Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Bericht door De Geijsjes »

Dat is schrikken! Hoop dat de volgende meting weer redelijk normaal is!
Netty
5-sterren
5-sterren

Bericht door Netty »

ze weet jullie wel bezig te houden zeg......
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

duimen blijven draaien.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Vanmiddag net voor etenstijd geprikt en 3,2!!!!!  :o
Gisteren 15 iu gespoten en vanmorgen 12 iu na overleg met Tannetje.
Niets gemerkt aan haar, ze dronk wel maar niet heel veel en omdat ze net voor etenstijd ineens heel hongerig werd ging ik toch twijfelen...omdat ze dit gedrag ook vertoonde toen ze te hoog zat is het zo belangrijk om iedere dag te testen en ik hou haar buiten dit heel de dag/avond goed in de gaten.
Wel minder dat ik tot 2 keer toe niet genoeg bloed uit haar lip kreeg en steeds nieuwe naald/teststrip moest pakken....de 3e poging ging beter en de mooie grote donkerrode druppel (is heel belangrijk dat deze donkerrood is voor het beste testresultaat volgens Tannetje) gaf binnen 5 seconden de waarde aan....Tara liet het gelukkig gelaten toe met haar baasjes rond haar nek.... ze is zo lief die meid!
Pfff weer een halve verzakking achter de rug en heel stilletjes gaan we toch de Rehmannia formule er van verdenken dat deze al flink zijn werk doet.
Het zou fantastisch zijn als we steeds meer af kunnen bouwen zodat ze straks volledig zonder insuline kan.
Deze week zouden we op controle komen bij onze Da maar wat moeten ze controleren vraag ik mij af eens in de zoveel dagen  :-\ Dan krijgt ze weer een spuit in haar poot wat veel rotter is dan mijn speldeprikjes en zeker de Rehmannia zouden ze acuut een flauwte van krijgen  ::) ik had die flauwte ook verleden week woensdag toen onze Da Jacub over speciale bagger-brokkies en macaroni etc begon  ::) heb het meteen vriendelijk afgekapt en verteld dat dit verboden bagger is voor mijn beesten en ik het op rauw hou.
Hij begreep het meteen  :biggrin2:
Volgende week gaan we weer op controle.... hopelijk laten we hem versteld staan, volgens hem zou ze niet meer zonder insuline kunnen.

Morgen gaan we 10 iu spuiten hoor ik net  :D
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 04 jan 2012, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

:yeah: Hup Tara! :yeah:
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Jeetje, wat een toestand met Tara. Ik hoop zo voor haar en jullie dat het nu de goede kant op blijft gaan.
Ik duim heel hard dat het goed blijft gaan  :-*
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Gaat gelukkig de goede kant op  :)
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

wat een kanjer, dat wijffiie
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Wat fijn dat ze zich zo goed laat prikken zeg! Het lijkt me zo moeilijk bij 'n dier. Die kan niet praten. En ja, ik weet als geen ander hoe beroert je kunt zijn van hele hoge en hele lage waardes... En vaak is het ook nog eens een domino-effect. Als je hoog zit, kom je daar soms lastig uit. Eenmaal zakkende, ga je je lekkerder voelen, krijg je meer energie, ga je meer bewegen en dender je weer omlaag... :-X In elk geval is 't super dat je minder insuline kunt spuiten en dat het beter met haar lijkt te gaan. Ik blijf duimen dat jullie zonder insuline met haar kunnen en dat ze nog een hele tijd bij jullie kan blijven! Sterkte!  :-*
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Hup Tara, we gaan ervoor!!!! Heel veel sterkte Tieneke :-* :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik blijf voor jullie duimen, zet hem op  :)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Net gemeten en 5,9!!!! Yess!! We gaan de goede kant op  :D
Vanmorgen dus 10 iu gespoten en net voor haar etenstijd was ze zeer hongerig dus met bonkend hart heb ik haar getest, dit is echt een teken dat haar alvleesklier weer aan het werk is.... we zijn zo blij!
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 04 jan 2012, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Super. :beerchug:

Plaats reactie