Pup 13 weken veel jeuk - update p.6
Moderator: Lizzy
Re: Pup 13 weken veel jeuk - mijten
hè verdorie, toch zo'n stomme mijt!
nou ja, aan de andere kant, nou weet je wel wat het probleem is...
al dat gif, tjah, dat zal nu inderdaad wel nodig zijn.
kleine kanttekening: dat Knox nu mijt heeft, kan er op duiden dat hij problemen heeft met zijn weerstand. die mijten, de meeste er van wonen volgens mij standaard op iedere hond. alleen als de hond een verzwakte weerstand heeft worden die mijten dan actief en gaan gangetjes zitten graven in de hond zijn huid. (ja heel erg jakkes bah kriebel) naast het gif, doe je er denk ik goed aan om aan Knox zijn weerstand te werken. dat doe je al natuurlijk (je geeft hem immers rauwe voeding), maar een handje extra helpen zal hem denk ik ook zeker goed doen.
je kan dit zelf doen met bijvoorbeeld pro-biotica (ben even vergeten of dit eerder in het topic al voorbij is gekomen), maar een holistisch DA zal Knox gerichter kunnen helpen met kruiden, natuurlijke middelen, homeopathie of accupunctuur. ik denk dat dat, zeker gezien Knox zijn leeftijd, heel belangrijk is!
Reus heeft 2 keer mijten gehad, eerst voordat hij volledig over ging op vers en sowieso de hele tijd ziek was, en een paar maanden terug. het is nu al 2 jaar achter elkaar dat hij aan het begin van de herfst allerlei ellende krijgt, waarschijnlijk zorgt de verandering van de seizoenen (het weer, wind, vochtigheid, verandering in de natuur enzo) er bij hem voor dat zijn weerstand even niet optimaal werkt. prompt werd ie ziek, kreeg weer meer jeuk en ook een of ander vies mijtje er ook nog eens bij.
succes met Knox!
nou ja, aan de andere kant, nou weet je wel wat het probleem is...
al dat gif, tjah, dat zal nu inderdaad wel nodig zijn.
kleine kanttekening: dat Knox nu mijt heeft, kan er op duiden dat hij problemen heeft met zijn weerstand. die mijten, de meeste er van wonen volgens mij standaard op iedere hond. alleen als de hond een verzwakte weerstand heeft worden die mijten dan actief en gaan gangetjes zitten graven in de hond zijn huid. (ja heel erg jakkes bah kriebel) naast het gif, doe je er denk ik goed aan om aan Knox zijn weerstand te werken. dat doe je al natuurlijk (je geeft hem immers rauwe voeding), maar een handje extra helpen zal hem denk ik ook zeker goed doen.
je kan dit zelf doen met bijvoorbeeld pro-biotica (ben even vergeten of dit eerder in het topic al voorbij is gekomen), maar een holistisch DA zal Knox gerichter kunnen helpen met kruiden, natuurlijke middelen, homeopathie of accupunctuur. ik denk dat dat, zeker gezien Knox zijn leeftijd, heel belangrijk is!
Reus heeft 2 keer mijten gehad, eerst voordat hij volledig over ging op vers en sowieso de hele tijd ziek was, en een paar maanden terug. het is nu al 2 jaar achter elkaar dat hij aan het begin van de herfst allerlei ellende krijgt, waarschijnlijk zorgt de verandering van de seizoenen (het weer, wind, vochtigheid, verandering in de natuur enzo) er bij hem voor dat zijn weerstand even niet optimaal werkt. prompt werd ie ziek, kreeg weer meer jeuk en ook een of ander vies mijtje er ook nog eens bij.
succes met Knox!
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn dat er duidelijkheid is en net wat Nienk zegt; zn weerstand oppeppen omdat daardoor de mijt zich sneller vermenigvuldigd. En ja dat gif, nu ben je er wel zsm vanaf / is hopelijk de cirkel doorbroken.
Succes met de kleine man!
Succes met de kleine man!
-
Biancatje88
- 3-sterren

Dankjewel.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een probiotica maar weet echt niet goed wat ik nu het beste kan geven en hoe ik er aan moet komen. Ik heb al op internet zitten kijken maar er is zo veel keus dat ik het echt eventjes niet meer weet. Of is er misschien ook een probiotica die je gewoon in de winkel kan kopen? Bij de etos ofzo?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een probiotica maar weet echt niet goed wat ik nu het beste kan geven en hoe ik er aan moet komen. Ik heb al op internet zitten kijken maar er is zo veel keus dat ik het echt eventjes niet meer weet. Of is er misschien ook een probiotica die je gewoon in de winkel kan kopen? Bij de etos ofzo?
ik geef (op aanraden van de holistisch DA) de Probiotics van Phytonics. die kan je ook op internet kopen, hier bijvoorbeeld:
http://www.medpets.nl/phytonics%2bprobiotics/1624/
http://www.medpets.nl/phytonics%2bprobiotics/1624/
-
Biancatje88
- 3-sterren

En kan dat ook bij pups?
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
https://www.dierapotheker.nl/product/12 ... _g_poeder/
Ik heb goede ervaring hiermee. Weet ff niet hoe/wat met pups maar je zou hierover wellicht een holistische DA over kunnen bellen.
Ik heb goede ervaring hiermee. Weet ff niet hoe/wat met pups maar je zou hierover wellicht een holistische DA over kunnen bellen.
Dat vergrootglas was dus best handig geweest. Gelukkig is dit eenvoudig te behandelen. Maar wat een omweg heb je ervoor moeten maken Inderdaad ook de andere huisdieren behandelen en de omgeving.Biancatje88 schreef: Knox heeft toch last van mijten
Ook deze dierenarts heeft weer heel zijn huid onderzocht en kwam tot de conclusie dat hij toch mijten had. Geen demodex, maar een ander soort (met een moeilijke naam die ik niet heb kunnen onthouden). Hij staat nu oner behandeling van strongholdpipetjes, hij heeft er dinsdag 1 gehad en over 2 weken moet hij er nog 1. Ook Kenzi moet ik behandelen. Ik heb ook een nieuwe lampenkap meegenomen en die moet hij nu altijd om als ik hem niet in de gaten kan houden omdat hij zichzelf helemaal kapot bijt anders.
En hij heeft zijn wondjes ook onderzocht en die waren al heel erg geinfecteerd dus daarvoor heeft hij antibiotica gekregen.
Ik weet het, niet de meest natuurlijke manier om alles op te lossen, en ook weer erg heftig voor zo'n kleine pup van bijna 16 weken. Maar er moest gewoon wat gebeuren nu. Er was nog niets geen verbetering en afgelopen maandag heeft hij zichzelf weer erg toegetakeld toen ik werken was. Weer een hele nieuwe bijtplek er bij die 3x zo groot was als zijn andere plekken.
Het lijkt nu ietsje beter te gaan met zijn jeuk. Hij bijt nog maar af en toe, en dan stop ik hem meteen. En het voordeel is nu ook dat wanneer ik hem niet in de gaten kan houden hij die kap om krijgt en dus ook niet kan bijten. Nu kunnen die wondjes eindelijk genezen.
Ik heb de dermatoloog verteld dat ik wat huiverig ben voor al die medicijnen en troep voor zo'n jonge hond, en hij begreep dat wel maar zei gewoon dat we nu op een punt waren gekomen dat er gewoon iets moest gebeuren. Want eerlijk gezegt schrok hij best wel van Knox zijn toestand.
Hopelijk zijn we strax van alles af en kan hij gewoon een lekker onbezorgd pupje zijn.
En soms kruipen ze ook bij de mensen, op de behaarde armen van dierenartsen en assistentes bv
ik zou zelf denken dat het geen kwaad kan bij een pup, maar ja, ik ben geen DA en heb nooit een pup gehad.
daar zou je even contact voor moeten opnemen met een holistisch DA, volgens mij doen sommige dit soort dingen ook wel over de mail of telefoon, als je geen mogelijkheid hebt om er naar eentje toe te gaan.
daar zou je even contact voor moeten opnemen met een holistisch DA, volgens mij doen sommige dit soort dingen ook wel over de mail of telefoon, als je geen mogelijkheid hebt om er naar eentje toe te gaan.
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
Volgens mij kan het ook geen kwaad, het gaat alleen om de juiste dosering.nienk schreef: ik zou zelf denken dat het geen kwaad kan bij een pup, maar ja, ik ben geen DA en heb nooit een pup gehad.
Dat is denk ik wel cruciaal.
-
Biancatje88
- 3-sterren

Eventjes een kleine update.
Het lijkt beter te gaan met de jeuk. Hij probeerd nog maar heel af en toe aan zijn achterkant te bijten (wat ik ook meteen stop) en het de wondjes genezen goed. Al zitten er nog wel heel wat korstjes hoor.
Hij bijt wel nog wat aan zijn pootjes, maar hier zijn geen korstjes of kale plekken dus het valt allemaal nog mee. (ook dit stop ik natuurlijk).
Verder moet hij zijn lampenkap om als ik hem niet in de gaten kan houden en als hij in zijn bench zit. Echt zo zileig. Maar heb het idee dat hij er al vrij goed aan gewend is (gelukkig).
En nu kunnen we dus alleen nog maar afwachten he.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle tips die mij gegeven zijn!!!
Het lijkt beter te gaan met de jeuk. Hij probeerd nog maar heel af en toe aan zijn achterkant te bijten (wat ik ook meteen stop) en het de wondjes genezen goed. Al zitten er nog wel heel wat korstjes hoor.
Hij bijt wel nog wat aan zijn pootjes, maar hier zijn geen korstjes of kale plekken dus het valt allemaal nog mee. (ook dit stop ik natuurlijk).
Verder moet hij zijn lampenkap om als ik hem niet in de gaten kan houden en als hij in zijn bench zit. Echt zo zileig. Maar heb het idee dat hij er al vrij goed aan gewend is (gelukkig).
En nu kunnen we dus alleen nog maar afwachten he.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle tips die mij gegeven zijn!!!
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn dat het de goede kant op gaat!
-
Biancatje88
- 3-sterren

Re: Pup 13 weken veel jeuk - update p.6
Eventjes een nieuwe update.
Knox is inmiddels 20 weken. En heeft de volledige behandeling van de stonghold pipetjes er op zitten.
Het gaat erg goed met hem!
Geen korsten meer, zijn vacht is al bijna overal mooi terug gegroeid (alleen in het daglicht zie je nog een paar hapjes, maar als je het niet weet denk ik niet dat het je opvalt). En het voornaamste geen jeuk meer!!!

Hij mag nu ook sinds 2 weken zonder kap in zijn bench. en gelukkig is hij niet opnieuw beginnen bijten.
Heel af en toe zie ik hem nog wel eens bijten, maar dit is zelden en altijd maar eventjes.
Ik ben zo blij dat hij er eindelijk van af is. Want mensen.. jeuk is echt verschrikkelijk!
Nu hopen dat de jeuk weg blijft en hij gewoon lekker kan genieten van zijn hondenleven
Knox is inmiddels 20 weken. En heeft de volledige behandeling van de stonghold pipetjes er op zitten.
Het gaat erg goed met hem!
Geen korsten meer, zijn vacht is al bijna overal mooi terug gegroeid (alleen in het daglicht zie je nog een paar hapjes, maar als je het niet weet denk ik niet dat het je opvalt). En het voornaamste geen jeuk meer!!!
Hij mag nu ook sinds 2 weken zonder kap in zijn bench. en gelukkig is hij niet opnieuw beginnen bijten.
Heel af en toe zie ik hem nog wel eens bijten, maar dit is zelden en altijd maar eventjes.
Ik ben zo blij dat hij er eindelijk van af is. Want mensen.. jeuk is echt verschrikkelijk!
Nu hopen dat de jeuk weg blijft en hij gewoon lekker kan genieten van zijn hondenleven
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
PS: leuk onderschrift!
wat goed dat het zo goed gaat!
en dat ie nog een beetje bijt en/of krabt: ook een gezonde hond heeft wel eens kriebels! als het met Reus een hele tijd heel goed gaat en ik hem dan ineens ergens zie bijten, dan denk ik ook: shit, daar gaan we weer. maar ja, dat kan natuurlijk ook 'gewone' kriebel zijn, zoals jij en ik zelf ook wel eens jeuk hebben.
lekker zo door gaan!!
en dat ie nog een beetje bijt en/of krabt: ook een gezonde hond heeft wel eens kriebels! als het met Reus een hele tijd heel goed gaat en ik hem dan ineens ergens zie bijten, dan denk ik ook: shit, daar gaan we weer. maar ja, dat kan natuurlijk ook 'gewone' kriebel zijn, zoals jij en ik zelf ook wel eens jeuk hebben.
lekker zo door gaan!!
Fijn dat het goed gaat!! Mocht je nog interesse hebben in Probiotika.. Ik heb gehoord dat Probio Forte van de Groene Os ook heel goed zou zijn.
Je kunt het op meerdere websites online bestellen en er staan ook veel recenties bij.
http://www.groene-os.nl/de-groene-os-voor-hond-en-kat
Hopelijk blijft het weg! En inderdaad.. jeuk is volgens mij een van de ergste dingen die er zijn..
Groetjes
Je kunt het op meerdere websites online bestellen en er staan ook veel recenties bij.
http://www.groene-os.nl/de-groene-os-voor-hond-en-kat
Hopelijk blijft het weg! En inderdaad.. jeuk is volgens mij een van de ergste dingen die er zijn..
Groetjes