allergie voor kip, dus ook voor ei??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: allergie voor kip, dus ook voor ei??

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dit is wel eerder iets voor tegen het einde van het eliminatiedieet, zoniet het einde.
Het is beter de hond eerst een tijdje rustig te hebben ivm voer, en dan eens voorzichtig te proberen.  Zoals alles bij een eliminatiedieet, bedenk ik me juist...  ::)
8)
BaiChèDol
3-sterren
3-sterren

Bericht door BaiChèDol »

Ik ga het met Bailey ook uitproberen. Ik zal eerst even wachten tot zijn oren helemaal tot rust zijn, en dan geef ik ei, bijv samen met pens zoals ik dat vroeger vaak deed. Dan zie ik meteen wat er gebeurt. Hij wordt er niet echt ziek van, alleen spelen zijn oren dan op.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Hier hele vieze ogen, stinken uit bek en pruttelbuik van kip. Afhankelijk van hoe lang blootgesteld ook jeuk.
Alles werd wel minder na stoppen met kip maar ging niet echt weg. Na barf overstap nog beter maar ook nog niet alle symptomen weg.  Nu een poos voornamelijk paard gevoerd omdat ik moeilijk aan rund kon komen.
Vermoed nu dus ook rund allergie / intolerantie  :-\
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

martine-tom schreef: De volgende lading zal ik het ei eruit laten en eens zien of ik iets opmerk.
Een bio-kip is dat een grasjes en wormpjes kip of krijgen die nog steeds graan?
Tom reageerd wel heftiger op graan dan op kip, dat wel, maar parelhoen heeft hij helemaal geen last van en volgens mij krijgt die in de basis toch hetzelfe als een kip?
Ja een ecokip krijgt ook (eco)graan.

Ik zou niet weten of een hond die allergisch is voor kip ook automatisch allergisch is voor ei. Ik heb een beetje gegoogled en ontdekt dat er mensen zijn met een kippeneieiwitallergie. Dus wel voor kippenei-eiwit maar niet voor kip-eiwit. Ik neem daardoor aan dat het omgekeerde, dus wel allergisch voor kip-eiwit maar niet voor kippenei-eiwit, ook mogelijk is.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

jeetje, om het nog ingewikkelder te maken zou er dan dus ook onderscheid kunnen zijn tussen het wit en het geel in een ei?

reus heeft gister een kwarteleitje gekregen. leek me een mooi probeersel, is wat kleiner, geen kip en blijkbaar erg smakelijk! hij heeft het opgegeten met schil. voor alsnog geen jeuk en normale ontlasting. een kippenei liet hij de schaal van liggen, misschien dat hij er daardoor ook dun van gaat poepen.

is er een stofje wat in alle soorten eieren zit? zoals lactose in alle soorten melk zit, bedoel ik.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

nienk schreef: jeetje, om het nog ingewikkelder te maken zou er dan dus ook onderscheid kunnen zijn tussen het wit en het geel in een ei?

reus heeft gister een kwarteleitje gekregen. leek me een mooi probeersel, is wat kleiner, geen kip en blijkbaar erg smakelijk! hij heeft het opgegeten met schil. voor alsnog geen jeuk en normale ontlasting. een kippenei liet hij de schaal van liggen, misschien dat hij er daardoor ook dun van gaat poepen.

is er een stofje wat in alle soorten eieren zit? zoals lactose in alle soorten melk zit, bedoel ik.
Wat interessant allemaal! Kwarteleieren, waar haal jij die, Nienk?
Is misschien het proberen waard. In 2013 ofzo  ::)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Hope schreef: Wat interessant allemaal! Kwarteleieren, waar haal jij die, Nienk?
Is misschien het proberen waard. In 2013 ofzo  ::)
ehm... er was er eentje over van het gourmetten... (zijn zo leuk klein voor in je pannetje). ik denk dat ze bij een grote albertheyn wel te koop zijn. en anders bij een kaasboer die ook eieren verkoopt ofzo? geen idee eigenlijk, mn vader had ze.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Een ei is inderdaad zoals melk bij zoogdieren: heel gelijkaardig van samenstelling, maar toch weer dat tikkeltje anders voor elk dier.
Als de hond allergie heeft voor eiwit in kip, en ook voor het eiwit in ei, zal hij waarschijnlijk niet reageren op de dooier (want als ik het goed heb zit daar geen eiwit in?).
Maar ik denk dat het hem vooral over het gehele ei gaat?

Plaats reactie