Hoevaak enten jullie je honden ?
Moderator: Lizzy
Re: Hoevaak enten jullie je honden ?
[quote="*Natasja*"]
Ik heb een vriendin die met haar hond naar de DA moest omdat haar hond een fikse oorontsteking had en oh ja, hij moest ongeveer zijn etingen hebben, dus liet ze dat ook maar meteen doen, dat scheelde weer een consult. En ik heb haar toch echt wel tig keer verteld dat je een zieke hond niet moet laten enten...
[/quote]
Juist. En de meeste huisdiereigenaren die ik ken, zijn zo.
Mijn DA heeft geen DHP entingen (tenminste, de laatste keer dat ik het vroeg, had ie ze niet). Nou prima, moet hij weten. Ik ga dan voor entingen naar een andere dierenarts.
Ik heb een vriendin die met haar hond naar de DA moest omdat haar hond een fikse oorontsteking had en oh ja, hij moest ongeveer zijn etingen hebben, dus liet ze dat ook maar meteen doen, dat scheelde weer een consult. En ik heb haar toch echt wel tig keer verteld dat je een zieke hond niet moet laten enten...
[/quote]
Juist. En de meeste huisdiereigenaren die ik ken, zijn zo.
Mijn DA heeft geen DHP entingen (tenminste, de laatste keer dat ik het vroeg, had ie ze niet). Nou prima, moet hij weten. Ik ga dan voor entingen naar een andere dierenarts.
Zou er geen boek geschreven door een DA over de nadelen van vaccineren zijn ?
[quote="*Yvje*"]
[/quote]
Ja, die zijn er. Dr. Ronald D. Schultz heeft een dik (Engelstalig) boek geschreven. Veterinary Vaccines and Diagnostics. Zeer taai. En het is niet echt een goedkoop boek. Er is van Ronald D. Schultz en Jean Dodds (ook DA) ook veel te vinden op het web. Don Hamilton, ook DVM, heeft ook veel geschreven over de nadelen van vaccineren. In zijn boek over homeopathie. Maar dat stuk staat ook vertaald op Barfplaats.
[/quote]
Ja, die zijn er. Dr. Ronald D. Schultz heeft een dik (Engelstalig) boek geschreven. Veterinary Vaccines and Diagnostics. Zeer taai. En het is niet echt een goedkoop boek. Er is van Ronald D. Schultz en Jean Dodds (ook DA) ook veel te vinden op het web. Don Hamilton, ook DVM, heeft ook veel geschreven over de nadelen van vaccineren. In zijn boek over homeopathie. Maar dat stuk staat ook vertaald op Barfplaats.
Mijn jongste hond van nu bijna 23 maanden heeft met 12 en 16 weken alleen de DHP gehad, en ja bij de fokker met 6 weken de eerste pup enting.
Tot nu toe is ze niet meer geént, ik was van plan om haar met een jaar nog 1 x de DHP te laten enten, maar het is er niet van gekomen.
Ze heeft m.i. een lichte omgevings allergie, en soms natte rode oren.
Oren zijn nu prima ( zonder reguliere middelen ) onder controle, we houden ze droog, en de jeuk die ze soms heeft veroorzaakt geen open huid.
Wel heeft dit mij tot nu toe tegen gehouden om de laatste enting te geven.
Tot nu toe is ze niet meer geént, ik was van plan om haar met een jaar nog 1 x de DHP te laten enten, maar het is er niet van gekomen.
Ze heeft m.i. een lichte omgevings allergie, en soms natte rode oren.
Oren zijn nu prima ( zonder reguliere middelen ) onder controle, we houden ze droog, en de jeuk die ze soms heeft veroorzaakt geen open huid.
Wel heeft dit mij tot nu toe tegen gehouden om de laatste enting te geven.
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="*Yvje*"]
[/quote]
Impfen mit verstand van Monica Pfeichl.
[/quote]
Impfen mit verstand van Monica Pfeichl.
Ja, ben niet bepaald goed in duits ! 
-
Decibels
ik ent alleen de jonge dieren...en ze krijgen de 3-jaarlijkse enting. Oudere dieren worden niet meer geënt.
Heb mijn ouders ook geadviseerd hun hond van 10 niet meer te laten enten, heeft altijd alle vaccinaties gehad tot nu toe,
lijkt me dat ze dan wel genoeg afweerstoffen moet hebben, alleen ze zwemt wel, is het dan niet verstandig wel de weil te geven ?
Ik las ook dat heel veel mensen dit ook niet doen omdat er zoveel verschillende soorten weil ziekteverwekkers zouden zijn .. dus vraag me
toch wel af of dit dan wel zin heeft, het is toch wel weer een enting ..
Nog eff vraagje, hoe doen jullie enten bij jullie katten ? Ook niet ? Is dat hetzelfde verhaal als met honden ?
lijkt me dat ze dan wel genoeg afweerstoffen moet hebben, alleen ze zwemt wel, is het dan niet verstandig wel de weil te geven ?
Ik las ook dat heel veel mensen dit ook niet doen omdat er zoveel verschillende soorten weil ziekteverwekkers zouden zijn .. dus vraag me
toch wel af of dit dan wel zin heeft, het is toch wel weer een enting ..
Nog eff vraagje, hoe doen jullie enten bij jullie katten ? Ook niet ? Is dat hetzelfde verhaal als met honden ?
Laatst gewijzigd door *Yvje* op za 24 dec 2011, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martine-Tom
Ik heb mijn katten 5 jaar geent en ben toen gestopt, eigenlijk omdat het er gewoon niet van kwam, ik zat midden in een verhuizing toen de reminder van de da kwam en doordat ik toen niet ging kreeg ik geen reminders meer.
Beide katten zijn de laatste 7 jaar niet meer geent, de ene is overleden inmiddels (ernstige darm en huid problemen) de andere is ernstig ziek en zal daardoor ook nooit meer geent worden.
Een volgende kat zal kittenentingen krijgen en als hij daar goed op reageerd en geen entreactie laat zien de 1 jaar booster en verder zal ook die niet geent worden, net als mijn hond.
Beide katten zijn de laatste 7 jaar niet meer geent, de ene is overleden inmiddels (ernstige darm en huid problemen) de andere is ernstig ziek en zal daardoor ook nooit meer geent worden.
Een volgende kat zal kittenentingen krijgen en als hij daar goed op reageerd en geen entreactie laat zien de 1 jaar booster en verder zal ook die niet geent worden, net als mijn hond.
Laatst gewijzigd door BAC op zo 08 jan 2012, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Senta"]
Gewoon, elk jaar
[/quote]
Hoezo "gewoon" in combinatie met "elk jaar"?
Dat is toch niet nodig?
Suzanne
Gewoon, elk jaar
[/quote]
Dat is toch niet nodig?
Suzanne
[quote="Suzanne"]
Dat is toch niet nodig?
Suzanne
[/quote]
Denk dat de meeste mensen het nog "gewoon"vinden om ieder jaar te enten ... dat is wat DA's je vertellen
en de meeste mensen vertrouwen blindelings een DA.
Dat is toch niet nodig?
Suzanne
[/quote]
Denk dat de meeste mensen het nog "gewoon"vinden om ieder jaar te enten ... dat is wat DA's je vertellen
-
Martine-Tom
[quote="*Yvje*"]
[/quote]
Maar normaal is het niet, de cocktail geld 3 jaar dus waarom elk jaar?
[/quote]
Maar normaal is het niet, de cocktail geld 3 jaar dus waarom elk jaar?
Denk dat dat de reactie was op mijn katten vraag ..
-
Martine-Tom
[quote="*Yvje*"]
[/quote]
Voor katten geld toch ook dat de entingen meerjarig gelden?
(Ik ent al jaren niet meer dus geen flauw idee...)
[/quote]
Voor katten geld toch ook dat de entingen meerjarig gelden?
(Ik ent al jaren niet meer dus geen flauw idee...)