elimineren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: elimineren

chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Probiotica blijf ik toch wel even geven. Dit omda hij heel lang AB heeft gehad, die gok neem ik dan maar.
Voor de rest doe ik dus even niks..... ;)
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Het gaat goed!!!! :D
De plekken zijn rustig, onder de staart is het niet meer vochtig, waardoor het geirriteerd bleef. Hij krabt wel 80% minder!!! Ik ben zo blij voor hem!!! Hij heeft alleen nog iets meer prut uit de ogen.
Gisteren de Tinlo binnen gekregen, dus vanaf vandaag helemaal graanvrij{rijst die in de cb zat} voeren.
Laatst gewijzigd door chery op vr 06 jan 2012, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Sorry, wordt een soort dagboekje.....
Ben ik te vroeg enthousiast?
Vannacht had hij een hevige aanval van jeuk, heeft flink lopen krabben...... Zeker een kwartier, niks kapot gekrabt, maar toch....
Daarna gewoon geslapen.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Volgens mij gaat het toch goed. Oke hij krabt nog weleens.... Maar ja wat kan ik na een 10 dagen verwachten? Ik heb hem gisteren wel even gewassen, want hij begon te stinken. Heb het met berkenteer gedaan. Ik hoop volgende week ook wat eendspiervlees te krijgen, want zijn ontlasting is wel wat hard van de Tinlo.
O en vanavond even een onoplettendheid :-[, kreeg telefoon en had het even niet in de gaten, maar heeft hij een paar stukjes runderpens gejat van mijn andere hondje.....
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Hij heeft niet gereageerd op de runderpens en had ivm het slechte poepen wat makreel gegeven. Ook niet op gereageerd!!!!! Althans niet erger dan hetgeen hij al deed:D
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hartstikke mooi dat hij (tot nu toe) niet op die dingen heeft gereageerd. dat zegt echter niet alles over het wel of niet allergisch zijn voor rund(erpens) of makreel.

aan een eliminatiedieet heb je echt het meest, of misschien wel alleen iets, als je het zorgvuldig uitvoert!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

[quote="nienk"]
hartstikke mooi dat hij (tot nu toe) niet op die dingen heeft gereageerd. dat zegt echter niet alles over het wel of niet allergisch zijn voor rund(erpens) of makreel.

aan een eliminatiedieet heb je echt het meest, of misschien wel alleen iets, als je het zorgvuldig uitvoert!
[/quote]

Mee eens.

Het kan zijn dat hij pas een paar dagen later reageert. En dan weet je niet waar het door komt als je zo snel dingen toevoegt. Plus dat je, als je toch echt weer moet gaan elimineren, beperkter bent in je diersoorten omdat hij die nu al gehad heeft.

Begrijp me niet verkeerd, het is echt heel fijn dat hij er niet op reageert, maar een eliminatiedieet heeft alleen zin als je 1 voor 1 nieuwe dingen toevoegt als het al een aantal weken goed gaat met de vorige diersoort(en). Dan weet je zeker waardoor een eventuele allergie veroorzaakt wordt, als je te snel nieuwe dingen toevoegt weet je niet waar het aan ligt als hij toch reageert.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Kim_S"]
Mee eens.

Het kan zijn dat hij pas een paar dagen later reageert. En dan weet je niet waar het door komt als je zo snel dingen toevoegt. Plus dat je, als je toch echt weer moet gaan elimineren, beperkter bent in je diersoorten omdat hij die nu al gehad heeft.

Begrijp me niet verkeerd, het is echt heel fijn dat hij er niet op reageert, maar een eliminatiedieet heeft alleen zin als je 1 voor 1 nieuwe dingen toevoegt als het al een aantal weken goed gaat met de vorige diersoort(en). Dan weet je zeker waardoor een eventuele allergie veroorzaakt wordt, als je te snel nieuwe dingen toevoegt weet je niet waar het aan ligt als hij toch reageert.
[/quote]

precies. kleine toevoeging: die 'aantal weken' zijn er bij de eerste diersoort minstens 6.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ik begrijp jullie wel, maar die pens was per ongeluk :-\
En ik moest even wat, want zijn ontlasting was echt hard!!
Volgende week kan ik aan eendenspiervlees komen.
Mijn gevoel zegt eigenlijk echt dat het granen en evt. kip is en misschien het hoge vetgehalte in de darf.
Ik probeer het echt zo goed mogelijk uit te voeren, maar er is weleens een moment van onoplettendheid....
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

momenten van onoplettendheid kunnen er inderdaad zijn. Daarom krijgt Reus, als er nog een andere hond in huis is, al zijn eten/snackjes/snoepjes tegelijk met de andere hond, en zit Reus standaard in zijn tentje. dat beperkt de risico's, want het zou zomaar kunnen betekenen dat je ineens 4 weken verder bent met je dieet zonder dat je iets kan toevoegen.

hoelang ben je nu met die eerste diersoort bezig?
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Ik ben nu 2 weken bezig. Eerst cb eend{met rijst}. Kon ik op dat moment aankomen. Sinds een week op de Tinlo eend. En daar reageert hij nog beter op. Zijn huid wordt heel mooi rustig. Vandaar dat mijn vermoeden toch echt granen is. Maar wat ik eigenlijk echt wil weten, kan zo'n allergie ineens komen? mijn verstand zegt ja. Als mens kan je ook bijvoorbeeld nooit allergisch zijn geweest voor bijvoorbeeld een wespesteek om dat ineens wel te zijn....
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

inderdaad, allergieën bij honden kunnen ook 'zomaar ineens' opkomen. Reus bijvoorbeeld had nooit huidklachten, tot ongeveer anderhalf jaar geleden. dat bleek ook voor het grootste deel een granenallergie te zijn. hij heeft een hele slechte weerstand, dat hoort bij die allergie, voordat hij de jeuk had was hij wel heel veel ziek enzo, maar ik had dat nooit aan de granen gelinkt. tot dat we dus over gingen op volledig vers. hij heeft afgelopen jaar 1 keer een buikvirusje gehad, en 1 keer verkouden  geweest. (tegen iets van 9 dergelijke kwaaltjes in het jaar daarvoor).

Reus krijgt inmiddels 7 diersoorten (waaronder ook lamspens), maar ik wil verder gaan met elimineren. onder andere ei, kip en rund nog proberen.

allergieën komen zelden alleen. hartstikke mooi dus dat je nu al resultaat ziet en de grootste boosdoener het graan lijkt te zijn. maar de kans dat je hond voor nog meer allergisch is, is gewoon heel erg groot. ik raad je dan dus ook aan om echt heel zorgvuldig door te gaan met elimineren. zorgvuldig, omdat je alles zo zeker mogelijk wilt weten. en omdat je zo snel mogelijk zo veel mogelijk diersoorten wilt voeren, hoe meer diersoorten de hond krijgt, des te kleiner de kans dat hij tegen een van de diersoorten een allergie ontwikkeld.

aangezien hij eerst nog rijst heeft gehad, en die vis, en die pens, ben ik geneigd te zeggen om vanaf volgende week, als je het eendenspiervlees en de Tinlo hebt, opnieuw te beginnen met de eerste 6 weken.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Euh de Tinlo krijgt hij nu al een week!!!!
Maar we gaan ons best doen........
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="chery"]
Euh de Tinlo krijgt hij nu al een week!!!!
Maar we gaan ons best doen........
[/quote]

ja, maar hij heeft dus daarnaast wel andere dingen gehad, dus die week telt eigenlijk niet, zou ik zeggen.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

[quote="nienk"]
ja, maar hij heeft dus daarnaast wel andere dingen gehad, dus die week telt eigenlijk niet, zou ik zeggen.
[/quote]
AHA op die manier :-[
Trouwens tot nu toe nog steeds geen verschil met voordat hij "gesnoept" had van de pens en de makreel had gehad....

Plaats reactie