Heel runderhart met stuk bot erin???
Moderator: Lizzy
Re: Heel runderhart met stuk bot erin???
Ja oké, daarom zei ik eerder ook al dat ik dacht aan verkalking
Ik vraag me alleen serieus af hoe normaal het is dat kraakbeen in een hart zó verkalkt 
-
Testardo Boxers
- 1-ster

- Contacteer:
Dit zijn om precies te zijn 3 stukjes bot. Dit is een verbening van kraakbeen wat volkomen normaal is en in elk runderhart zit.
Oorspronkelijk kraakbeen (en bij sommige diersoorten blijft het kraakbeen en verbeend het totaal niet) wat in een cirkelvorm gesitueerd is rond de aanhechting van de aorta aan het hart.
Functie: ze zorgen ervoor dat de aortaklep bij het samentrekken van het hart niet te veel uit elkaar getrokken zou worden door de druk die vrijkomt bij het samentrekken van het hart.
Maar nogmaals: volkomen normaal, niets om je zorgen over te maken en voor mensen die wel al hele runderharten hebben gesneden en geen botjes tegen zijn gekomen: dan heb je dus een hart van een relatief jong dier gehad.
Oorspronkelijk kraakbeen (en bij sommige diersoorten blijft het kraakbeen en verbeend het totaal niet) wat in een cirkelvorm gesitueerd is rond de aanhechting van de aorta aan het hart.
Functie: ze zorgen ervoor dat de aortaklep bij het samentrekken van het hart niet te veel uit elkaar getrokken zou worden door de druk die vrijkomt bij het samentrekken van het hart.
Maar nogmaals: volkomen normaal, niets om je zorgen over te maken en voor mensen die wel al hele runderharten hebben gesneden en geen botjes tegen zijn gekomen: dan heb je dus een hart van een relatief jong dier gehad.
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
Goed om te weten, dank!
Bedankt voor je duidelijke, uitgebreide uitleg!Testardo Boxers schreef: Dit zijn om precies te zijn 3 stukjes bot. Dit is een verbening van kraakbeen wat volkomen normaal is en in elk runderhart zit.