Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

cj

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Bericht door cj »

Oh jeetje , ik reageer fout, ik las alleen het bovenste bericht. Tara hang in there.
Saskia
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Malamoods schreef: Yep... Ik zou idd. 4,5 proberen.
Overigens heb je bij (te) hoge waardes vaak meer insuline nodig dan "normaal" om die hoge waardes weg te werken. En dan bedoel ik niet extra insuline om de waardes omlaag te krijgen, maar het heeft dan ook invloed op de gevoeligheid. Mijn kh-ratio ligt dan ook hoger, dan wanneer mijn waardes normaal tot laag zijn... Dus dan hebben bijvoorbeeld 4 eenheden bij een normale waarde een heel ander effect, dan bij heel hoge waardes.... Ik ben dan wel geen hond natuurlijk.... Maar het lijkt me wel dat dit voor 'n hond ook zo zou kunnen werken... Houd je ook 'n meetschema bij?
Ja, iedere dag meet ik om net voor half 5 en schrijf dit meteen op.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Het daalt wel weer. Het gaat goed hoor. Ik zou haar op 4 houden. Op 5 was ze ook eerst hoog en werd het daarna beter. Geduld!
Ze is nog steeds niet ingesteld.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hitam schreef: Het daalt wel weer. Het gaat goed hoor. Ik zou haar op 4 houden. Op 5 was ze ook eerst hoog en werd het daarna beter. Geduld!
Ze is nog steeds niet ingesteld.
Oke Tannetje, ik hou haar morgen op de 4 iu, dank je voor je reactie want je hebt nu effe andere zorgen  :-*
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:-\ pffff
hoop dat het morgen weer betere waarden zijn!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

10,8  :D wat een opluchting weer dat ze toch weer is gezakt, moest haar wel 2 keer prikken omdat de eerste te weinig bloed gaf.
Morgen hopelijk weer ouderwets laag zodat we nog verder af kunnen bouwen.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Het blijft spannend!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

:thumbup: :thumbup:
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Dus nu is ze op dezelfde dosis toch omlaag gegaan? Dat klinkt super. Ga zo door Tara  :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Helaas, vandaag zat ze weer op 18 maar was zeer levendig en dronk/plaste nauwelijks, ook niet hijgerig of moe met de 2 wandelingen en ze heeft lekker in de sneeuw liggen rollen dus morgen na overleg met Tannetje toch gewoon de 4 iu spuiten en hopelijk zit ze dan weer wat lager, tis net een weegschaal die 2 kanten opgaat  :-\
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:duimen: :duimen: :duimen:
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Het is een rot ziekte. :-\
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

ulla schreef: Het is een rot ziekte. :-\
Ja, dat is het! en het beheerst onderhand heel ons leven ondanks dat ze godzijdank steeds verder zakt in insuline behoefte en lekker opbloeit en ook vrolijk is....in het begin van haar ziekte zei ik nog tegen Jaco dat ik dit echt niet meer aankon na onze eerste Leonberger Kobus die ernstige hartklachten etc had met later dus ook suikerziekte en dan praten we over zeer hoge dosis wat hij kreeg...18 iu per keer  :'(
Later zakte dit naar de helft doordat we hem rauw gingen voeren ipv brok maar steeg het uiteindelijk weer fors.... wat een k*tziekte was het voor hem..... vooral de staar vond ik nog het wreedste aan alles ...op het laatst zag hij amper meer.... :'( mijn stoere nollebakmonster geveld en zo goed als blind.
En ook zijn uitvalverschijnselen op het laatst waren niet zo prettig om te zien....uiteindelijk is hij dan ook niet aan een hypo oid overleden maar door zijn achterhand die niet meer wilde....zeer waarschijnlijk ook een gevolg van deze ziekte.
Iedere dag hier weer de spanning om net voor 16.30 als we haar gaan meten en steeds zijn we weer vreselijk blij met de vooruitgang maar vooral verdrietig als deze weer te hoog is.
We blijven hopen dat ze er binnenkort geheel vanaf komt, we zijn nu zo'n 22 dagen bezig met de insuline en na begin doses van eerst 12 en later zelfs 15 iu te hebben gespoten zitten we nu al op 4 iu dus we zijn zeker al heel erg dankbaar dat ze al zover heeft afgebouwd.
Hoge dosis insuline heeft immers zeer schadelijke bijwerkingen maar ook op zeer lage dosis moet je altijd al alert blijven op teveel insuline daar het verbruik hiervan van uur tot uur kan veranderen met een hypo tot gevolg.
Pfff we hebben nog steeds alle duimen nodig om ons meisje erdoorheen te helpen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Het gaat iig vooruit lees ik  :)
Welke insuline gebruiken jullie daar?

Sterkte en ik hoop dat ze snel weer op honeymoon kan!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

martine-tom schreef: Het gaat iig vooruit lees ik  :)
Welke insuline gebruiken jullie daar?

Sterkte en ik hoop dat ze snel weer op honeymoon kan!
Caninsulin  ;)

Plaats reactie