Hondje klappertand/smakt, wat kan het zijn?
Moderator: Lizzy
Hondje klappertand/smakt, wat kan het zijn?
Hallo,
Ons ex=zwerfhondje van ongeveer 12 jaar klappertand de laatste tijd vaak. Het is een soort combinatie van klappertand en smakken.
Ze is ondanks haar leeftijd best fit en heeft geen gezondheidklachten.
Ze doet dit als ze bijvoorbeeld bij je op de bank ligt. Omdat ze een zwerver is geweest weten we niet precies hoe oud ze is.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ons ex=zwerfhondje van ongeveer 12 jaar klappertand de laatste tijd vaak. Het is een soort combinatie van klappertand en smakken.
Ze doet dit als ze bijvoorbeeld bij je op de bank ligt. Omdat ze een zwerver is geweest weten we niet precies hoe oud ze is.
Re: Hondje klappertand/smakt, wat kan het zijn?
Toen Djeena ouder werd deed zij dat ook. Vooral als zij dacht dat ik ergens wegging zonder haar (zij had verlatingsangst), dus dacht ik altijd dat het nervositeit was.
Pike klappertandt als ik in de keuken zijn barfbak aan het klaarmaken ben. Als het wat te lang duurt voor zijn idee dan begint hij ermee. In zijn geval zijn het puur zenuwen.
Semra doet het vaak als ze ontspannen ligt. Vaak ligt ze bovenop een kussen op de bank.
Ik denk niet dat ze erg veel zenuwen heeft dan. Misschien is het ook wel niks, maar het is wel raar.
Misschien iets met de tanden/kaak?
Ik denk niet dat ze erg veel zenuwen heeft dan. Misschien is het ook wel niks, maar het is wel raar.
Misschien iets met de tanden/kaak?
zuuroprisping?
Als Joep misselijk is gaat hij smakken.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hier ook eentje die klapperd, als ie iets spannend vindt maar die is net 3
-
Limbabnees
- 3-sterren

Zie je veel bij Reu's die een loop teefje ruiken of ergens anders door worden opgewonden.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
er zit verschil in klapperen, als ze een loops teefje ruiken dan klapperen ze maar hoor je geen tanden op elkaar klapperen, ze kwijlen dan ook en hun tong trilt...
als die van mij iets spannend vindt dat klappert ie enkel met zijn tanden wat je ook hoort, lijkt een beetje op klappertanden van de kou..
als die van mij iets spannend vindt dat klappert ie enkel met zijn tanden wat je ook hoort, lijkt een beetje op klappertanden van de kou..
Gijs die knarsetand juist weer bij lekkere luchtjes. Joep bibbert meer met zijn lippen, en kwijlen inderdaad (hoewel geen kwijl net als bij eten, maar meer druppels)
Tara klappert als ze te hoog zit of erge trek in eten heeft.
-
calimero_a
- 4-sterren

Kiara (cane corso van 5 van mijn schoonouders) doet het als ze netjes voor je zit en ze weet dat ze een snoepje krijgt 
Op het eind van dit filmpje hoor je Pike klapperen terwijl hij op zijn eten wacht. Daarvoor zie je hem alleen trillen. Wel het volume vol open zetten!
Kan ook 'n vorm van epileptic seizures zijn...Partial of focal seizures..Franki99 schreef: Hallo,
kan met lip smakken of in de lucht happen net alsof ze vliegen aan 't vangen zijn.
of wanneer de ogen vlug heen en weer gaan of ze staan doodstil naar 't niks te staren..