Pup 13 weken veel jeuk - update p.6

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Pup 13 weken veel jeuk - toch nog een vlo

Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Bericht door Biancatje88 »

Ik heb Knox net in bad gezet en er is maar 1 vlo afgekomen. Waarschijnlijk die ene die ik gezien heb. Dus het kan heel goed zijn dat hij het net van buiten naar binnen heeft genomen. Heb meteen de rest van de beesten ook uitgekamd en bij hun ook niets kunnen vinden. Dus ik hoop maar dat dat het geweest is.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

*adem in*adem uit*adem in*adem uit*

Ging het badderen zelf goed met de kleine (b)engel?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Kijk, die strijd heb je weer gestreden. Nu idd maar hopen dat die vlo de oorzaak is van het krabben.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

tt-tjes schreef: Kijk, die strijd heb je weer gestreden. Nu idd maar hopen dat die vlo de oorzaak is van het krabben.
Wat soms nog wel een paar weken kan na ebben helaas, al zal het steeds minder worden gaande weg.
Wel gewoon iedere dag ff checken en om de paar dagen ff borstelen/kammen zodat dit routine wordt (gelijk goede oefening met tijdsduur langzaam opbouwen ivm stil liggen / borstelen ect).
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Dat stil liggen en kammen lukt wel.
Maar in bad vond ie verschrikkelijk!! Het was echt zielig. Heb het nochtans langzaam aan gedaan en geprobeerd het leuk te houden, maar zelfs een snoepje ging er niet in.
Maar na het bad moestie wel ff door het huis crossen als een gek :biggrin2:
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hè die rot vlooien ook!!

maarja... 1 vlo oppakken ergens buiten is snel gebeurd, als het goed is houden de vlooiendruppels wel de uitbreiding tegen, toch?

haha ja douchen vindt Reus ook verschrikkelijk, maar afdrogen, dat is een lol! hij moet altijd echt heel idioot doen met een paar handdoeken, gaat met dingen  gooien, etc. enige manier om hem rustig te krijgen is om, als hij een minuut of 10 geraust heeft, een handdoek over hem heen te  leggen als hij ergens ligt uit te hijgen. dan denkt ie 'oh, een dekentje. nou, dan kan ik wel even een tukje doen', en dan valt ie zo in slaap. idioot beest...
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ook dat gaat wel wennen, zolang je idd rustig blijft en jij beslist wanneer het klaar is komt het goed.
Mijn poedels houden er ook niet van maar laten het (na gewenning periode) nu wel "gelaten" toe
en zijn daarna ook dolblij / mogen op het grote bed samen dollen  :biggrin2:
Siara
1-ster
1-ster

Bericht door Siara »

Hallo Bianca,

Zit net op het forum en wil me verdiepen inhet Barfen.kwam zo jou bericht tegen.
Wij hebben sinds 3 weken een bobtail pup van bijna 14 weken.
Ze zit ook te krabben en te bijten heb haar een wormpil van de dierenarts gegeven een dikke week terug. Ik heb 1 vlo ontdekt en wil vlooiendruppels op huisdierendokter. Nl. bestellen. Ga hier maar eens opkijken,het zijn Chinese kruiden en het tast het imumsysteem niet aan ( zit geen gif in ) het bevalt mij erg goed en gaf het aan onze vorige bobtail en de poes met goede resultaten.
Onze vorige bobtail Siara had op een gegeven moment hotspots ben toen naar mijn eigen therapie toegegaan dat is de N.A.E.T. Daar wordt getest met ampullen waar jij of je hond allergisch voor is ( o.a. Brokken kluifjes wasmiddel het kleedje enz) Siara reageerde op vlees en bloed de bestanddelen die in haar voer zaten. Ze is hier voor behandeld en heb er een imumsysteemcomplex en nog iets wat de huisdierendokter mij aanrade via een telefonisch kontakt.
Binnen 2weken was de jeuk weg en huid geheeld en het geheel heeft mij ong. 100 euro gekost ga daar maar eens voor naar de dierenarts. Onze Siara was toen 10 jaar en heeft nooit weer last gehad
We hebben met veel pijn in ons hart 2dec. Haar moeten laten inslapen omdat het lichaam op was.
Ze was in Jan. Anders 13 jaar geworden.
Nu hebben we net onze nieuwe bobtail pup Kayla en hopen dat ze net zo oud mag worden als Siara en wil het nu op de natuurlijke manier doen vooral met de voeding, als iemand mij zou willen hèlpen met het samenstellen van een barfmenu hoor ik het graag.
Succes met je hond.

Gr. Jelly
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Wat erg dat je je hondje nog maar pas hebt moeten afgeven. Heel veel sterkte!

Wat bedoel je precies met een allergie voor vlees en bloed? Want als Knox dat zou hebben ben ik nu wel heel erg verkeerd bezig door hem kvv te voeren. En hoe heb je dat precies laten onderzoeken, ik snap het eventjes niet zo goed. En als je een adresje voor mij hebt, heel graag!
Siara
1-ster
1-ster

Bericht door Siara »

Hallo Bianca,

De therapie waar mijn dochter en ik naar toe ga heet N. À. E. T. Daar worden allergieën geëlimineerd ik heb een therapeute die ook mijn hond wilde behandelen . Ik was eerst naar de dierenarts geweest voor bloedonderzoek en haar calcium was te hoog ze was toen 10 of 11 daar is ze voor behandeld ende week daarop werd ze getest of het goed was, toen dit goed was heeft de therapeute nog een test gedaan iets in het imumsysteem en daar kwam dit uit ik begreep het ook niet helemaal wat het precies inhield maar het hielp heel goed. Achteraf denken we dat ze tumoren had omdat dat hoort bij een hoog calcium gehalte. Toen we haar lieten inslapen bevestigde de dierenarts dat er een woekering bij haar heup zat.
Ik weet geen therapeuten in België maar ga eens googelen en met gegevens die je hebt van de dierenarts en voeding kluiven enz. Kun je haar misschien bij een naet. Therapeut laten behandelen
Ik zal ook wel rondkijken.
Maak je maar niet ongerust, mijn hond was al op leeftijd en het wil niet zeggen dat jou hond het ook heeft. Er zijn therapieën waar je allergieën ook van dieren kunt testen.

Gr. Jelly
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Ik heb voor vandaag een afspraak staan bij een dermatoloog, laten we maar hopen: derde keer goeie keer.
Om half 5 moeten we daar zijn. Ben erg benieuwd wat hij gaat doen of wat hij denkt.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Is het standaard regulier of doet hij ook breder kijken dan alleen regulier?
Hoop dat je je niet laat verleiden met allerlei injecties, poeders en zalfjes.
Die jeuk krijgt nu niet eens tijd om minder te worden; 1 vlooienbeet kan wel een maand jeuk geven tenslotte.
Het is nog zo jong hondje die nog nauwelijks weerstand heeft tegen rigoureuze paardenmiddelen.
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Ik wil gewoon eens horen wat hij te zeggen heeft en wat hij denkt. Ben niet vanplan om nu te starten met zware medicijnen of injecties.

Ik smeer nu ook vetramil honingwondzalf op zijn schaafplekken en dat leek heel goed te helpen. Maar gister moest ik werken en heeft hij weer een hele nieuwe plek kaal gevreten, echt het ziet er niet uit. Erg rood, kortsterig, dik en zelfs een beetje pusachtig.
Knox is nu 6 weken bij ons, waarvan hij al 4 weken jeuk heeft, die nog steeds alleen maar lijkt te verergeren. Want als je hem ziet, je schrikt je rot, zo erg vreet hij zijn eigen kaal en maakt ie wondjes. Er moet gewoon iets gaan gebeuren nu, want dit kan zo echt niet meer.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

En? Wat zei de dermatoloog?
Biancatje88
3-sterren
3-sterren

Re: Pup 13 weken veel jeuk - mijten

Knox heeft toch last van mijten  :(

Ook deze dierenarts heeft weer heel zijn huid onderzocht en kwam tot de conclusie dat hij toch mijten had. Geen demodex, maar een ander soort (met een moeilijke naam die ik niet heb kunnen onthouden). Hij staat nu oner behandeling van strongholdpipetjes, hij heeft er dinsdag 1 gehad en over 2 weken moet hij er nog 1. Ook Kenzi moet ik behandelen. Ik heb ook een nieuwe lampenkap meegenomen en die moet hij nu altijd om als ik hem niet in de gaten kan houden omdat hij zichzelf helemaal kapot bijt anders.

En hij heeft zijn wondjes ook onderzocht en die waren al heel erg geinfecteerd dus daarvoor heeft hij antibiotica gekregen.

Ik weet het, niet de meest natuurlijke manier om alles op te lossen, en ook weer erg heftig voor zo'n kleine pup van bijna 16 weken. Maar er moest gewoon wat gebeuren nu. Er was nog niets geen verbetering en afgelopen maandag heeft hij zichzelf weer erg toegetakeld toen ik werken was. Weer een hele nieuwe bijtplek er bij die 3x zo groot was als zijn andere plekken.

Het lijkt nu ietsje beter te gaan met zijn jeuk. Hij bijt nog maar af en toe, en dan stop ik hem meteen. En het voordeel is nu ook dat wanneer ik hem niet in de gaten kan houden hij die kap om krijgt en dus ook niet kan bijten. Nu kunnen die wondjes eindelijk genezen.

Ik heb de dermatoloog verteld dat ik wat huiverig ben voor al die medicijnen en troep voor zo'n jonge hond, en hij begreep dat wel maar zei gewoon dat we nu op een punt waren gekomen dat er gewoon iets moest gebeuren. Want eerlijk gezegt schrok hij best wel van Knox zijn toestand.

Hopelijk zijn we strax van alles af en kan hij gewoon een lekker onbezorgd pupje zijn.

Re: Pup 13 weken veel jeuk - mijten

Plaats reactie