Erg ziek, wat voeren??
Moderator: Lizzy
Erg ziek, wat voeren??
(Weet niet of de vraag in deze topic goed staat..)
Onze Laddy is flink ziek, wat donderdag begon met maag/darm infectie (volgens da) is nu vermoedelijk een verslikkingslongontsteking..
Hij is erg zwak momenteel, en moet weer voorzichtig aan het eten om kans te maken er bovenop te komen. Normaal eet hij half kvv, half barf. Oua vocht wil hij alleen kleine beetjes water, geen karnemelk/boullion/biogarde. Ben gister middag voorzichtig begonnen met kleine beetjes gekookte kip (ik weet t, over het gekookte kan je discuseren, maar heb hier vaak goede ervaringen mee gehad om zieke honden weer aan t eten te krijgen..) Elke 2 uur een paar stukjes, ook vannacht, dit at hij goed en hield hij binnen, maar sinds 6u neemt hij dit niet meer. Nu wil ik graag wat anders proberen, maar weet niet zo goed wat.
Wie heeft advies voor me?
(voor degene die me niet kennen, ik ben Linda, al een jaar of 6 lid van Barfplaats, maar wegens tijdgebrek niet actief.)
Onze Laddy is flink ziek, wat donderdag begon met maag/darm infectie (volgens da) is nu vermoedelijk een verslikkingslongontsteking..
Hij is erg zwak momenteel, en moet weer voorzichtig aan het eten om kans te maken er bovenop te komen. Normaal eet hij half kvv, half barf. Oua vocht wil hij alleen kleine beetjes water, geen karnemelk/boullion/biogarde. Ben gister middag voorzichtig begonnen met kleine beetjes gekookte kip (ik weet t, over het gekookte kan je discuseren, maar heb hier vaak goede ervaringen mee gehad om zieke honden weer aan t eten te krijgen..) Elke 2 uur een paar stukjes, ook vannacht, dit at hij goed en hield hij binnen, maar sinds 6u neemt hij dit niet meer. Nu wil ik graag wat anders proberen, maar weet niet zo goed wat.
Wie heeft advies voor me?
(voor degene die me niet kennen, ik ben Linda, al een jaar of 6 lid van Barfplaats, maar wegens tijdgebrek niet actief.)
Re: Erg ziek, wat voeren??
Misschien een klein beetje kvv met wat warm water of bouillon mengen. Misschien dat dat wel gegeten wordt.. veel beterschap.,
Of anders wat van dat Hills A
/D halen bij de DA. Is natuurlijk niet alles maar beter dan niets.
Of anders wat van dat Hills A
/D halen bij de DA. Is natuurlijk niet alles maar beter dan niets.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 24 jan 2012, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geef een hond die niet wil eten niks. Ik geef wel Okugest van VSM, tegen de misselijkheid en diarree. Als de hond weer trek krijgt, geef ik 'm kleine stukjes spiervlees.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
een verslikkingslongontsteking? 
heeft hij koorsts?
is ie benauwd?
loopt en doet ie nog?
longfoto's gemaakt?
heeft ie een ab kuur?
eten is niet zo belangrijk, drinken wel alleen water is prima!
zodra die niet meer drinkt, direct naar de da
heeft hij koorsts?
is ie benauwd?
loopt en doet ie nog?
longfoto's gemaakt?
heeft ie een ab kuur?
eten is niet zo belangrijk, drinken wel alleen water is prima!
zodra die niet meer drinkt, direct naar de da
Dank voor de reactie's..
@vanaalst, inderdaad vermoedelijk een verslikkingslongontsteking... Ik had er hier op BP al weinig hoopvols van gelezen..
Maar het mocht niet zo zijn, het niet willen eten was het begin van weer een verslechtering, en gistermiddag hebben we onze schat moeten laten gaan..
Dag lieve Laddy....
Wat doet afscheid nemen en missen toch vreselijk pijn..
@vanaalst, inderdaad vermoedelijk een verslikkingslongontsteking... Ik had er hier op BP al weinig hoopvols van gelezen..
Maar het mocht niet zo zijn, het niet willen eten was het begin van weer een verslechtering, en gistermiddag hebben we onze schat moeten laten gaan..
Wat triest, heel veel sterkte gewenst 
He, jeetje, wat erg zeg!!
Heel veel sterkte hoor!
Heel veel sterkte hoor!
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel veel sterkte met dit verlies!!!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
o jee ik was er al bang voor, mijn hond heeft ook een verslikkingslongontsteking gehad....amber13 schreef: Dank voor de reactie's..
Maar het mocht niet zo zijn, het niet willen eten was het begin van weer een verslechtering, en gistermiddag hebben we onze schat moeten laten gaan..Dag lieve Laddy....
![]()
Wat doet afscheid nemen en missen toch vreselijk pijn..
heel heel veel sterkte...
Heel veel sterkte!
Ach jee, wat vreselijk triest. Heel veel sterkte.
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
heel erg veel sterkte, verschrikkelijk dit 
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Oh hemel, wat vreselijk