mauw schreef:
Bedankt allemaal voor de inderdaad kritische reacties
Er is blijkbaar nog veel werk aan de winkel en heb het een beetje onderschat, maar ik zal en moet poes van de brokken afkrijgen.
Poes weegt 3200gr dus ze zou minder dan 100 gram per dag moeten krijgen wat ik wel heel weinig vind ze vreet nu bijna het dubbele

daarvan gaat:
50% naar vlees/bot
35% vlees
15%orgaan
Het kan zijn dat jouw kat meer nodig heeft. De % op BP zijn richtlijnen. Kan zijn dat jouw kat al harde of juist te zachte poep krijgt bij 40% vleesbot, andere katten hebben bij 60% nog nergens last van. Gewoon poep&vetlaagje in de gaten houden. Flip is een kleine 6kg en eet 250-300gr per dag, dat is bijna 5% van zijn lichaamsgewicht en toch komt er geen gram vet aan, andere katten worden al dik bij 2%.
mauw schreef:
Vlees/bot
Ik ga zeker een zoektocht opzetten voor de kwartel maar voorlopig kippen- en eendennek alluwel sommigen eendennek niet als beginnersbot zien?
en hopelijk kan ik ook nog aan kuikentjes geraken.
kuikens kan je in sommige dierenwinkels krijgen, sowieso bij elke barfleverancier. Als je een hamer hebt kan je de eendennekken plat slaan en dan doormidden knippen, dat maakt het voor de kat gemakkelijker.
De kat moet echt nog leven hoe hij het beste kan knagen. Hier zijn kippennekken echt peanuts geworden, 2x hap 1x slik en het is weg

Ooit duurde dat ook een paar minuten.
EDIT: De Colruyt heeft kwartels, duiven(Flip lust enkel deze duif ??? ) en parelhoen(hiervan zijn de looppoten wel te hard) in de diepvries. De kwartels zijn daar amper duurder dan kwartels zonder kop & veren van vb dogshape. Nu, in het wild seizoen/kerst hebben ze ook haas en hert/ree in de diepvries. Ook duurder, maar misschien handig om te testen of de kat het lust, voordat je kilo's gaat bestellen.
mauw schreef:
Vlees
De kalf heb ik al besteld dus dat zal als snack moeten doorgaan, ik zal herten en paardenvlees bestellen ter vervanging.
Orgaan
rundernier, kippenhart en kippenlever
En dan dus maar 1x per week (een hele) vis
De zogenaamde zalm die ik bij de visafdeling van de gb kreeg was precies geen zalm maar makreel geloof ik.
Zijn er vissoorten die de kat absoluut niet mag hebben?
Kalf kan je wel opvoeren als maaltijden hoor, maar dan 1 of 2x per week ipv bijna elke dag.
Nier zal ik liever van een lam of konijn nemen, deze zijn minder vervuild, gezien deze dieren minder lang leven. Een biologisch rund is ook goed. WB hart & lever is er ook veel afwisseling, die kan je krijgen van eend, lam, konijn (hart is dan vaak met long erbij), paard etc
Flip lust geen vis, maar volgens mij moet je op passen met vissen waar zware metalen in zitten en witvis heeft weinig toegevoegde waarde. Makreel is volgens mij geen probleem.