Ja, dit is dus al een andere dierenarts...tt-tjes schreef: Waar gaan ze dat biopt nemen, dat hij daarvoor een roesje moet hebben? Ik zou toch eens navragen of dat wel nodig is. Volgens mij doen ze zelfs lever en nierbiopten zonder roesje.
En anders toch naar een andere DA.
Weetje. Joep is pas 2 he. En we zijn op een half jaar tijd van smuldier (kreeg hij vanaf pup) naar lotgering, naar carnibest een eliminatie dieet, droger voor aangeschaft, 10 weken lang uitgevoert, en nu op barf. Ondertussen 5 keer naar de dierenarts geweest, steeds weer raad opgevolgd, andere dierenarts gezocht die een heel plan had, bloed laten prikken en onderzoeken. En dus minstens dik 500 euro armer, want bijna een kilo carnibest eend per dag a 4,80 de kilo tikt aan...
En dat geeft niet, hebben we er allemaal voor over, maar voor mijn gevoel zijn we nu weer terug bij af. Want nu heeft hij diarree en krijgt dus maar even geen barf, en dus maar weer smuldier, wat ie ook kreeg toen het begon.
Shampoo's ook nog geprobeerd, gewassen etc. om de dag naar het strand gereden voor zout water.
Schimmels kan hij niet testen omdat de huid nog ontstoken is, zoals ik begreep. Want ik heb gevraagd of hij een afkrabsel op kweek kan zetten (een normaal afkrabsel is al wel gedaan) maar dat zou om die reden niet gedaan worden. En hij wil tot diep in de huid onderzoeken, dus daarom een biopt.
En het ergste is, zijn volle zus heeft er ook last van gehad, en is over gegaan op prins brokken en heeft er geen last meer van. En dan ga ik toch twijfelen...