Als je dit zou doen zou je de eerste loopsheid kunnen afwachten en kijken wat Storm doet en wat de invloed van die loopsheid op beide honden is. Dan zou de teef tussen 9 mnd en 1,5 jaar oud zijn gemiddeld? dan is Storm dus tegen die tijd ruim 3 jaar, en weet je wat zijn stabiele gedrag is en hoe hij reageert. Mocht zijn reactie niet leuk zijn kun je evt bij de 2e loopsheid proberen een implantaat te zetten bij Storm en als de 2e loopsheid over is de teef laten helpen als je dat zou willen. Maar nogmaals, dit is mijn lekenverstand.Cizsel schreef: Is niet erg, dit is precies het soort advies dat ik eigenlijk nodig heb.
Dat is best wel een goede optie, mocht het uiteindelijk nodig zijn.
Maar even alle adviezen op een rijtje gezet;
- de meesten zouden voor de teef kiezen
- bij voorkeur eerst kijken of het mogelijk is in een gemengde roedel
- bij voorkeur wachten tot de teef rond de 2-3 jaar is mocht het wel nodig zijn.
Ik denk dat dat is wat ik ga aanhouden.
Je zou dan in elk geval geprobeerd hebben een gemengde roedel getest hebben als beide honden intact zijn, en als Storm niks kan. Dan kun je het gedrag van Storm bekijken als hij het implantaat heeft en als dat geen leuk gedrag is kun je de keuze maken om de teef te laten helpen. Maar als het in het begin al geen problemen heeft gegeven hoef je natuurlijk ook geen implantaat te gebruiken, dan gaat het alleen om de keuze of je de teef laat helpen en daar kan je dan weer de voor- en nadelen van afwegen.