Iemand al ervaring met nieuwe pijnstiller Cimalgex?
Moderator: Lizzy
Iemand al ervaring met nieuwe pijnstiller Cimalgex?
Pinkel stond op Meloxidyl, maar de dosering die ik haar gaf, helpt niet voldoende en geef ik meer, krijgt ze diarree. Ben nu 2 dagen bezig met Cimalgex en ik was eigenlijk benieuwd of er al ervaringen zijn.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Iemand al ervaring met nieuwe pijnstiller Cimalgex?
Ik ken het niet, is het een NSAID?
Ja, het is een NSAID en zou minder bijwerkingen hebben op maag/darmen en minder schadelijk zijn voor de nieren. De werkzame stof is: cimicoxib. Ik vind ze niet goedkoop (18 euro voor 10 tabletten van 80 mg) maar ja goed, als Pink het er goed op gaat doen, dan is dat weer heel fijn.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ook een coxib dus, dezelfde groep als previcox en onsior.Lizzy schreef: Ja, het is een NSAID en zou minder bijwerkingen hebben op maag/darmen en minder schadelijk zijn voor de nieren. De werkzame stof is: cimicoxib. Ik vind ze niet goedkoop (18 euro voor 10 tabletten van 80 mg) maar ja goed, als Pink het er goed op gaat doen, dan is dat weer heel fijn.
Hoe gaat het met Pink? Is de diarree helemaal over?
De diarree lijkt onder controle. Ze lijkt ook goed te reageren op dit middel, alleen is een halve tablet te weinig. Ik moet een hele tablet gaan geven. En dan maar weer hopen dat ze daarvan niet aan de race gaat.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
nou hopen dat ze het hier goed op doetLizzy schreef: De diarree lijkt onder controle. Ze lijkt ook goed te reageren op dit middel, alleen is een halve tablet te weinig. Ik moet een hele tablet gaan geven. En dan maar weer hopen dat ze daarvan niet aan de race gaat.
Weet jij uit je hoofd wat de prijs is van Previcox? Hetzelfde zeker?
Ik heb haar vanmorgen 3/4 tablet gegeven. Ik durf het niet, gelijk 1 tablet in 1 keer naar binnen duwen......
. Ben benieuwd hoe ze vandaag is. Ze is de afgelopen weken eigenlijk best wel slecht. Ze piept veel, we kunnen niet lokaliseren waar ze pijn heeft maar ze heeft duidelijk ongemak, ze is onrustig, ze valt echt 100 keer per dag. Nou ja, ze heeft ook goede momenten hoor. Ze eet ook nog heeeeeel graag.
Ik heb haar vanmorgen 3/4 tablet gegeven. Ik durf het niet, gelijk 1 tablet in 1 keer naar binnen duwen......
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
volgens mij iets van 56 euro voor 30 tabletten.Lizzy schreef: Weet jij uit je hoofd wat de prijs is van Previcox? Hetzelfde zeker?
o balenIk heb haar vanmorgen 3/4 tablet gegeven. Ik durf het niet, gelijk 1 tablet in 1 keer naar binnen duwen....... Ben benieuwd hoe ze vandaag is. Ze is de afgelopen weken eigenlijk best wel slecht. Ze piept veel, we kunnen niet lokaliseren waar ze pijn heeft maar ze heeft duidelijk ongemak, ze is onrustig, ze valt echt 100 keer per dag. Nou ja, ze heeft ook goede momenten hoor. Ze eet ook nog heeeeeel graag.
- Angelique
- 5-sterren

Gaat dus niet echt denderend met de PinkLizzy schreef: Weet jij uit je hoofd wat de prijs is van Previcox? Hetzelfde zeker?
Ik heb haar vanmorgen 3/4 tablet gegeven. Ik durf het niet, gelijk 1 tablet in 1 keer naar binnen duwen....... Ben benieuwd hoe ze vandaag is. Ze is de afgelopen weken eigenlijk best wel slecht. Ze piept veel, we kunnen niet lokaliseren waar ze pijn heeft maar ze heeft duidelijk ongemak, ze is onrustig, ze valt echt 100 keer per dag. Nou ja, ze heeft ook goede momenten hoor. Ze eet ook nog heeeeeel graag.
Ach, arme Pinkel!!Lizzy schreef: Weet jij uit je hoofd wat de prijs is van Previcox? Hetzelfde zeker?
Ik heb haar vanmorgen 3/4 tablet gegeven. Ik durf het niet, gelijk 1 tablet in 1 keer naar binnen duwen....... Ben benieuwd hoe ze vandaag is. Ze is de afgelopen weken eigenlijk best wel slecht. Ze piept veel, we kunnen niet lokaliseren waar ze pijn heeft maar ze heeft duidelijk ongemak, ze is onrustig, ze valt echt 100 keer per dag. Nou ja, ze heeft ook goede momenten hoor. Ze eet ook nog heeeeeel graag.
Arme Pinkel
sterkte Lizzy
Sterkte lizzy met pinkel hoop dat het medicijn snel aanslaat Deja doet het nog steeds zonder wel met heel veel suplementen.
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Het zit inderdaad in dezelfde prijsklasse als previcox, niet goedkoop
. Veel sterkte met Pinkel, zo sneu om je hond minder te zien worden
.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ach jee Pinkel meid, zet 'm ff op hoor!
- Pauline
- 5-sterren

Jakkes wat een zorgen Lizzy.....