Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, help, ik weet het niet meer...

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

tt-tjes schreef: Waar gaan ze dat biopt nemen, dat hij daarvoor een roesje moet hebben? Ik zou toch eens navragen of dat wel nodig is. Volgens mij doen ze zelfs lever en nierbiopten zonder roesje.
En anders toch naar een andere DA.
Ja, dit is dus al een andere dierenarts...
Weetje. Joep is pas 2 he. En we zijn op een half jaar tijd van smuldier (kreeg hij vanaf pup) naar lotgering, naar carnibest een eliminatie dieet, droger voor aangeschaft, 10 weken lang uitgevoert, en nu op barf. Ondertussen 5 keer naar de dierenarts geweest, steeds weer raad opgevolgd, andere dierenarts gezocht die een heel plan had, bloed laten prikken en onderzoeken. En dus minstens dik 500 euro armer, want bijna een kilo carnibest eend per dag a 4,80 de kilo tikt aan...
En dat geeft niet, hebben we er allemaal voor over, maar voor mijn gevoel zijn we nu weer terug bij af. Want nu heeft hij diarree en krijgt dus maar even geen barf, en dus maar weer smuldier, wat ie ook kreeg toen het begon.
Shampoo's ook nog geprobeerd, gewassen etc. om de dag naar het strand gereden voor zout water.

Schimmels kan hij niet testen omdat de huid nog ontstoken is, zoals ik begreep. Want ik heb gevraagd of hij een afkrabsel op kweek kan zetten (een normaal afkrabsel is al wel gedaan) maar dat zou om die reden niet gedaan worden. En hij wil tot diep in de huid onderzoeken, dus daarom een biopt.

En het ergste is, zijn volle zus heeft er ook last van gehad, en is over gegaan op prins brokken en heeft er geen last meer van. En dan ga ik toch twijfelen...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? Uitslag bloedonderzoek

Bericht door *Dorothea* »

eelke schreef: Uitslag was binnen. Geen hele vreemde dingen te zien, alle organen waardes waren goed.

Alleen te veel witte bloedcellen, dus een ontsteking. Dus met antibiotica zitten we goed. Alleen zijn die pillen zooooo goor, ruiken naar katten zeik.
Als iemand nog een antwoord weet op de vraag hoe vaak ik hem met betadine kan wassen?

Moet tegen het einde van de kuur weer terug komen.
Helaas zegt dat niet zoveel, als dieren langer dan 3 dagen ziek zijn, maken ze door de stress extra cortisol aan. Dit zorgt voor een stijging van de witte bloedcellen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

*Dorothea* schreef: Helaas zegt dat niet zoveel, als dieren langer dan 3 dagen ziek zijn, maken ze door de stress extra cortisol aan. Dit zorgt voor een stijging van de witte bloedcellen.
Nou ja, ontsteking was onder de microscoop, en vanuit het blote oog ook wel zichtbaar.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

eelke schreef: Nou ja, ontsteking was onder de microscoop, en vanuit het blote oog ook wel zichtbaar.
maar is het ook een bacteriele ontsteking?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

*Dorothea* schreef: maar is het ook een bacteriele ontsteking?
Ik denk het, hij had het er over dat er bacterieen te zien waren onder de microscoop, na het doen van het afkrabsel. En daarom ging een kweek niet, omdat je dan vooral de bacterien van de infectie ziet. Geloof ik.

Kmoet trouwens zelf eens wat beter opletten, heb een pasta mee gehad voor zijn darmen, en wat zit er in...probiotica... Canikur heet het. Had ik wel ff naar kunnen vragen, wat dat nou voor pasta is.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb in BoZ geen extreme ervaringen met brokpromotie en anti-vers (wel 1, maar niet noemenswaardig). Nu kom ik natuurlijk sowieso weinig bij de DA en in BoZ alleen voor stomme spoeddingen (zieke Sien als kitten, Sien met reactie op hechtmateriaal 1e kerstdag, Ot stevige niesziekte als kitten net bij mij). En ik voer al wat langer vers, dus ben wellicht meer verzekerd van mn eigen goede opvattingen.
Met Poet (die heeft stevige voedselallergie gehad) vond ik de behandelaar niet zo doortastend. Ik heb expliciet zelf om een afkrabsel moeten vragen.
Ik dacht dat net over de grens wel een pro-vers DA zat, als dichtstbijzijnde. In Essen of Kalmthout geloof ik, verkoopt ook CB.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik ben in Steenbergen en in Halsteren geweest. Nog niet in Bergen ergens naar een dierenarts.

Wat moet ik nu trouwens met zijn voeding doen? Gewoon rund, kip, lam, eend en zalm blijven geven? Want áls het een allergie is, dan is het voor een van deze...

En het staat me tegen om hem weg te brengen voordat biopt, is dat stom? Ik zou hem dan sochtends moeten brengen en smiddags weer halen...zou er eigenlijk liever gewoon bijblijven... zo goed ken ik die dierenarts helemaal nog niet dat ik die mijn hond een dag toevertrouw
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Misschien mis ik het ergens in het verhaal, maar is het duidelijk een voedselallergie en geen atopie?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

*Dorothea* schreef: Misschien mis ik het ergens in het verhaal, maar is het duidelijk een voedselallergie en geen atopie?
Nee, ook dat mis je nog in het verhaal. En ik weet niet eens of het een voedselallergie is... kan ook nog wat anders zijn. De eerste dierenarts wist haast zeker dat het een allergie was. Maar waarvoor kon ze niet zeggen, advies, hypo brokken.

De tweede dierenarts dacht meer aan een paraciet achtig iets of iets met zijn organen (schildklier functie), niet meteen aan een allergie. Dus bloedgeprikt, waar niks bijzonders is. Daarom nu dat biopt op de planning, maar ook hij gaf nu aan dat het ook een allergie kan zijn, dus advies hypo brokken...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh ja, en misschien 'klink' ik wel heel negatief nu allemaal richting jullie. Dat is niet mijn bedoeling, want ik vind het echt heel fijn dat jullie allemaal meelezen en meedenken.

Maar we hebben nu al zo veel dingen geprobeerd, Joep en ik, en nog geen resultaat. En nu ben ik best even bang hoe hij dan de komende 8 jaar nog doormoet met zijn lijf en zijn huid. Wordt er best even verdrietig van dat het steeds Joep maar weer is. Hij kijkt ook al een week niet gelukkig meer.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

om even terug te halen, die weken dat je geelimineerd hebt hè, dat maakte toch niet echt verschil?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, de eerste 3 a 4 weken ging het goed, maar hij heeft toen de eerste week nog prednoral (prednison) gehad.

Zijn vacht is toen wel opgeknapt, en dat is nog steeds zo. Voller in zijn vacht, minder haar verlies, en glazend. Alleen die plekken he..... :-\
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

eelke schreef: Nee, de eerste 3 a 4 weken ging het goed, maar hij heeft toen de eerste week nog prednoral (prednison) gehad.

Zijn vacht is toen wel opgeknapt, en dat is nog steeds zo. Voller in zijn vacht, minder haar verlies, en glazend. Alleen die plekken he..... :-\
en is hij nu, behalve de diaree, qua vacht of plekken achter uit gegaan nu hij meer verschillende dingen eet?
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Waar woon je? Kun je geen goede dermatoloog zoeken. In Nederland is dat mevr. Vroom, die zit in Oisterwijk. In België heb ik op Internet goede verhalen gelezen over een mevr. van Zwinnen dacht ik. Zij is ook dermatoloog.
Misschien is dat een beter idee.
Volgens mij kunnen ze ook een schimmelkweek inzetten door haren uit te trekken en die op kweek te zetten. Dat duurt dan geloof ik 10 dagen voordat je een uitslag hebt.
Ik zou mijn hond niet achterlaten bij een DA voor een biopt als ik er al geen goed gevoel over had om het te laten doen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wij wonen in Bergen op Zoom, maar voor een goede arts die pro vers is, ben ik echt bereid om een dag op pad te zijn. Ik zal eens google'en op beide namen, kijken waar de mevrouw in Belgie zit.
En kijken waar oisterwijk ligt.
Ik denk ook niet dat ik hem achter wil laten. Ik wil weten wat er gebeurd. Joep reageerde nu al paniekig bij die dierenarts, terwijl hij normaal altijd heel vrolijk en gezellig is overal. Ik wil niet dat er iets gebeurd waardoor hij angstig zou worden. En ik snap ook niet waarom ik er niet bij zou mogen blijven, of waarom hij een paar uur daar moet zijn voor een roesje. Als er bv rontgen foto's gemaakt moeten worden met een roesje, gebeurd dat toch ook niet zo?

Nienke, ik kan daar nu niks over zeggen eigenlijk. Hij heeft niet meer plekken bijgekregen, maar hij heeft natuurlijk al die tijd ook wel antibiotica gehad. Lastig om te zeggen wat er dan allemaal gebeurd in zijn lijf natuurlijk. Kan antibiotica een allergische reactie onderdrukken?

Plaats reactie