Ik wil het best sturen maar ik denk niet dat je er veel aan hebt?miruske schreef: als het klaar is zou je het me dan willen mailen? haagje2002@hotmail.com
En ik zou niet weten wanneer het af is.
Moderator: Lizzy
Ik wil het best sturen maar ik denk niet dat je er veel aan hebt?miruske schreef: als het klaar is zou je het me dan willen mailen? haagje2002@hotmail.com

Ik red dat ook niet hoor dus je bent niet de eenige.Kees schreef: Hallo allemaal,
Ik zie hier bedragen langskomen waar ik echt verbaasd over ben ??? Barfen voor € 1,50 de kilo? Dat haal ik bij lange na niet. Ik zit gemiddeld op zo'n € 3,30 de kg. Van spiervlees koop ik altijd wel A kwaliteit, niet die vette rommel. Ik koop alles bij één leverancier en daar ben ik heel tevreden over: alle producten zien er vers en prima uit.
Ik heb voor de honden wel een aparte vriezer. Ik bestel zo'n 50 kg in één keer. Toen ik ze vroeger Carnibest gaf, kon ik meer tegelijk inkopen: 100 kg. Maar die worsten stapelen gemakkelijker dan barf-producten.
Ik barf nu zo'n 2 à 3 jaar en ik moet zeggen dat mijn honden het er geweldig op doen. Barfen moet wel een beetje je hobby zijn, want het is wel wat bewerkelijker dan wat brokken in een bak gooien![]()
In het voorjaar en 's zomers vind ik het helemaal leuk om te doen. Dan gooi ik wat kluifwerk achterin de tuin, wijntje erbij en de hele roedel kan genieten!
Kees.
Daar ligt het dan ook meteen aan denk ik. Je koopt van 1 leverancier en mensen die goedkoper uit zijn, steken veel energie aan het vinden van goedkope adresjes en meebestellen. Kost wat tijd en moeite maar scheelt weer geld.Kees schreef: Hallo allemaal,
Ik zie hier bedragen langskomen waar ik echt verbaasd over ben ??? Barfen voor € 1,50 de kilo? Dat haal ik bij lange na niet. Ik zit gemiddeld op zo'n € 3,30 de kg. Van spiervlees koop ik altijd wel A kwaliteit, niet die vette rommel. Ik koop alles bij één leverancier en daar ben ik heel tevreden over: alle producten zien er vers en prima uit.
Ik heb voor de honden wel een aparte vriezer. Ik bestel zo'n 50 kg in één keer. Toen ik ze vroeger Carnibest gaf, kon ik meer tegelijk inkopen: 100 kg. Maar die worsten stapelen gemakkelijker dan barf-producten.
Ik barf nu zo'n 2 à 3 jaar en ik moet zeggen dat mijn honden het er geweldig op doen. Barfen moet wel een beetje je hobby zijn, want het is wel wat bewerkelijker dan wat brokken in een bak gooien![]()
In het voorjaar en 's zomers vind ik het helemaal leuk om te doen. Dan gooi ik wat kluifwerk achterin de tuin, wijntje erbij en de hele roedel kan genieten!
Kees.

Mijn honden eten tevens biologische kvv. Bij de samenstelling van hun BARF menu is rekening gehouden met de ingredienten van de kvv: biologische kipkarkas, biologisch spiervlees van rund, geit en lam, biologische organen van rund en lam. Tevens eten ze de Wild variant van deze kvv, dus ree, gans, duif, fazant...Parelridder schreef: 'k Had laatste even opgeteld, incl. eventuele vervoerskosten, excl. de eitjes:
gemiddeld 1,50 per kilo vleesbot (konijnkarkas, eendenhalzen, fazantkarkas)
gemiddeld 3,00 per kilo spiervlees (de mooie kwaliteit van Jolanda en Orinake) Ben ik élke dag weer blij mee!![]()
(lama, hertenindustrievlees, antiloop, konijn)
gemiddeld 2,00 euro per kilo lever (lam, jonge geit, konijn)
gemiddeld 3,50 per kilo nier (lam, geit, konijn)
gemiddeld 2,00 per kilo hart (rund, lam, konijn)
gemiddeld 2,23 per kilo vette vis (gemalen vette vismix Kiezebrink, anders is het zeer wisselend of ze het willen eten) (30% hele sardientjes, 30% hele haringen, 40% zalmlijven)
Groentenmix van 8-9 soorten, genoeg voor 1 maand / 2 honden, pakweg 25 euro. (bijv. bleekselderij, courgette, paprika, knolselderij, rode bieten, pompoen, venkel, broccoli en witlof)
Samenstelling van hun weekmenu (excl. ei) per hond:
2100 gram vleesbot 3,15 euro
1190 gram spiervlees 3,57 euro
140 gram lever 0,28 euro
140 gram nier 0,49 euro
200 gram hart 0,40 euro
500 gram vette vis 1,12 euro
490 gram groentenmix 2,92 euro
Totaalkosten per hond per week indien zelf samengesteld als hierboven: 11,93 euro
Kiloprijs van dit menu: 11,93: 4,76 kilo = totaal 2,51 per kilo
Dank je bedoel je de pup of mijn teef? Of misschien beide want ze zijn allebei knap hahahtycolaika schreef: ff off topic , maar wauw wat een mooie meid !!!
En daan 11.93 per week per hond dat is weinig. Dat zou voor mij op tweederde uitkomen (8 euro dus) want mijn hond weegt ook een derde minder dan de jouwe (16 kilo) Bedankt voor het rekenen. Het is dus wel duidelijk dat het niet duurder HOEFT te zijn. Het is alleen wel meer werk, maar ja dat is met de meeste betere dingen heParelridder schreef: Het zijn Flatcoated retrievers. Ze wegen 26-27 kilo.
De portie per dag is zo'n 680 gram (excl. eitjes) en in de BARFrekenhulp op basis van 2,5% bij een gewicht van 27 kilo.
Bedankt voor de berekening en mooi om te zien dat het ook voor zo'n leuke prijs kan!Nadia schreef: Mooi Hondje!![]()
In totaal ben ik per maand 45.91 kwijt voor 3 katten en 1 hond Welke samen 29 kilo per maand eten.
(is goed voor een gemiddelde van 1.58 per kilo) MAAR wederom, dit is duur geteld, ivm de kwartelkarkassen welke ik evenredig heb geteld aan de eendenruggen etc.