Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? elimineren/toch weer plekken
Nee dat snap ik, maar wel fijn dat je meedenkt!
We hebben er een vrieskist bij, volgende week komt er konijn binnen van Orinake, en dan ga ik hem dat geven. Ik heb al in meerdere topics hier gelezen dat eend bij sommige honden toch een reactie geeft omdat het een graan gevoerd dier is. Eens kijken hoe hij het op konijn doet dus.
Als hij daar toch weer op reageerd, dan naar een andere dierenarts. Ik ben het beu dat ze hier steeds een spuit en medicijnen geven, zonder echt goed te onderzoeken wat de oorzaak nu is.
Met Joep gaat het redelijk. De plekken zijn droog, dus likken doet hij er nauwelijk aan. Ik zie hem wel wat meer krabben, maar niet heel dramatisch. De plekken genezen ook weer, iets wat ze voorheen niet deden. Het gaat niet ontsteken.
Ik doe er trouwens niets meer op, ik heb het idee dat het juist gaat jeuken als ik er aan zit, dus dat werkt averechts.
We hebben er een vrieskist bij, volgende week komt er konijn binnen van Orinake, en dan ga ik hem dat geven. Ik heb al in meerdere topics hier gelezen dat eend bij sommige honden toch een reactie geeft omdat het een graan gevoerd dier is. Eens kijken hoe hij het op konijn doet dus.
Als hij daar toch weer op reageerd, dan naar een andere dierenarts. Ik ben het beu dat ze hier steeds een spuit en medicijnen geven, zonder echt goed te onderzoeken wat de oorzaak nu is.
Met Joep gaat het redelijk. De plekken zijn droog, dus likken doet hij er nauwelijk aan. Ik zie hem wel wat meer krabben, maar niet heel dramatisch. De plekken genezen ook weer, iets wat ze voorheen niet deden. Het gaat niet ontsteken.
Ik doe er trouwens niets meer op, ik heb het idee dat het juist gaat jeuken als ik er aan zit, dus dat werkt averechts.
Nou ja, die plekken worden toch wel weer meer, dus heb eens een andere dierenarts gebeld. Gevraagd of zij verstand hebben van vers voeren...ze wilden me in eerste instantie om half 12 al laten komen, maar dan was de dierenarts er niet die daar verstand van heeft. Nu heb ik vrijdag om kwart over 9 een afspraak. Moet ik nog ff bedenken hoe ik dat dan weer ga doen met uitlaten, en de konijnen levering. Ik wilde ervoor eigenlijk een heel eind gaan lopen, waar zo los mogen, maar dan worden ze ook zwart. En nat en zwart lijkt me voor een dierenartsen afspraak weer niet handig....
Ben benieuwd...
Ben benieuwd...
Laat dan ook meteen testen op schimmels, en niet alleen met een woodse lamp en plakband, maar echt op kweek zetten.
Jippieaaajeee.
Blijft maar ingewikkeld. Deze DA denkt niet per see aan een allergie. HIj heeft een afkrabsel gemaakt waarbij onder de microscoop niks te zien was. Hij zet dit nog niet op kweek omdat Joep nu ook nog een infectie heeft, en die bacterien dan vooral te zien zullen zijn.
Er is bloed afgenomen, op huid dingen, en op schildklier werking.
Konijn kan ik beter nog achter de hand houden, omdat hij dit nog nooit gehad heeft. Dit nu zijn oude diersoorten weer maar even voeren.
Hij heeft een antibiotica kuur gehad, en verder nu geen injecties van anti biotica en prednison ofzo. Daar ben ik al heel blij mee.
Ben blij dat deze tenminste onderzoeken start, en een plan opsteld. Mandag uitslag bloedonderzoek.
Wel een grap dat ik nu geen konijn kan geven, vandaag komt er 40 kilo binnen
Blijft maar ingewikkeld. Deze DA denkt niet per see aan een allergie. HIj heeft een afkrabsel gemaakt waarbij onder de microscoop niks te zien was. Hij zet dit nog niet op kweek omdat Joep nu ook nog een infectie heeft, en die bacterien dan vooral te zien zullen zijn.
Er is bloed afgenomen, op huid dingen, en op schildklier werking.
Konijn kan ik beter nog achter de hand houden, omdat hij dit nog nooit gehad heeft. Dit nu zijn oude diersoorten weer maar even voeren.
Hij heeft een antibiotica kuur gehad, en verder nu geen injecties van anti biotica en prednison ofzo. Daar ben ik al heel blij mee.
Ben blij dat deze tenminste onderzoeken start, en een plan opsteld. Mandag uitslag bloedonderzoek.
Wel een grap dat ik nu geen konijn kan geven, vandaag komt er 40 kilo binnen
Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? elimineren gestopt, onderzoeken DA
Hij is fijn, twee keer per dan ruzie om de pillen...hij eet ze niet. De eerste had hij na een uurtje al weer uitgekotst.
Gisteren betadine shampoo gekocht, mag hij straks lekker in bad. Advies van de dierenarts was om hem 3 maal daags betadine op de plekken te doen, maar dat is haast niet te doen. Het zijn geen kale plekken, en het zijn er wel veel... Nu doe ik steeds betadine op het plekje wat wel kaal is (op zijn poot) En dan straks maar lekker in bad.
Weet iemand hoe vaak je je hond met betadine kan wassen per week ofzo? De rest van de huid krijgt er ook een opdonder mee, zoals ik het begrijp.
Gisteren betadine shampoo gekocht, mag hij straks lekker in bad. Advies van de dierenarts was om hem 3 maal daags betadine op de plekken te doen, maar dat is haast niet te doen. Het zijn geen kale plekken, en het zijn er wel veel... Nu doe ik steeds betadine op het plekje wat wel kaal is (op zijn poot) En dan straks maar lekker in bad.
Weet iemand hoe vaak je je hond met betadine kan wassen per week ofzo? De rest van de huid krijgt er ook een opdonder mee, zoals ik het begrijp.
Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? Uitslag bloedonderzoek
Uitslag was binnen. Geen hele vreemde dingen te zien, alle organen waardes waren goed.
Alleen te veel witte bloedcellen, dus een ontsteking. Dus met antibiotica zitten we goed. Alleen zijn die pillen zooooo goor, ruiken naar katten zeik.
Als iemand nog een antwoord weet op de vraag hoe vaak ik hem met betadine kan wassen?
Moet tegen het einde van de kuur weer terug komen.
Alleen te veel witte bloedcellen, dus een ontsteking. Dus met antibiotica zitten we goed. Alleen zijn die pillen zooooo goor, ruiken naar katten zeik.
Als iemand nog een antwoord weet op de vraag hoe vaak ik hem met betadine kan wassen?
Moet tegen het einde van de kuur weer terug komen.
FIjn dat de bloeduitslagen verder goed zijn. Kan je alleen geen antwoord geven hoe vaak je mag wassen met Betadine.
Ik moest de dosering volgens de gebruiksaanwijzing aanhouden, maar daar staat het dus niet intt-tjes schreef: FIjn dat de bloeduitslagen verder goed zijn. Kan je alleen geen antwoord geven hoe vaak je mag wassen met Betadine.
Ben inderdaad blij met de uitslagen, maar wat het dan nu is....
mooi dat de bloed uitslagen goed waren! waar hebben ze het bloed allemaal op onderzocht?
van de shampoo heb ik geen idee. misschien kan je ergens op internet een gebruiksaanwijzing vinden?
van de shampoo heb ik geen idee. misschien kan je ergens op internet een gebruiksaanwijzing vinden?
Hij heeft het vakje huid aangekruist, en het vakje schildklier voor zover ik kon zien.
Verder noemde hij allerlei organen op die goed waren, schildklier, nieren, lever...
Verder noemde hij allerlei organen op die goed waren, schildklier, nieren, lever...
Re: Jeukende plekken Joep, help, ik weet het niet meer...
Verdorie, pokkedierenarts....begint hij wel over hypo brokken...
Net geweest, weer 20 dagen anti biotica, en als zijn diarree over is een biopt....
Ben een beetje ten einde raad.... die antibiotica is ook nog eens een tientje per strip...dus 2 euro per dag, 50 dagen lang dan. En nog een pasta voor zijn darmen, en een injectie tegen de kramp van de diarree...
En meedenken over zijn weerstand verhogen, ho maar.
Net geweest, weer 20 dagen anti biotica, en als zijn diarree over is een biopt....
Ben een beetje ten einde raad.... die antibiotica is ook nog eens een tientje per strip...dus 2 euro per dag, 50 dagen lang dan. En nog een pasta voor zijn darmen, en een injectie tegen de kramp van de diarree...
En meedenken over zijn weerstand verhogen, ho maar.
Ik zou toch eens een hollistisch DA zoeken als ik jou was en er niet weer voor zoveel dagen AB inpompen. Je helpt zijn hele immuunsysteem aan gort met de AB en daar gaat de diarree echt niet van over.
Ik zou toch de plekken laten testen op schimmels, dat heb je volgens mij nog steeds niet laten doen. Voor het zelfde heeft hij ringworm, daar helpt AB echt niet tegen.
Als ik het goed begrijp ben je nu nog geen stap verder gekomen dan alleen AB kuren.
Ik zou toch de plekken laten testen op schimmels, dat heb je volgens mij nog steeds niet laten doen. Voor het zelfde heeft hij ringworm, daar helpt AB echt niet tegen.
Als ik het goed begrijp ben je nu nog geen stap verder gekomen dan alleen AB kuren.
Eelke, je hebt PB!
Ja, dat wordt dan door middel van dat biopt gedaan...maar omdat hij nu diarree heeft, en daarvoor een roesje moet, kan dat nu niet...tt-tjes schreef: Ik zou toch eens een hollistisch DA zoeken als ik jou was en er niet weer voor zoveel dagen AB inpompen. Je helpt zijn hele immuunsysteem aan gort met de AB en daar gaat de diarree echt niet van over.
Ben er ook een beetje klaar mee hoor, denk ik/wij nu echt zo gek met onze manier van dieren verzorgen en voeren?
Waar gaan ze dat biopt nemen, dat hij daarvoor een roesje moet hebben? Ik zou toch eens navragen of dat wel nodig is. Volgens mij doen ze zelfs lever en nierbiopten zonder roesje.eelke schreef: Ja, dat wordt dan door middel van dat biopt gedaan...maar omdat hij nu diarree heeft, en daarvoor een roesje moet, kan dat nu niet...
Ben er ook een beetje klaar mee hoor, denk ik/wij nu echt zo gek met onze manier van dieren verzorgen en voeren?
En anders toch naar een andere DA.