HELP: Slijtage van vleeswolf- as tijdens malen: ijzerpoeder door het vlees?!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: HELP: Slijtage van vleeswolf- as tijdens malen: ijzerpoeder door het vlees?!

Emytje
4-sterren
4-sterren

Re: HELP: Slijtage van vleeswolf- as tijdens malen: ijzerpoeder door het vlees?!

Bericht door Emytje »

Bij mij zat er na een tijdje ook van dat gruis in. Bij mij was het afkomstig van het ijzeren pinnetje waar je de messen en de snijschijf bevestigd, weer een heel andere plek dus. Ik ben zelf overgestapt op elektrisch malen, want mijn rug vond dat handmatige ook niet bepaald prettig.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Emytje schreef: Ik ben zelf overgestapt op elektrisch malen, want mijn rug vond dat handmatige ook niet bepaald prettig.
Maal jij dan ook vleesbotten electrisch?
Emytje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Emytje »

Yup. Ik hak het eerst klein en dan worden de fazantkarkassen en eendennekken gewoon door de elektrische molen gehaald. Orgaanmix maak ik ook mbv de elektrische molen. Spiervlees, konijn en kippennekken maal ik niet, dat kunnen ze in stukken eten.

Plaats reactie