Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Bericht door Borke »

Als je nu waardes vergeet, hoe is het dan met haar, hoe gedraagt ze zich?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Borke schreef: Als je nu waardes vergeet, hoe is het dan met haar, hoe gedraagt ze zich?
Bij suikerziekte is juist het grootste gevaar dat je vaak niets tot nauwelijks iets merkt of ziet aan de patient... met zeer vaak het gevolg dat er een hypo optreedt oftewel een epileptische aanval die de dood tot gevolg kan hebben als er niet bijtijds medische hulp wordt verleend.
Daarom meet ik echt iedere dag op hetzelfde tijdstip en bij twijfel meerdere keren zoals gisteren, met onze vorige Leonberger hebben wij dus een zeer ernstige hypo meegemaakt door een grove fout van onze voormalige Da waar we om de zoveel dagen op controle kwamen....hij was al steeds zwak/bibberig...stortte zelfs door zijn poten etc maar we moesten vooral de 18 iu per dag blijven spuiten  :-X ....het verhaal staat in 1 van mijn eerste berichten te lezen en is gelukkig dankzij een andere Da nog goed afgelopen...ze konden Kobus nog net uit zijn epileptische aanval halen, de waardes waren bij hem al niet meer te meten en we hadden alle geluk van de wereld dat hij het heeft gered.
Door dit weet ik wat insuline kan betekenen in te hoge dosis....het is mooi dat het er is en dan zeker voor onze beesten daar dit de dierlijke variant is van varken of rund ....mensen moeten het tegenwoordig met de synthetische insuline doen ipv van de dierlijke variant en dit geeft zeer veel schadelijke bijwerkingen:

http://rudolfdewit.com/md_diabetis.html
Laatst gewijzigd door tieneke op za 07 jan 2012, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Morgen 4 iu  aldus tante Tannetje  :biggrin2:
Pffff...spannend  :nerves:
sella

Bericht door sella »

Ik denk dat het helemaal goed gaat met het dametje :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

sella schreef: Ik denk dat het helemaal goed gaat met het dametje :-*
Hoe ze nu gaat is het gewoon een wonder .... nu morgen maar weer afwachten....vannacht heb ik een aardige brrrrr!! droom gehad over naalden en bijbehorende zaken....was al moe toen ik mijn bed uit moest..ben er echt 24 uur per dag mee bezig  :-\
sella

Bericht door sella »

Dat is toch niet meer dan logisch, dat je er bovenop zit? Ze is me niet een partijtje slecht geweest,  Nu gaat ze hard opknappen omdat er op alle fronten wordt gewerkt aan haar conditie.
Een andere hond die niet bij jullie zou wonen, had er al niet meer geweest.

Ik heb niet meer het gevoel het leven of dood is. Ze voelt sterker, maar ze moet nog wel  een goed werkende pancreas krijgen, daar is ze hard mee bezig.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

sella schreef: Dat is toch niet meer dan logisch, dat je er bovenop zit? Ze is me niet een partijtje slecht geweest,  Nu gaat ze hard opknappen omdat er op alle fronten wordt gewerkt aan haar conditie.
Een andere hond die niet bij jullie zou wonen, had er al niet meer geweest.

Ik heb niet meer het gevoel het leven of dood is. Ze voelt sterker, maar ze moet nog wel  een goed werkende pancreas krijgen, daar is ze hard mee bezig.
Vooral hier in Tsjechie is het niet te betalen... de meeste mensen laten hier dan ook al voor de kleinste zaken hun hond inslapen.... :'(
Steeds vraagt onze Da Jakub van: deze spuit oid kost zoveel.... hebben jullie dit er voor over?
In Ned word er niets gevraagd en krijg je gewoon de rekening.
En Tara was inderdaad heel erg slecht... het is gewoon een wonder hoe ze nu is in ruim 10 dagen!
As dinsdag of woensdag gaan we dus op controle, ik denk dat ze effe flink flauw gaan vallen  :biggrin2
Laatst gewijzigd door tieneke op za 07 jan 2012, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Ben blij voor jullie en voor Tara dat ze zo goed opknapt  :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Net gemeten en 13,3 dus iets te hoog maar waarschijnlijk gaat deze morgen weer verder omlaag want ze heeft ook vandaag amper gedronken en mega kleine plasjes gedaan en ze is levendig dus weer een goede dag.
Ze krijgt nu zo weinig insuline toegediend voor haar gewicht dat dit al een wonder op zich is.... morgen word dus weer spannend.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

ja, houd haar maar even zo, morgen zal weer wat lager zijn, waarschijnlijk.
sella

Bericht door sella »

Ik zal zo een kaarsje branden voor jullie
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

11,3 vandaag, weer een kleine vooruitgang.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Mooi!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

12,3 vandaag.... kom op Taartje.

Plaats reactie