
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

TMG1961 schreef: morgen nieuwe ronde en nieuwe kansen  :biggrin2:
Jij had toch de mascarpone met honing gebruikt als alternatief voor de gecondenseerde melk? Bij die blikjes moet je idd niks aan zoet meer toevoegen, da's mierzoet van zichzelf  :P

Smaakt je probeersel wel Theo? Dan zou je het kunnen verkopen als toetje, in leuke kommetjes met een dot slagroom en een kerstchocolaatje er op  :D
nelb
4-sterren
4-sterren

Bericht door nelb »

de blikjes melk staan te kletteren................

het is jullie gelukt.

topic mag weg.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Mevroi Kruim schreef: Jij had toch de mascarpone met honing gebruikt als alternatief voor de gecondenseerde melk? Bij die blikjes moet je idd niks aan zoet meer toevoegen, da's mierzoet van zichzelf  :P

Smaakt je probeersel wel Theo? Dan zou je het kunnen verkopen als toetje, in leuke kommetjes met een dot slagroom en een kerstchocolaatje er op  :D
Ik had de mascarpone gebruikt als alternatief voor roomkaas. Voor de rest gewoon het recept aangehouden. Morgen maak ik hem met mon chou, eens kijken of dat beter opstijft. Probeersel was verder wel lekker.
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Hier staat ook een blikje op voor de taart. Een ander blikje is voor de fudge, kon geen ongezouten pistache noten vinden, dus maar wat amandelen gekocht.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik heb ook 2 blikjes gekocht  >:(
Vanavond ga ik ze koken en 1 openen om te testen, als het bevalt maak ik zo'n taart voor mijn verjaardag (oudejaarsdag).
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Ik heb ook alles in huis  :biggrin2:. Ik ga morgen of overmorgen proberen.
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Ik heb anderhalve week geleden de banoffie pie gemaakt en die was zoooooo heerlijk!
We hebben hem stiekum met z'n 2-en in 2 dagen opgegeten :-[

Aankomende week ben ik vrij en ik heb nog 2 blikjes al gekookt klaar staan...... zal ik de verleiding kunnen weerstaan? :biggrin2:

Plaats reactie