Pup 13 weken veel jeuk - update p.6

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Pup 13 weken veel jeuk

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

als je toch iets te kluiven wilt geven, geef dan iets wat zo min mogelijk bewerkt is. die geperste botten, dat is volgens mij enorm bewerkt, ook al staat er alleen maar 'puur buffelhuid' op.

er zijn ook stukken kophuid te koop bijvoorbeeld, daar van denk ik altijd dat het al minder bewerkt is. of gedroogde (niet gerookt!) oren. Reus krijgt wel eens een gedroogd hertenoor, daar is hij echt wel even zoet mee, terwijl het toch een behoorlijk handige knager is.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ivomec is een paardemiddel, grote rotzooi. Dat zou ik nu dus niet ook nog ff in dat lijfje pompen. Ik zou her terugbrengen.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Geef lekker een goed vleesbot voor het kluiven, veel gezonder en minder riskant.
Die Ivomec is idd gif en ik zou dat zelf nu niet geven. Eerst maar eens laten bekomen van alles wat 'ie de laatste tijd in en opgespoten heeft gekregen, wie weet zakt het na een paar weken weer af. Maar ik bracht het niet terug want stel dat het toch mijt is dan is het wel handig om dit achter de hand te hebben.
Is er trouwens naar schimmel gekeken? En dan met een kweek en niet alleen met een lamp?
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Bericht door Biancatje88 »

Nee er is geen kweek genomen om te testen op schimmel. Beide dierenartsen vonden dit niet nodig, aangezien zijn vacht er eigenlijk heel erg goed uitziet en er ook nergens op zijn huid iets te zien is. Alleen die plekken die hij al kaal gebeten heeft zien er niet zo netjes uit. Maar dat komt puur door het bijten en niet omdat hij haaruitval heeft ofzo.

De 2e dierenarts had wel de huidschilfers ook nog getest door ze met een plakbandje op te nemen. En dan nog een diep afschraapsel genomen.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Naast probiotica zou je ook nog echinacea kunnen geven om de weerstand te verhogen.
Ik weet niet of het zinvol is om nu te zorgen dat de rotzooi weer uit zijn lijf gaat met chlorella  :-\
of dat dat nu veel te vroeg is om dat te doen  :-\
Sterkte, jeuk is zo erg  :(
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

Echinacea is bij mijn weten niet goed bij allergie. Bij allergie reageert het lichaam op stofjes waar het normaal niet op zou reageren en soms zelfs in extreme en heftige mate. Je wilt dit immuunsysteem niet nog meer op hol laten slaan. Dit is geen wetenschap maar beredeneerd, wellicht dat het in de praktijk anders werkt. Antistofjes zijn er wel alleen vallen die antistofjes de verkeerde dingen aan.
Waar je bij allergie ook erg alert op moet zijn is dat je niet meerdere dingen tegelijk gaat veranderen, anders weet je niet wat wel of niet werkt.

Nicole
Cizsel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Cizsel »

Biancatje88 schreef: Want hij is hier gekomen toen hij 9 weken was. Toen heeft hij ook zijn 9 weken enting gehad. Een week er na ontworming en vlooien spul, die week daarna begon de jeuk en weer een week daar na zijn 12 weken enting.
Niet dat ik er erg veel verstand van heb, maar in de tijdvakken dat je dit omschrijft, denk ik heel sterk aan de Advantix.
Wil je blijven ontvlooien, probeer dit volgende keer dan eerst eens met een ander merk (bijv. Prac-tic werkt ook tegen teken). Het kan namelijk heel goed dat hij daar allergisch op reageert.
Doe dit wel pas als de huidige klachten weg zijn.

Met Storm is het bij ons precies hetzelfde gegaan als bij jou en die heeft nooit ergens last van gehad. Uiteraard is ieder hondje anders. Ik voerde wel een ander merk KVV en gaf er geen zalm-olie bij.

Misschien dat je daar wat aan hebt?
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Cizsel schreef: Niet dat ik er erg veel verstand van heb, maar in de tijdvakken dat je dit omschrijft, denk ik heel sterk aan de Advantix.
Wil je blijven ontvlooien, probeer dit volgende keer dan eerst eens met een ander merk (bijv. Prac-tic werkt ook tegen teken). Het kan namelijk heel goed dat hij daar allergisch op reageert.
Doe dit wel pas als de huidige klachten weg zijn.

Met Storm is het bij ons precies hetzelfde gegaan als bij jou en die heeft nooit ergens last van gehad. Uiteraard is ieder hondje anders. Ik voerde wel een ander merk KVV en gaf er geen zalm-olie bij.

Misschien dat je daar wat aan hebt?
Bedankt! Ik ga hem zeker voorlopig niet ontvlooien, maar toen ik heb ontvlooide had ik er ook een vlo vanaf geplukt vandaar dat ik hem behandeld heb, anders had ik dat ook niet gedaan. Nu is hij vlo vrij en ga ik hem voorlopig echt niet meer behandelen. Maar ik ga Prac-tic eens bekijken voor de volgende keer.

Bedankt voor de tip!

En nog even een update. Ik ben net de kvv gaan halen dus vanaf morgen gaat hij over op all animal, en dan zullen we eens zien wat het gaat geven. Ik hou jullie iniedergeval op de hoogte. En allemaal bedankt voor de antwoorden ik heb er heel erg veel aan gehad!! :-*
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Eventjes een kleine update.

Knox zit nu 3 dagen op all animal en krijgt alleen dat met de gedroogde pensbrokjes als beloningssnoepjes.
Ik weet dat ik er nu nog weinig over kan zeggen maar ik heb het idee dat er wat verbetering in zit. Hij krabt en bijt nog wel maar het is al minder. Dus dat is toch positief denk ik. Verder kunnen we alleen nog maar afwachten nu.

Ik heb wel opgemerkt dat hij een klein wondje heeft aan de aanzet van zijn staart door het bijten. Het is niet ontstoken en ziet er een beetje uit als een heel klein schaafwondje.
Nu had ik op internet gelezen dat het soms kan helpen om je hond te wassen met isobetadine shampoo. Kan dit kwaad bij een pup? Al heb ik zelf het idee dat de jeuk van binnen uitkomt en dus wassen niet gaat helpen, maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Vandaar dat ik hem misschien toch voor de zekerheid kan wassen? Want als het niet van zijn eten komt maar toch door de advantix bijvoorbeeld kan het misschien helpen of zie ik dat verkeerd?
MJoze
3-sterren
3-sterren

Bericht door MJoze »

Als honden veel jeuk hebben kunnen ze de huid kapotkrabben of bijten. De kapotte huid kan dan gaan ontsteken wat nog meer jeuk geeft. Wassen met betadine helpt dan niet tegen de `originele` jeuk, maar helpt wel tegen de infectie van de huid.

Groetjes, MJ
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik was Reus als hij veel jeuk heeft en zich kabot gebeten/gekrabt heeft met de shampoo van Vet Gold. dat vind ik echt super fijn spul, het werkt super goed tegen de kriebels van reus (die grootdeels van binnenuit komen), geneest de wondjes sneller en is gewoon een prettige shampooo. ik heb ook wel andere shampoo's gehad die tegen jeuk zouden helpen, maar ik had altijd het idee dat je je hond daar steeds vaker van moest gaan wassen, dat het de natuurlijk balans van het haar en huid verstoorde ofzo. bij de Vet Gold  heb ik dat idee niet, dat maakt Reus gewoon lekker schoon, maar niet meer dan dat, zegmaar.

er is ook een zalfje van, werkt super tegen oppervlakkig wondjes zoals schaafplekjes of schrale huid van krabben en bijten.

beide vindt je hier: http://www.medpets.nl/vetgold/1624/

(niet heel goedkoop, maar je doet er lang mee. ik heb de shampoo fles voor Reus nu bijna een jaar in huis en is denk ik nog ongeveer 1/3 vol. Reus weegt 6 kilo, gemiddeld denk ik 2 keer shampoo per maand)

betadine shampoo heb ik geloof ik nooit gebruikt. het wordt aangeraden bij honden met echte ontstekingen, schurft of schimmels, toch? lijkt mij dat je in eerste instantie voor Knox wel een iets milder product kan gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Waar betadine precies voor gebruikt wordt weet ik niet. Dacht gewoon dat het ontsmettend was, daarom ook mijn vraag of het kwaad kon. Want ik wil het absoluut niet verergeren als het bijv vrij agressief is, maar dat weet ik dus niet.

Bedankt voor de link iniedergeval!
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

nienk schreef: ik was Reus als hij veel jeuk heeft en zich kabot gebeten/gekrabt heeft met de shampoo van Vet Gold. dat vind ik echt super fijn spul, het werkt super goed tegen de kriebels van reus (die grootdeels van binnenuit komen), geneest de wondjes sneller en is gewoon een prettige shampooo. ik heb ook wel andere shampoo's gehad die tegen jeuk zouden helpen, maar ik had altijd het idee dat je je hond daar steeds vaker van moest gaan wassen, dat het de natuurlijk balans van het haar en huid verstoorde ofzo. bij de Vet Gold  heb ik dat idee niet, dat maakt Reus gewoon lekker schoon, maar niet meer dan dat, zegmaar.

er is ook een zalfje van, werkt super tegen oppervlakkig wondjes zoals schaafplekjes of schrale huid van krabben en bijten.

beide vindt je hier: http://www.medpets.nl/vetgold/1624/

(niet heel goedkoop, maar je doet er lang mee. ik heb de shampoo fles voor Reus nu bijna een jaar in huis en is denk ik nog ongeveer 1/3 vol. Reus weegt 6 kilo, gemiddeld denk ik 2 keer shampoo per maand)

betadine shampoo heb ik geloof ik nooit gebruikt. het wordt aangeraden bij honden met echte ontstekingen, schurft of schimmels, toch? lijkt mij dat je in eerste instantie voor Knox wel een iets milder product kan gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
Wassen met bovengenoemde shampoo kan geen kwaad, denk dat het wel fijn is om de pipet rommel uit zn vetlaag / huid te halen. Lauw water werkt dan ook verfrissend bij jeuk.
Heb je een lege allesreinigerfles (goed uitspoelen!) met zo een spuit tuutje dan kan je de dles eerst vullen met lauw/warm water, daarna een klein scheutje shampoo en schudden. De hond nat maken met lauw water en dan de fles op hem leeg spuiten. Het hoeft niet mega te schuimen (meer schuim doet geloven dat het extra schoon wordt maar dat is niet zo). Niet eerst shampoo in de fles en dan pas water want dan schuimt al je shampoo weg zonder voldoende water in de fles (zonde van je dure shampoo)... En de hond goed naspoelen met water nadien.

Als je jeuk nu al minder wordt dan is er in ieder geval verbetering en ook dit heeft helaas tijd nodig als je niet met anti jeuk injecties aan de slag wilt gaan (symptoom bestrijding, neemt de oorzaak niet weg).

1 vlo betekend echt geen plaag dus gewoon weghalen in de toekomst en iedere dag de honden controleren.
Zeker als er geen vlo poepjes te bekennen zijn is er niks aan de hand. En hoe lager de weerstand hoe vatbaarder de hond over het algemeen voor parasieten helaas (ook wormen ect).

Succes!
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Ik zal de shampoo bestellen. Maar omdat ik in Belgie woon zal het pas volgende week zijn eerdat ik het binnen heb. Kan het dan kwaad als ik hem nu al eens met betadine was?
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Denk dat Betadine teveel uitdroogt als je het zo gebruikt; je kan het wel nog heel erg verdunnen zoals ik beschreef bij die shampoo. Dus heel klein scheutje op grote fles lauw/warm water en heel goed naspoelen.
(Niet laten intrekken, dus erop verdelen en daarna weer gelijk spoelen.)
Zorg dat de kleine frummel niet op de tocht komt en het huis lekker warm is.
En de eerste uren erna niet gaan wandelen (liever ervoor zodat ie voorlopig niet hoeft).

Plaats reactie