Zalmkoppen geven
Moderator: Lizzy
Re: Zalmkoppen geven
Indy krijgt dit ook niet goed weg, zij barft nu toch ook al een hele tijd. Na een half uur is ze er klaar mee en kan ik 3/4 van de kop weggooien.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hier eet enkel vince een kop, gentle is een keer gebeten door een zalmkop dus die doet het met de graat...
heb in het begin zelfs de tanden eruit getrokken

ook door het midden geklift, bijl in de bek en hoppa!
nu eet vince het zo op, op zijn vreetkleedje gewoon in de kamer
heb in het begin zelfs de tanden eruit getrokken
ook door het midden geklift, bijl in de bek en hoppa!
nu eet vince het zo op, op zijn vreetkleedje gewoon in de kamer
In de kamer!? 
Gijs beet erop, en toen spoot het bloed er zo uit, heel de keuken onder!
Ik ga hem de volgende keer voor Joep maar doormidden doen vanaf het begin. Hij deed er twee keer zo lang over al Gijs, terwijl Gijs een kop én een graat had...
Gijs beet erop, en toen spoot het bloed er zo uit, heel de keuken onder!
Ik ga hem de volgende keer voor Joep maar doormidden doen vanaf het begin. Hij deed er twee keer zo lang over al Gijs, terwijl Gijs een kop én een graat had...
Ik moet met plaatsvervangende schaamte zeggen dat de dames hier,
een zalmkop 600-700gr in < 15 min opeten.
Ze eten in de tuin, maar ze stinken zelf wel een uur in de wind.
Trots moet dat zijn! 8)franca schreef: Ik moet met plaatsvervangende schaamte zeggen dat de dames hier,
Ik denk dat Gijs dat ook wel gaat kunnen, die kan ook heel knap eten. Maar hij moet het systeem nog snappen denk ik.
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zet het wel hier neer, misschien heeft iemand anders er ook nog wat aanpearlsofpassion schreef: Hoe doe je dat? Zo'n zalmkop in vieren delen? En kan die dan nog kleiner? (mag ook in pb, thanx!)
Ik zet hem zeg maar met de ruggegraat naar beneden neer( zodat z'n bek omhoog staat), dan zet ik mijn mes haaks op zijn mond. Je moet wel even doorduwen, en dan doe ik hetzelfde als ik hem nog een keer wil delen, maar dan zet ik het mes in zijn mondhoek.
Snap je het nog?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 15 jan 2012, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja hoor gewoon in de kamer maar die van mij eten zo zo zo netjes
niks geen bloedspetters oid....
ze beginnen er heel rustig aan....bijten niet ineens in zo'n kop maar beginnen aan het uiteinde en knagen hem zo op
kleedje in de was en het enige wat je ruikt is, als ze het nodig vinden effe te lebberen bij me
ze beginnen er heel rustig aan....bijten niet ineens in zo'n kop maar beginnen aan het uiteinde en knagen hem zo op
kleedje in de was en het enige wat je ruikt is, als ze het nodig vinden effe te lebberen bij me
Mac is echt kieskeurig en af en toe onbenullig met zijn vleesbot (van hoe moetik dit eten?), maar een zalmkop + graat heeft hij binnen 15 minuten op haha. Hier krijgen ze het gwoon in de tuin
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja, ik snap het.ChantalKrijn schreef: Ik zet het wel hier neer, misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan
Ik zet hem zeg maar met de ruggegraat naar beneden neer( zodat z'n bek omhoog staat), dan zet ik mijn mes haaks op zijn mond. Je moet wel even doorduwen, en dan doe ik hetzelfde als ik hem nog een keer wil delen, maar dan zet ik het mes in zijn mondhoek.
Snap je het nog?![]()
Ik moet een bekijken hoe het nu het makkelijkst werkt. Misschien kan ik inderdaad beter het harde bot er wat uithalen en dan kunnen ze wat meer krijgen. Ik kijk wel of het me lukt!
Als ze nu buiten konden (later is dat wel de bedoeling) zou ik hem ook gewoon buiten kunnen geven, in zijn gehele en hun plan laten trekken. Ik zie al zo'n kat er half in kruipen.
Nu draaf ik een beetje door zeker?
Zou wel leuk zijn om eens te kijken wat ze doen, maar we zullen eerst maar normaal doen en in voor katten handelbare porties aanbieden.
ik voer alles buiten, en das handig hoor tuinslang erover heen en klaar.
poe hee ik ben blij dat ie t "gewoon" opeet....
poe hee ik ben blij dat ie t "gewoon" opeet....
Pixie geef ik de zalmkop buiten, ze wegen tussen de 400-600 gram en zijn binnen 5 minuten op. Daarna worden de klinkers nog even grondig schoon gelikt en komt ze weer naar binnen. Ben eerst begonnen met een halve kop 's ochtends en de andere helft 's avonds. Na een week of 2 de hele kop 's ochtends gegeven, ging prima.
hij wordt er waarschijnlijk snel handiger mee hoor! de eerste paar keer deed Reus ook wel een uur over een halve, nu gaat het in een kwartiertje.
en wat dan nog, dat ie er een uur mee bezig is? lekker toch! als jij sjiek uit eten gaat schuif je je eten ook niet in 5 minuten naar binnen.
edit: hij krijgt ze overigens bij voorkeur bij mijn ouders in de tuin, maar daarna wel even met de tuinslang over het gazon. als hij hem gewoon bij mij thuis krijgt, gaat er een groot kleed in de bench, Reus, in de bench, zalm er bij, deurtje dicht. hij wil er nog wel eens mee gaan schudden, dus dta kleed in de bench is zo gedrapeerd dan de muur bedekt is, en ik haal de schapenvacht ook even weg. (want hij wil graag rollen en zijn bek afvegen na zalm. dat mag, graag zelfs, maar niet aan mn mooie schaap!)
en wat dan nog, dat ie er een uur mee bezig is? lekker toch! als jij sjiek uit eten gaat schuif je je eten ook niet in 5 minuten naar binnen.
edit: hij krijgt ze overigens bij voorkeur bij mijn ouders in de tuin, maar daarna wel even met de tuinslang over het gazon. als hij hem gewoon bij mij thuis krijgt, gaat er een groot kleed in de bench, Reus, in de bench, zalm er bij, deurtje dicht. hij wil er nog wel eens mee gaan schudden, dus dta kleed in de bench is zo gedrapeerd dan de muur bedekt is, en ik haal de schapenvacht ook even weg. (want hij wil graag rollen en zijn bek afvegen na zalm. dat mag, graag zelfs, maar niet aan mn mooie schaap!)
Laatst gewijzigd door nienk op zo 15 jan 2012, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier hebben we ze de 1e x gewoon een kop gegeven en ze het zelf uit laten zoeken.
Kay wist gelijk wat hij er mee moest doen, en Daan keek dat keurig van zijn grote broer af.
Hier ook een kop van > 700 gram in een kwartier op
Hier krijgen ze het trouwens wel buiten, zoals al het vlees.... Moet er niet aan denken om het binnen te geven met onze Daan die alles eerst gaat schudden
Kay wist gelijk wat hij er mee moest doen, en Daan keek dat keurig van zijn grote broer af.
Hier ook een kop van > 700 gram in een kwartier op
Hier krijgen ze het trouwens wel buiten, zoals al het vlees.... Moet er niet aan denken om het binnen te geven met onze Daan die alles eerst gaat schudden
-
Cizsel
- 5-sterren

- Contacteer:
Storm heeft van de week zijn allereerste zalmkop gehad. Hij heeft er zo'n 20-30 minuten over gedaan en vond het heerlijk. Storm is gek op vis.
Voor het laatste stukje kraakwerk heb ik hem een klein beetje moeten aansporen, maar dat ging vervolgens ook zo naar binnen.
Hij heeft hem binnen in de bench gekregen. Ik vond de geur heel erg meevallen, het rook gewoon als vis. Daarna wel de bench even uitgenomen, en de geur was ook zo weer weg.
Voor het laatste stukje kraakwerk heb ik hem een klein beetje moeten aansporen, maar dat ging vervolgens ook zo naar binnen.
Hij heeft hem binnen in de bench gekregen. Ik vond de geur heel erg meevallen, het rook gewoon als vis. Daarna wel de bench even uitgenomen, en de geur was ook zo weer weg.
Nou, Gijs heeft hem al wel sneller op, en die wil dan natuurlijk bij Joep kijken, wat van mij en van Joep niet mag (Joep verandert dan in een woeste wolf, niks nie brave lieve golden retrievers...) En Gijs staat dan wel lekker te vervelen natuurlijk 
En vervolgens kan Joep zich niet meer concentreren omdat hij Gijs in de gaten moet houden, ook al zit er een deur tussen
En vervolgens kan Joep zich niet meer concentreren omdat hij Gijs in de gaten moet houden, ook al zit er een deur tussen