Verpakken om in te vriezen
Moderator: Lizzy
Verpakken om in te vriezen
Wat vinden jullie het makkelijkst om de portie's in te verpakken om in te vriezen?
Zakjes lijkt me niet altijd even handig maar bakjes dan ook weer niet... Gaat om porties van ongeveer 500gr
Wat gebruiken jullie?
Zakjes lijkt me niet altijd even handig maar bakjes dan ook weer niet... Gaat om porties van ongeveer 500gr
Wat gebruiken jullie?
Re: Verpakken om in te vriezen
Melkpakken. 
In een 1,5 liter pak kun je 3 x 500 gram spiervlees kwijt.
DAT is een goed idee! Die kun je strak tegen elkaar zetten, en als je eens je halve vriezer uit moet pakken om bij het onderste vlees te komen, dan past het er daarna ook weer gewoon inHetty 1 schreef: Melkpakken.
(heb nu al een paar keer gehad dat ik onderin iets moest pakken en daarna een uur bezig was om het er allemaal weer in te puzzelen...
Ik doe alles in diepvrieszakken van een kilo. Daarna gaat het per soort in een grote plastic zak (die Carnibest ook heeft). En zo de vriezer in. Ik kan zo per zak er uit pakken wat ik nodig heb.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,83081.0.html
en:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,83080.0.html
Overigens doe ik spiervlees, klein orgaan en lamspensjes ook in melk- of sappakken.
Ze gaan wel wat bol staan als ze vol en bevroren zijn. Plat stapelen gaat niet lukken, maar naast elkaar en rechtop gaat wel hoor.
en:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,83080.0.html
Overigens doe ik spiervlees, klein orgaan en lamspensjes ook in melk- of sappakken.
Ze gaan wel wat bol staan als ze vol en bevroren zijn. Plat stapelen gaat niet lukken, maar naast elkaar en rechtop gaat wel hoor.
- pearlsofpassion
- Moderator
Hoe sluit je die melkpakken dan af?
-
Barbaravh
- 4-sterren

Kan me het ook niet inbeelden. Of jullie hebben heel andere melkpakken dan in België.pearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
Ikzelf gebruik zakjes.
Hier ook zakjes 
Ik doe een aantal porties in een melkpak, dus iedere portie in een zakje. Dan hoeft het pak helemaal niet dichtpearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
- pearlsofpassion
- Moderator
Oh, in zakjes.
Ik dacht dat het los in het melkpak ging?
Gewoon om bij elkaar te houden en te stapelen, doe ik het liever met zakjes in een grote zak.
Ik dacht dat het los in het melkpak ging?
Gewoon om bij elkaar te houden en te stapelen, doe ik het liever met zakjes in een grote zak.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ik heb die tip ook gekregen van Hetty en het is echt super.
Idd porties in zakjes doen. Deze zakjes in een sap of melkpak doen. Ik heb sappakken en heb daar de bovenkant vanaf gehaald. De zakjes haal je er makkelijk uit. En het scheelt zoveel loze ruimte.
Idd porties in zakjes doen. Deze zakjes in een sap of melkpak doen. Ik heb sappakken en heb daar de bovenkant vanaf gehaald. De zakjes haal je er makkelijk uit. En het scheelt zoveel loze ruimte.
Ik verpak steeds 400 g spiervlees in een zakje, dan doe ik een zakje in een boterkuipje en vries het in. Als alles bevroren is haal ik de zakjes uit de boterkuipjes en dan zijn het gemakkelijk stapelbare pakketjes.
Groetjes, MJ
Groetjes, MJ
als je in alle 4 de hoeken de vertikale vouw in de pakken wat insnijdt, dan ontstaan er een soort flappen. die kun je dan net als een doos vouwenpearlsofpassion schreef: Hoe sluit je die melkpakken dan af?
Ik sluit ze overigens nier af. Vriesbrand krijg ik nier want zo lang zit het niet in de vriezer
Dus toch in zakjes 
De tip van de melkpakken ga ik zeker onthouden! Het was nu al een rommelhoop met alleen de kvv en volledige kippen...
De tip van de melkpakken ga ik zeker onthouden! Het was nu al een rommelhoop met alleen de kvv en volledige kippen...