Wat kost het?
Moderator: Lizzy
Re: Wat kost het?
Ik denk inderdaad dat de kosten ook niet de reden moet zijn om al dan niet te barfen. Of het nou de dierenartskosten zijn of je voer, het belangrijkste is toch een vrolijke en gezonde hond! Bij zowel brokken, kvv en barf zit er verschil in kwaliteit en prijs, het is maar net wat jou maatstaf is.
Denk dat voor iedereen wel geldt dat barfen zoiezo niet duurder is dan brokken.
Ik heb het 2 jaar achtereen bijgehouden: het eerste jaar zat ik op 2,50 de kilo,het tweede jaar op 1,45
Het eerste jaar voerde ik nog geen biologisch orgaan, het tweede jaar wel. Het verschil zit hem in de adresjes,het kost wat moeite maar je leert al doende wat je waar goedkoop,en voor mij niet onbelangrijk, goed vlees kunt inkopen. Daar heb ik wel extra vriesruimte voor aangeschaft, maar zelfs als ik de energiekosten doorbereken, kom ik op een heel schappelijk prijsje uit. En, even afkloppen, we hebben na de pupcontroles en het titeren, nog geen dierenarts gezien in de afgelopen 3,5 jaar!
Dat heb ik van de week ook gedaan. en ik kom uit op 1.64 per kg.Minhie schreef: Ik ben bezig met een exceldocument met wat ik per kg kwijt ben aan voer.
Maar ik gok dat ik tussen de 1.75-2.50 per kilo zit.
als het klaar is zou je het me dan willen mailen? haagje2002@hotmail.comMinhie schreef: Ik ben bezig met een exceldocument met wat ik per kg kwijt ben aan voer.
Maar ik gok dat ik tussen de 1.75-2.50 per kilo zit.
Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Natuurlijk moet het geld niet de reden zijn, maar iedereen heeft een budget. De ene een groot de ander een klein budget en bij sommige mensen veranderd de situatie plots. Je kan wel heel wel gesteld zijn als je aan een hond begint, maar als je een paar jaar later in een andere situatie terecht komt..... Enfin. Wat ik wil is waar voor mijn geld! Als ik superdure brok heb en ik ben me er nu bewust van aan het worden dat het gewoon puur ellende is wat je koopt en dat het er vaak ook nog eens zo uitkomt als het erin gaat voel ik me genaaid. Ja had ik voorag navraag moeten doen. Sorry het is mijn eerste eigen hond waar ik tien jaar over na heb gedacht en ik ging uit van wat de fokker zei en wat ik las over het bepaalde merk. Nu ik me echt verdiep begrijp ik het beter. Ik wordt dus pislink als ik denk wat ik aan brok betaal terwijl het gewoon zooi is. Ik wil het beste voor mijn hond en hoewel ik niet op zwart zaad zit en het best een beetje breed kan laten hangen wil ik gewoon niet iets kopen voor 20 euro wat ik een hoek verder voor 10 euro kan hebben ( ons blijft zuunige neerlanders he)Cupcake schreef: Ik denk inderdaad dat de kosten ook niet de reden moet zijn om al dan niet te barfen. Of het nou de dierenartskosten zijn of je voer, het belangrijkste is toch een vrolijke en gezonde hond! Bij zowel brokken, kvv en barf zit er verschil in kwaliteit en prijs, het is maar net wat jou maatstaf is.
Maar het topic starten was meer een kwestie van interesse. Veel mensen zeggen dat Barf zoveel duurder is, Al dat mooie vlees terwijl ik nu dus eigenlijk ondervind dat het ( buiten de belangrijkste reden: dat het beter voor je hond is) helemaal niet zo duur is. Zelfs mijn kvv is nog goedkoper dan de Royal Canin die ik eerst voerde
Ja die adresjes die zou ik wel eens goed willen kunnen zoeken. Ik heb het topic met de slagers in de buurt van Eindhoven gezien, maar ik denk dat er veel meer moeten zijn. Tips?*milyck* schreef: Ik heb het 2 jaar achtereen bijgehouden: het eerste jaar zat ik op 2,50 de kilo,het tweede jaar op 1,45Het eerste jaar voerde ik nog geen biologisch orgaan, het tweede jaar wel. Het verschil zit hem in de adresjes,het kost wat moeite maar je leert al doende wat je waar goedkoop,en voor mij niet onbelangrijk, goed vlees kunt inkopen. Daar heb ik wel extra vriesruimte voor aangeschaft, maar zelfs als ik de energiekosten doorbereken, kom ik op een heel schappelijk prijsje uit. En, even afkloppen, we hebben na de pupcontroles en het titeren, nog geen dierenarts gezien in de afgelopen 3,5 jaar!
Even doorberekend over 28 dagen, waarbij dan alles wat ik heb liggen aan bod is geweest:
verbruik
vleesbot van 6 soorten 22,2 kg - € 42,28
spiervlees van 5 soorten 9,4 kg - € 32,60
orgaanvlees (pens, lever, hart, nier, maag) van 4 soorten 9,24 kg - € 20,46
totaal prijs € 95,34 gedeeld door totaal aantal kilo's 40,84 is gemiddeld per kilo € 2,33
per hond per dag € 1,07
en daarvoor heb ik deze maand in totaal 10 verschillende soorten: Haas, konijn, kip, eend, wilde gans, rund, schaap, hert, paard, zalm

verbruik
vleesbot van 6 soorten 22,2 kg - € 42,28
spiervlees van 5 soorten 9,4 kg - € 32,60
orgaanvlees (pens, lever, hart, nier, maag) van 4 soorten 9,24 kg - € 20,46
totaal prijs € 95,34 gedeeld door totaal aantal kilo's 40,84 is gemiddeld per kilo € 2,33
per hond per dag € 1,07
en daarvoor heb ik deze maand in totaal 10 verschillende soorten: Haas, konijn, kip, eend, wilde gans, rund, schaap, hert, paard, zalm
Jij zit in een gebied waar heeel veel aanbiedingen zijn! Hou het hier maar in de gaten: tip: notificatie van vraag en aanbod aan!miruske schreef: Ja die adresjes die zou ik wel eens goed willen kunnen zoeken. Ik heb het topic met de slagers in de buurt van Eindhoven gezien, maar ik denk dat er veel meer moeten zijn. Tips?
@ miruske : er is vaak een goede vleesstopplaats in eindhoven van der valk hotel , dus in eindhoven zit je ok 
wat voor soort ras heb je ?
Ik ben trotse eigenaresse van Jamie een 2,5 jaar oude staffordshire bull terrier teef. Een heerlijke meid met een lief en speels karakter die het liefst buiten bezig is met stokken, balletjes, grote honden en fietsen of heerlijk op de bank op je schoot ligt te maffen!!!lauraV schreef: @ miruske : er is vaak een goede vleesstopplaats in eindhoven van der valk hotel , dus in eindhoven zit je ok

En die op dit moment helemaal gestoord wordt van haar 5 en een halve week oude puppels

en dit is een van haar knappe dochters

En ik ga zeker opletten hoe dat allemaal werkt en wanneer er mensen in eindhoven zijn
Ik moet nog even goed uitvogelen hoe ik dat precies kan zien want soms lijkt het wel codetaal waarin jullie spreken hahah
Kortom. Als je KVV geeft ben je een stuk goedkoper als bij Barf. En ik loop niet rond te zoeken, ik bestel gewoon in Dessel of bij Herby.
Oei weer verkeerd.
Als je KVV geeft dan is barfen so wie so altijd goedkoper.
Hahaha ik dacht al bij het eerste antwoord! Maar het komt bij mij ongeveer op hetzelfde neer. Op dit moment krijgt ze kvv. Ik ga wel beginnen met bijvoeren van barf onderdelen en uiteindelijk wil ik echt over. Moet ik nog effe organiseren qua vriezer en dergelijke en ik heb een mooi menu hier neergezet maar ik krijg er geen reacties meer op terwijlik met de eerste twee zo blij was. Ik wil het echt niet verkeerd gaan doen
Dat is niet waar, barfen is meestál goedkoper dan KVVrosali schreef: Oei weer verkeerd.
ff off topic , maar wauw wat een mooie meid !!!miruske schreef: Ik ben trotse eigenaresse van Jamie een 2,5 jaar oude staffordshire bull terrier teef. Een heerlijke meid met een lief en speels karakter die het liefst buiten bezig is met stokken, balletjes, grote honden en fietsen of heerlijk op de bank op je schoot ligt te maffen!!!
En die op dit moment helemaal gestoord wordt van haar 5 en een halve week oude puppels
en dit is een van haar knappe dochters
En ik ga zeker opletten hoe dat allemaal werkt en wanneer er mensen in eindhoven zijn
Ik moet nog even goed uitvogelen hoe ik dat precies kan zien want soms lijkt het wel codetaal waarin jullie spreken hahah