Update: banoffee pie!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Robian
5-sterren
5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Bericht door Robian »

Sanyo schreef: Ik heb laatst ook de citroentaart gemaakt en vond hem niet lekker. :-[
Wil het nog een keer proberen zonder de citroenrasp er door, ik had het idee dat hij daardoor te sterk smaakte.
Dat zou voor mijn slanke lijn beter zijn. :D
Vanavond bij de koffie gaan we een stuk proberen
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Nynke F schreef: Kom je een stukje langsbrengen Chantal ??  :angel: :angel: :angel: :angel:
Hij is klaar! En hij ziet er echt heerlijk uit  :o

Helaas Nynke, ik ga vanavond nog voor de laatste keer alleen kijken bij de fokster en het is troostvoer voor haar. Er zijn al 2 pupjes naar de nieuwe eigenaar  :P
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Beppie1 schreef: Ik heb er of teveel schil in gedaan, of te grote stukken rasp(dan dus kleiner snijden)

Hier in huis woont een huspup die alles wat hard is in zacht(dus chocolade in yoghurt, fruit ook trouwens ed) echt vies vind
Volgende keer dus minder, kleiner en misschien wel eruit laten
Als ik zest gebruik, was ik de citroen (of limoen of sinaasappel) eerst onder stromend niet te koud water en met de groenteborstel. Of je gebruikt een biologische, maar dan alleen even gewoon wassen. Daarna droog ik hem af en rasp dan met de meest fijne rasp alleen het gekleurde deel. Het wit smaakt heel bitter en dan gebruik je de hele schil ipv alleen zest. Zest is idd nogal aromatisch, maar ik vind het wel lekker. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen maar een halve te raspen. Als je ook sap gebruikt, dan eerst raspen en daarna persen. Andersom is praktisch onmogelijk.
Een microplane rasp is om zest te raspen eigenlijk ideaal, maar dan moet je zo'n ding wel hebben. Ik heb die niet, dus gebruik de fijne rasp van mn bakje (grove en fijne rasp met opvangbakje).
Wat je op kooktv wel eens ziet, is dat er met een dunschiller een stuk schil wordt afgehaald. Dat is voor zoiets te sterk en niet zo lekker. Zo'n groot stuk schil is om ergens in mee te laten trekken, zoals gluhwein bv.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik heb aan Sinterklaas een zesteur gevraagd, en ook gekregen.  ;)  Nu kan ik er echt niet meer onderuit om ook de citroentaart te maken.  ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

:D :D :D :D Idd niet!!!

Ik vind hoe citroeneriger hoe beter! Zou het ook werken met sinaasappel, wat denken jullie? Ik weet dat het zuur van de citroen zorgt voor het opstijven, maar of een sinaasappel dat effect ook heeft??
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Uitproberen zou ik zeggen  ;)
Ik heb een zesteur en die trekt hele mooie krullen maar ik vind ze niet fijn genoeg voor in de taart dus daarvoor gebruik ik de microplane rasp. Heel voorzichtig  :-X
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Hij was lekkerrrr!

Ik heb hem met Bastogne bodem gemaakt, en het was een groot succes  :biggrin2:

Volgende week ga ik hem weer maken  :-X
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Pauline schreef: Ik hoop voor jou van niet...., anders heb je hetzelfde probleem als ik.... Wil je er elke week (en dan houd ik het nog netjes) wel eentje maken..... ::) :o
Ja idd! en het is ook nog dat ie verschrikkelijk snel opstijft, gewoon terwijl je er naar kijkt, dus eigenlijk heel snel eetklaar  :P
Bananen taart is ook verrukkelijk maar vergt meer voorbereidingen en dat weerhoudt mij ervan om het vaak te maken.

Citroenrasp hoort gewoon in die taart. Maar dan wel met een citroenraspertje geraspt dus heel fijn en zoals mevr.Kruimel het al zegt absoluut geen wit mee raspen dat smaakt namelijk heel bitter.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Ik ben met dochter vandaag de keuken in gedoken en de citroentaart gemaakt.

Erg lekker, maar wel zoet en machtig :o Hoef voorlopig ff niks meer te eten  ;D
De bodem was te korrelig gebleven en ik heb hem gemaakt met 1 citroen en 1 limoen en ipv citroenzest heb ik de limoen gebruikt. Misschien volgende keer toch maar wat citroenrasp erbij doen, dan is ie denk ik iets sterker van smaak.

Ro vond hem niet lekker :uglystupid2:
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

pallas schreef: Ro vond hem niet lekker :uglystupid2:
Ik vond hem ook niet echt dat je zegt van wauw dat noem ik nog eens lekker.
Hier in ieder geval niet voor herhaling vatbaar
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

pallas schreef: Ro vond hem niet lekker :uglystupid2:
Hmmmm...... waarom heb ik het idee dat hij het wel lekker zou vinden als ik hem heb gemaakt.....  ::) ::) ::)

:P :P :P :P :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Pauline schreef: Hmmmm...... waarom heb ik het idee dat hij het wel lekker zou vinden als ik hem heb gemaakt.....  ::) ::) ::)

:P :P :P :P :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Vreemde ogen dwingen hè  :D :biggrin2:
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Pauline schreef: Hmmmm...... waarom heb ik het idee dat hij het wel lekker zou vinden als ik hem heb gemaakt.....  ::) ::) ::)

;D ;D ;D

De andere heren is huis vonden hem wel goed smaken. En voor Tjerk zet het lekker aan :P

Vanavond hebben we het gezonde patroon vervolg met lasagne :P :biggrin2:

Voorlopig weer genoeg koolhydraat gehad 8)
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Wat ee nsmakelijk topic is dit toch.
Het is bijna net zo leuk als het Voice-topic.
Ik heb soms hardop moeten lachen.
En wat het leukste is???
Er liggen hier nu 2 blikjes melk te koken ::)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Aiiii Riek, lekker!!!  :P :P :P :biggrin2:

Plaats reactie