tuurlijk hij is nog jong,maar pijn is zo erg(spreek uit ervaring helaas)
idd liever een pijnvrijleven van 8 jaar als 12 met pijn.
heel veel sterkte en je doet zoveel voor je zwarte droppie...petje af meis
Moderator: Lizzy

Ik zou zelf ook pijnstillers geven maar nooit langdurig de Rimadyl geven...toscak schreef: Jullie hebben eigenlijk allemaal gelijk. Pijnstillers, ik had er nog niet zo sterk bij stilgestaan.
Liever 8 dan 12 met pijn inderdaad, ik ga het overleggen met de orthopeed!

whahaha, die heb ik nog niet eerder gehoord...pallas schreef: Feit: met pijn loopt je hond niet goed = geen spieropbouw.
Grote kans dat ie met een goede onstekingsremmer wel beter gaat lopen. Als je dan daarnaast een zeer goed trainingsschema en ondersteuning van de fysio hebt, maak je de beste kans dat hij uiteindelijk ook zonder medicatie beter uit de voeten kan.
Hydro en aqua therapie zijn redelijk gped inzetbaar voor de voorhand maar kenneljk niet genoeg voor jou hond. De spieren in de schouder/ellepijp kan je imo beter ondersteunen door gerichte fysio (bijv met electrische stimulatie en massages). Als je eenmaal een begin hebt kan je overschakelen op balansoefeningen. Ttouch kan een enorme hulp zijn om je hond weer in balans en ontspannenheid te leren bewegen. ( zeg maar een soort yoga maar dan voor honden)
de uitdaging voor jou is om de juiste therapeut(en) voor je hond te vinden.
Heel veel sterkte en succes!

Is hij veel gaan drinken toen je met de previcox stopte?tt-tjes schreef: Fjurdy kreeg ook previcox, wel nog maar een kwart tabletje per dag maar ik durf het bij hem niet meer aan met zijn lever. Ik ben nu op zoek naar een natuurlijke pijnstiller voor hem.