Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35
Moderator: Lizzy
Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8
Zijn er bij een hond eigenlijk ook meerdere plaatsen waar de insuline toegediend kan worden? Bij de mens namelijk wel (heeft met de snelheid v.d. opname te maken). Bij honden ook? Waar spuit jij Tara?
Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8
Het beste is de buik, dit geeft de snelste opname....maar ik doe het gewoon in haar nek zoals ik 1,5 jaar lang bij Kobus deed.Malamoods schreef: Zijn er bij een hond eigenlijk ook meerdere plaatsen waar de insuline toegediend kan worden? Bij de mens namelijk wel (heeft met de snelheid v.d. opname te maken). Bij honden ook? Waar spuit jij Tara?
Fijn dat het redelijk stabiel en jullie er even tussenuit konden! Doet een mens goed.
Net een 7,6! Het gaat heel erg goed zelfs....moest wel 2x prikken omdat ze de eerste keer haar kop wegtrok en het bloed te weinig was door deze actie.
Morgen weer een pauze dag maar bij twijfel meet ik meteen daar ze misschien toch weer lager gaat zitten.
Ze was vandaag nogal snel met alles...liep nog harder dan ons en scoorde haast een kat nadat ze eerst de muis van deze kat had ingepikt en opgevreten

Morgen weer een pauze dag maar bij twijfel meet ik meteen daar ze misschien toch weer lager gaat zitten.
Ze was vandaag nogal snel met alles...liep nog harder dan ons en scoorde haast een kat nadat ze eerst de muis van deze kat had ingepikt en opgevreten
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Lekker hoor! Gaat goede kant zo! 
Dat gaat goed met Tara, houden zo. 
Vanmiddag dus een 13,5 ondanks dat ze vrij alert en vrolijk was, de laatste 2 weken was ze aardig stabiel en vooral laag dus we waren vanmiddag aardig verrast maar hopelijk zit ze morgen weer lager.
Minder is dat ze last heeft van jeuk onder haar linker oksel die vandaag dan ook aardig kaal was gekrabt met ook een heel klein schrammetje van een nagel.
Heb er meteen pure magnesiumgel opgedaan en ze heeft er niet meer aangekrabt want dit stilt meteen de jeuk en is zeer huidherstellend.
Ook weer een typisch diabetes kwaaltje zijn haar voetkussens die momenteel dus heel gevoelig zijn....we lopen we al niet meer in de sneeuw omdat er in onze weilanden etc alleen vastgevroren harde sneeuw ligt wat aardig hard is voor de voetkussens....gisteren deed ze weer raar op de zeer lange oprijlaan vanaf ons huis naar de openbare weg....hier lopen we dus noodgedwongen iedere dag heen en weer omdat dit volledig wordt schoongehouden maar aan de kanten ligt de harde sneeuw en zodoende zagen we haar manken met de linkerpoot.....met inspectie zagen we aan alle 4 de poten aardige scheuren in de kussens dus meteen de oude schoentjes maar tevoorschijn gehaald en net haar poten met speciale pijnstillende natuurlijke zalf alles ingesmeert.... zit nu te zoeken op goede schoentjes met rubber zool.
Minder is dat ze last heeft van jeuk onder haar linker oksel die vandaag dan ook aardig kaal was gekrabt met ook een heel klein schrammetje van een nagel.
Heb er meteen pure magnesiumgel opgedaan en ze heeft er niet meer aangekrabt want dit stilt meteen de jeuk en is zeer huidherstellend.
Ook weer een typisch diabetes kwaaltje zijn haar voetkussens die momenteel dus heel gevoelig zijn....we lopen we al niet meer in de sneeuw omdat er in onze weilanden etc alleen vastgevroren harde sneeuw ligt wat aardig hard is voor de voetkussens....gisteren deed ze weer raar op de zeer lange oprijlaan vanaf ons huis naar de openbare weg....hier lopen we dus noodgedwongen iedere dag heen en weer omdat dit volledig wordt schoongehouden maar aan de kanten ligt de harde sneeuw en zodoende zagen we haar manken met de linkerpoot.....met inspectie zagen we aan alle 4 de poten aardige scheuren in de kussens dus meteen de oude schoentjes maar tevoorschijn gehaald en net haar poten met speciale pijnstillende natuurlijke zalf alles ingesmeert.... zit nu te zoeken op goede schoentjes met rubber zool.
ja Tieneke, diabetes is een rot ziekte,ik heb het al eerder geschreven.
Ik hoop echt dat je Tara op de rit krijgt en kunt blijven houden.
Knuffel voor je meisje.
Ik hoop echt dat je Tara op de rit krijgt en kunt blijven houden.
Knuffel voor je meisje.
Doe maar voorzichting aan!!
Vandaag gelukkig weer in de veilige zone met precies 10! Moest helaas 2x prikken om genoeg bloed uit haar binnenlip te krijgen want het is hier nog steeds heel koud dus nog maar een poging na weer de nodige massage om de boel op temperatuur te krijgen, baasje hield haar beet en ze vond alles wel best want hierna krijgt ze natuurlijk eten 
Zoals iedere dag 2 wandelingetjes van zo'n ruim 20 minuten per keer waarbij ze zelf aangeeft dat ze het wel gezien heeft en hierna best moe is....vandaag met de 2e wandeling trok ze Jaco al finaal door de haldeur naar buiten
en in het weiland mocht ze natuurlijk los.... ze heeft lopen rennen en snuffelen niet normaal meer
.... dit hebben we niet eerder meegemaakt en toen ze eenmaal thuis was moest ze nog even goed gaan rollen in de verse sneeuw die vannacht weer gevallen is....gelukkig houden haar oude schoentjes zich nog net goed....de flarden hangen er onderhand aan en ze lekken ook nog 
Morgen worden haar nieuwe schoentjes bezorgd....met goede slijtvaste rubber zooltje plus ademend materiaal.
Haar oksel is ook beter, na de magnesiumchloride jeukt ze nu niet meer en de voetkussens smeer ik ook nog steeds in.
Morgen hopelijk weer een nieuwe dag met minder zorgen om haar...
Zoals iedere dag 2 wandelingetjes van zo'n ruim 20 minuten per keer waarbij ze zelf aangeeft dat ze het wel gezien heeft en hierna best moe is....vandaag met de 2e wandeling trok ze Jaco al finaal door de haldeur naar buiten
Morgen worden haar nieuwe schoentjes bezorgd....met goede slijtvaste rubber zooltje plus ademend materiaal.
Haar oksel is ook beter, na de magnesiumchloride jeukt ze nu niet meer en de voetkussens smeer ik ook nog steeds in.
Morgen hopelijk weer een nieuwe dag met minder zorgen om haar...
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn dat ze vandaag zoveel plezier heeft gehad en een mooie score gelukkig 
2 dagen niet geprikt na de laatste score van precies 10....terwijl Jaco net voor half 5 nog op het dakterras stond met het vele sneeuwruimen vandaag heb ik zelf maar de test gedaan omdat ik twijfelde....meteen een zeer mooie dikke donkerrode druppel bloed en ik geloofde mijn ogen niet toen de meter 3,1 aangaf!!!!!
Gaan we toch nog verder afbouwen met de insuline???
Eergisteren was ze zo vreselijk fief en vrolijk en had met de wandeling zelfs een levende muis uitgegraven die ze meteen opvrat
Jaco en ik liepen maar snel door... brrr.
Gisteren was vanaf de late middag een vreselijke sneeuwstorm.... tot vanmiddag laat....Tara heeft deze 2 dagen gewoon haar wandelingetjes gelopen dankzij de sneeuwschuiver die meerdere keren per dag alles schoonhoudt....ik dik ingepakt en saampies effe lekker gewandeld...moest wel steeds haar kop en ogen schoonwrijven van alle sneeuw en wind...het vroor weinig dus geen schoentjes....op sommige stukken bij huis een halve meter of gewoon meer dus zelfs mijn thermo-jachtlaarzen waren niet meer bestand tegen de vele sneeuw.
Morgen moet ik beslist weer meten met deze zeer lage waarde...
Gaan we toch nog verder afbouwen met de insuline???
Eergisteren was ze zo vreselijk fief en vrolijk en had met de wandeling zelfs een levende muis uitgegraven die ze meteen opvrat
Gisteren was vanaf de late middag een vreselijke sneeuwstorm.... tot vanmiddag laat....Tara heeft deze 2 dagen gewoon haar wandelingetjes gelopen dankzij de sneeuwschuiver die meerdere keren per dag alles schoonhoudt....ik dik ingepakt en saampies effe lekker gewandeld...moest wel steeds haar kop en ogen schoonwrijven van alle sneeuw en wind...het vroor weinig dus geen schoentjes....op sommige stukken bij huis een halve meter of gewoon meer dus zelfs mijn thermo-jachtlaarzen waren niet meer bestand tegen de vele sneeuw.
Morgen moet ik beslist weer meten met deze zeer lage waarde...
Wat???? Had je niet goed gemeten ????tieneke schreef: foutje